Te laag advies vervolgschool HELP!

Ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is, op welk niveau is je dochter uiteindelijk ingeschreven op de middelbare school?
Voor de andere ouders waarbij dit een issue is, er schijnt in Amsterdam een soort particulier prep school programma te zijn voor dit soort twijfelgevallen waarbij ze een week lang kijken wat het best past.
 
Zoals je jouw dochter beschrijft is het vele malen beter om haar daar te laten starten en ze kan vanzelf een niveau omhoog als het te makkelijk blijkt te zijn. Maar haar op haar tenen te laten lopen op havo met de kans dat ze afzakt en dat haar zelfvertrouwen wordt aangetast zou ik niet doen.

Ouders zien hun kinderen anders dan leerkrachten, die hebben ervaring met zo’n inschatting maken.

Probeer niet te laten merken dat je kader te ‘laag’ vindt, dat is niet gezond voor een kind. Elk niveau is prima zolang het maar aansluit bij je kind, is dat niet het geval dan zullen haar resultaten dat laten blijken.

Scholen worden gek van ouders die hun kind slimmer vinden dan het niveau wat ze halen. Super triest voor die kindjes
 
Gewoon naar kader laten gaan. Als ze het aankan, komt ze vanzelf wel waar ze wil zijn. Ik heb ook kader gedaan en uiteindelijk hbo diploma behaald. Deze loopbaan paste heel goed bij mij. Ik was een laatbloeier. 
 
Terug
Bovenaan