Te veel slapen???

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi allemaal....

Ik maak me een beetje zorgen , mijn dochter slaapt al weken echt heeeel veel...Oke het is een slaapkoningin al vanaf haar geboorte maar zoveeeel???
Ik doe toch een beetje vergelijken met jullie verhalen allemaal en daaruit concludeer ik dit dan...

even haar dag indeling van deze week:

om 18.30 gaat ze kapot naar bed...
smorgens om 9.30 /10.00 begint ze langzaam een beetje te kletsen...
VOOR 11.00 ligt ze weer in haar bedje en ze word om 13.30 weer wakker, van 15.00 tot 17.30gaat ze weer naar bed....

ze is dus misschien een klein 4 a 5 uur wakker per dag...en echt al WEEEEKEN!!!!

Hebben jullie enig idee...maak me echt zorgen hierover!!
Verder als ze wakker is is ze heel vrolijk en harstikke druk met alles!!

Liefs lonneke

hallo Lonneke,

Ik ben ff aan het neuzen op het forum en kwam jou vraag tegen. Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring zeggen dat het mij wel wat veel lijkt. Mijn dochtertje slaapt rond 19.30 tot ± 06.30 ( 's nacht nog wel regelmatig wakker). gaat tussen 12.00 en 13.00 naar bed voor een slaapje van ±1,5 uur . en dat was het wel. Nu is elk kindje natuurlijk anders natuurlijk maar 4 a 5 uur wakker op een dag lijkt mij wel wat weinig Bij mijn vriendinnen slapen de kindjes vaak wel wat langer in de ochtend (tot 08.00) en doen dan een middagslaapje van ±2 uur. Dit zijn kindje van rond de 16 maanden .
Maar goed misschien slaapt mijn dochtertje wel weinig .....
Misschien even aan het Cb vragen? Maar nogmaals er bestaat geen "gemiddeld' kind natuurlijk en als jouw kindje zo veel slaap nodig heeft is dat waarschijnlijk prima. (ben zelfs een beetje jaloers ..hahhaha)

Succes
maria

Hai Lonneke

Tja........ op mij komt het ook over als heel veel, en ik herken het niet. Maar als je je zorgen maakt, zou ik toch gewoon even contact opnemen met je huisarts, eerder nog dan met het CB. Mijn oudste heeft lang 2x 2uur geslapen op een dag, maar was daar met een maand of 16 ook wel vanaf. Sophie slaapt al maanden nog maar 1x per dag (circa 2 uur) en dan de klok rond, van 19.00 - 7.00 uur

En dat is ook wat ik zo in mijn omgeving ongeveer hoor. Maar goed, het ene kind is het andere niet............. En bij zorg: dokter bellen

Laat je nog weten als je iemand gesproken hebt?
Groetjes

Susan

Nogmaals een berichtje van mij...

ik heb ff voor je gegoogled en vond het onderstaande (was zelf eigenlijk ook wel benieuwd):

Hoeveel moet een kind slapen?

De hoeveelheid slaap van een kind moet op zijn behoefte afgestemd zijn. Deze tabel geeft de gemiddelde slaapbehoefte aan van kinderen en geeft dus een richtlijn hoeveel slaap je kind ongeveer nodig heeft.

Slaapbehoefte van kinderen: (middag en nacht)

0 – 3 maanden: 16,5 uur
3- 5 maanden: 14,5 uur
6 – 23 maanden: 13 uur
2 – 3 jaar: 12 uur
3 – 5 jaar: 11 uur (middagslaapje gaat naar 0)
5 – 9 jaar: 10 uur
10 – 13 jaar: 9,5 uur
14 – 18 jaar: 8,5 uur

In een schema zijn slaapuren aan te geven, maar voor elk kind zal de behoefte anders zijn. Ieder individu is tenslotte anders – sommigen slapen meer, anderen minder, en sommigen zijn ’s ochtends actiever dan ’s avonds en vice versa. Als je kind overdag voldoende actief en goed gehumeurd is heeft hij waarschijnlijk genoeg slaap.

Ik hoop dat ik je nu niet ongerust hebt gemaakt..:-(
Anders gewoon dokter bellen wat Susan ook al zei...

Maria

Da's inderdaad best veel. Dean (14 mnd) slaapt van 19.30-8.00 uur. En overdag maar een uurtje. Misschien toch even overleggen met dokter of cb?

Groetjes,
Nelly.

Hoi Lonneke,

Ook mijn zoontje is een slaapkop op het moment. 's Avonds kunnen we het vaak met moeite rekken tot 18.30 en dan slaapt hij tot een uur of 8. De ene dag houdt hij het wel vol om de ochtend wakker te blijven, nou ja tot 11.30, en dan slaapt hij zo'n 3 uur. De andere keer is hij om 10 uur al weer moe en slaapt hij dus nog 2 keer op een dag en dan zo'n kleine 4 uur in het totaal. Nu moet ik wel zeggen dat hij op het moment ontzettend druk is, of in ieder geval alles beweegt de hele dag en hij kan geen seconde stil zitten. Dus ik wijt het daar maar aan dat hij daarom zo veel slaapt.

Groetjes Danielle

Tessa slaapt ook nog best veel; ze is overdag nu ze kan lopen weer meer gaan slapen! Kost ook veel energie dat lopen, spelen, dansen, gek doen!

Ze ligt er om 18:30 uitgeteld in tot 08:30, soms houdt ze het de hele ochtend vol en slaapt ze van 12:30 tot 15:30, redt ze het niet dan slaapt ze van 11:00 tot 12:30 en van 15:00 tot 16:30 nog een keer.

Vertrouw je het niet dan ga gewoon naar de HA! Misschien is het gewoon een fase! Let maar eens op wat ze straks allemaal weer ineens kunnen!  

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)  

yep, ik zou ook de HA eens bellen, bv het telefonisch spreekuur, je hoeft er niet direct heen natuurlijk

ik gok wel dat hij zegt, dan zal ze er wel behoefte aan hebben, maar ja dan weet je het zeker toch?

liefs Jenneke mv Ivar

Terug
Bovenaan