Te oud!?!?

Ik vind dat je gewoon moet doen wat je hart je ingeeft! Ik heb een hele lieve vriendin die nu zwanger is en deze zomer 41 wordt, een andere is vorig jaar nog mama geworden op haar 42ste. Ja, jee, soms loopt het leven gewoon zo, net als bij jullie. Dan is nu het moment daar toevallig, en als het verlangen er is moet je er gewoon voor gaan. Tuurlijk neemt het extra risico's mee, maar dat valt te onderzoeken, en gelukig gaat het ook gewoon vaak goed. Echt te oud vind ik... tja, ik zou er zeg maar geen jaren meer mee wachten!!
Liefs Annemarie

Ik vind dat je gewoon moet doen wat je hart je ingeeft! Ik heb een hele lieve vriendin die nu zwanger is en deze zomer 41 wordt, een andere is vorig jaar nog mama geworden op haar 42ste. Ja, jee, soms loopt het leven gewoon zo, net als bij jullie. Dan is nu het moment daar toevallig, en als het verlangen er is moet je er gewoon voor gaan. Tuurlijk neemt het extra risico's mee, maar dat valt te onderzoeken, en gelukig gaat het ook gewoon vaak goed. Echt te oud vind ik... tja, ik zou er zeg maar geen jaren meer mee wachten!!
Liefs Annemarie

haha ik dacht al 18 keer gereageerd, dat gaat snel. foutje dus. hihi

Heel moeilijk!
Wat is te oud?
Ikzelf vind mezelf al "te oud". Dit omdat ik de wens had voor mijn 24e al kinderen te hebben. Ik denk dat je er gewoon goed moet overnadenken. Niet alleen evt risico's (die iets verhoogd zijn), maar ook nadenken hoe oud je bent als je kinderen een bepaalde leeftijd hebben. Als ze bij ons 20 zijn, dan ben ik 50. Dat betekend (hopenlijk) dat ik nog met mijn man samen kan genieten zonder dat ik al te krakkemikkig ben. Ik heb altijd het idee, dat als je jonger bent, dat je ook wat flexibeler bent.
Maar aan de andere kant. Ik lag tegenover iemand in het ziekenhuis die 42 was. Zij kreeg haar eerste kindje. En het leek alsof ze veel bewuster met dingen omging dan jongeren. Het was voor haar niet vanzelfsprekend een kindje te krijgen.
Ik denk dat het ook meespeelt hoe je zelf bent. Er zijn mensen die met 40 al bijna oud te noemen zijn. En er zijn ook mensen die 60 zijn, waarvan je het absoluut niet merkt.
Ik denk dat je alles tegenelkaar moet afwegen. Hoe voel je je, hoe gaat het lichamelijk met je, hoe stel je je toekomst voor. Het belangrijkste is dat je kind alle liefde en aandacht krijgt die het nodig heeft (en natuurlijk ook een goede opvoeding).

Succes met nadenken!
Groetjes Bertine

wat is te oud? tja, je bent zo oud als je jezelf voelt, ik ken mensen van 20 die eruit zien en vooral zich gedragen als een oude taart van 60, en andersom ook. Zelf ben ik 37 en heb net onze 2de gekregen. Ik ben er pas laat achtergekomen dat ik graag kinderen wilde, toen ik in de 20-tig was, was ik met hele andere dingen bezig.
Het hangt echt van jezelf af vind ik, als je gezond bent en je wilt graag waarom niet, ik zou alleen niet al te lang wachten dan.

groetjes,
Lia

Moeilijk hoor wat is te oud!!
Ik ben zelf nog maar 23, dus die tweede wacht nog maar mooi even :)

Ik weet de ervaring van mijn moeder..
Ze wou rond haar 40e ook nog wel een kleintje.. Maar toen was ik dus al 15! Ze koos om het niet te doen want ze was bang dat we allebei straks een even oud kindje zouden hebben..
Als je een vriendin hebt die al een dachter heeft van rond de 20 en zij krijgt een kindje, is jou kind even oud..

Ik wou altijd al vroeg moeder worden, mijn ouders zijn blij dat ze zo'n jonge opa en oma zijn..
Ik denk dat het iemands eigen keus is..
Maar ik vind het altijd gek als j ouders al 60/70 zijn als jij nog maar 20 bent.. Is al meer een opa en oma leeftijd..

Dit vind ik! Maar het is iemands eigen keus!

te oud.......nee.
Lichamelijk wordt je ouder en kan het moeilijker worden om zwanger te raken. Dus hoe langer je wacht, hoe moeilijker het zou kunnen gaan en er zijn meer risico's zoals meer % kans op syndroom van down enzo.
Maar geestelijk kun je nog veel jonger zijn. Je gaat verantwoordelijker met dingen om, je kiest er dus bewuster voor.
Misschien is het ook wel zo dat over 20 jaar je 60 bent, maar wie ziet dat? Er zijn genoeg jonge mensen die er veeeeeel ouder uitzien.
Als je 60 bent kun je ook nog fief zijn, als je 30 bent kun je ook in bv een rolstoel terechtkomen door een ziekte/ongeval. Je weet toch niet wat de toekomst brengt.
Jij moet moet op je gevoel afgaan, wat zeggen cijfertjes nu eenmaal.
Succes

Terug
Bovenaan