Te lang slapen?

Vandaag zijn we naar het cb geweest voor Elize haar eerste prikjes, dat was overigens geen lolletje!
Maar toen kwam ook haar voedingsschema ten sprake.
Elize krijgt haar laatste fles tussen 20 en 21uur en overdag drinkt ze om de 3 uur.
Ze krijgt dus 150 cc en 5 flessen in totaal, ze is nu bijna 9weken.

Volgens het cb moest er tussen de voedingen minimaal 4 uur zitten en de laatste fles rond 23uur, want wat Elize nu doet mocht pas bij 4 maanden...
Vorige week maakte ik haar elke keer nog wakker om 23uur en was ze s'avonds erg onrustig nu ik haar dus laat slapen gaat het veel beter en ze groeit ook goed.
Dus volgens mij geen probleem lijkt mij!
Hoe laat krijgen jullie kids de laatse voeding en hoe oud zijn ze?
Want nu brengt het cb me aan het twijfelen...

Groetjes

Als ik jou was zou ik t gewoon zo laten hoor, Als die kleine t verder goed doet, van slapen worden ze ook groot toch....en ze krijgt toch genoeg voeding binnen. Lijkt me heerlijk vanaf 8 uur rust.

Marit krijgt nu 6 voedingen van 165 cc. Ze weegt ongeveer 5,3kg met romper en luier om. Ze is nu 7 1/2 week.
Ons schema is ongeveer ±6.00-9.00-12.30-16.00-19.30-23.00.
Er zit ongeveer altijd 3 1/2 uur tussen.
Vandaag mijn laatste borstvoeding gegeven dus kijken of alles nu goed blijft gaan.
Wij moeten Marit ook altijd wakker maken voor 23.00 uur maar anders komt ze echt om 3 uur weer.
Ik moet a.s dinsdag naar het CB dus ben benieuwd.

Jemig, wat een gedoe zeg. Zolang Elize goed groeit, goede plas en poep luiers heeft en een tevreden baby is, is er toch niets aan de hand?

(Overigens; Jasmijn zat met 9 weken op zo'n beetje hetzelfde schema en bij ons cb wordt niet naar een schema gevraagd. Daar kijken ze naar de hoeveelheid voeding...)

Gewoon je eigen gevoel volgen.
Als ze het goed doet gewoon aanhouden.

Meike is 7,5 week en drinkt 5 flessen van 165cc soms de laatste fles zelfs 200cc.
Nu drinkt ze niet altijd alles op.

Ze krijgt de laatste voeding tussen 20 a 2100 uur.

Rodin krijgt ook de laatste fles om 20.00u-20.30 u en slaapt dan door tot 7.00u-7.30u. Dat doet hij al een week of 2, 3. Hij is morgen 10 weken.
Consultatiebureau zei alleen maar, "heerlijk voor jullie zeg!" Rodin krijgt 5 flessen van 200cc

Joh het heet niet voor niks consternatiebureau! Je kindje groeit goed en is tevreden en toch hebben ze je nu onzeker gemaakt. Belachelijk. Een baby is geen machine waarvoor bij alle exemplaren dezelfde gebruiksaanwijzing geleverd wordt! En zelfs al was het zo dan geven ze ook nog allemaal verschillende en tegenstrijdige adviezen!

Pik eruit wat vor jou nuttig is en volg voor de rest je moedergevoel!

Terug
Bovenaan