Te veel slapen???

Hoi allemaal,

Hartelijk bedankt voor jullie fijne reactie's...
Maandag ga ik denkelijk de huisarts maar eens eventjes bellen, maar zoals ik al zeg ze is echt super gehumeurd harstikke druk wild vrolijk en klauterd alle tijd dat ze wakker is...zelfs eten wil ze niet zittend daar heeft ze het veeeeeel te druk voor  (maar dat is weer een ander probleem haha)

Ik ben blij met danielle en lisenka's (toch??)verhaal...dat er toch meer kleintjes zijn die dit blijkbaar nodig hebben en ik denk ook dat de HA zegt dat ze het nodig zal hebben vooral omdat ze echt niet ziek uit...
Moeilijk moeilijk maar toch blijf ik een beetje ongerust...  zelfs mijn moeder wat altijd optimistich is vind het echt veel ja....

ik laat nog wel wat weten!

Bedankt dames!

Liefs lonneke

Hoi Lonneke,

Lees nu net pas deze topic. Toen Jorick nog kleiner was sliep hij ook echt vreselijk lang. Toen in zijn babytijd heb ik weleens geroepen ik weet niet eens hoe het is om een wakkere baby te hebben laat staan hoe zijn huiltje klinkt. Hij sliep gewoon tussen elke voeding door. Was niet vervelend en als hij wakker was was het een heel lief, ontdekkend kindje. Hij sliep tot zijn 3e jaar twee keer op een dag. Hij sliep dan echt van 19.00 uur tot 8.00 uur ging dan rond 10 uur weer op bed en kwam er na 1,5 uur weer uit. Dan rond 12 uur een broodje en dan rond 14.00 uur er weer in. Vaak moest ik hem om 16.00 uur echt wakker maken. Op de creche zeiden ze altijd als we allemaal van dit soort kindjes hadden dan werd het werk er een stuk makkelijker door.

Milan is heel anders die slaapt al vanaf zijn 9e maand niet meer s'ochtends alleen nog s'middags van 13 uur tot 15.30 uur. En ligt er om 19.00 uur in en is dan de volgende ochtend om 7 uur weer wakker.

Mijn huisarts zei altijd, je hebt slapers en wakkere kinderen. En Jorick word gewoon slapend groot (dat klopt ook nog hij is nu 3jr9mnd en is 113cm lang )

Jolanda

hey Jolanda ,

Bedank voor je fijne reactie...dit geeft me een beetje rust...Lili is inderdaad ook al best lang en ik herken ook wel je reactie zo van ik ken zijn huiltje niet eens...nou bij haar is dit exact zo...ze is ook wel heel makkelijk inderdaad omdat ze eigelijk maar een paar uurtjes op is per dag...Maar ze is echt actief en ik denk als ze veel minder zou slapen zou ze echt slopend zijn!! (voor mij dan he!) Maar goed ze leert evengoed veel in haar slaap denk ik ..Ze is prematuur met 7 weekjes te vroeg geboren en ze liep al stevig met 11 en een halve maand...iedereen in mijn omgeving riep of ze dit van de zandmannetjes leerde ofzo....hihi...

bedankt !

Liefs lonneke

Grappig zeg, Jorick liep idd ook al met 10 mnd. Ik was ook best onzeker. Vooral omdat je in de omgeving hoort dat andere kids maar kort slapen. Gelukkig heb ik dus nu een kort slaper in huis en dan denk ik echt weleens terug aan die tijd dat er nog maar 1 kabouter was en die dus eigenlijk een gat in de dag sliep..

Jolanda

haha...tja nu je weet dat er idd niks met jorick aan de hand was lijkt of ja is het stiekum ook wel genieten ja!! Zeker als je HOOG zwanger bent pfff....

bedankt voor je reactie!!

Liefs lonneke

Hoi Lonneke,

Ik vind het inderdaad ook fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die nog zoveel slapen. nu is het wel zo dat Tijn nooit veel geslapen heeft overdag, maar sinds hij kan lopen dus des te meer. Ook Tijn liep met krap 12 maanden en is ook behoorlijk lang, moet morgen naar het cb maar ik gok 83 cm (14,5 maand). In de uren dat hij wakker is, is hij actief. Rent het liefste en is ook het liefste buiten en doet graag wilde spelletjes. In de uren dat hij in bed ligt kan ik, 6 maand zwanger, echt even tot rust komen en dat is wel weer erg prettig. En dan natuurlijk de nachten van hem zijn erg fijn, als hij zo vroeg al in bed ligt, kan ik echt even helemaal bijkomen.

Als je de HA gebeld hebt, laat dan even weten wat hij gezegd heeft.

Groetjes danielle

Ze slaapt inderdaad veel,maar ik denk niet dat je je ongerust  hoeft te  maken.
Als ze als ze wakker is,vrolijk en alert is,zou ik me niet zo druk maken hoor.
Delano gaat om 19.00 naar bed,door de week maak ik hem rond 08.00 wakker(de oudste moet naar school gebracht worden),hij slaapt dan van 12.30 tot 16.00(dan moet ik hem eigenlijk altijd wakker maken).
In het weekend slaapt hij tot een uur of half 10,en slaapt hij 's middags meestal van 13.30 tot 16.30(wederom moet ik hem dan wakker maken).
Hij gaat dan gewoon weer om 19.00 naar bed.
Joh,als jij het idee hebt dat je meisje het nodig heeft,gewoon lekker laten slapen,daar worden ze ook groot van!
Groetjes Tanja

Hoi hoi..

Fijn hoor even die geruststellende reactie's! Ik  ben er wel onzeker over...
Heb de ha niet gebeld Danielle..Puur omdat ik me gauw teveel voel en eigelijk ben ik best gerustgesteld door jullie reacties ....ook omdat ze inderdaad gewoon niet ziek is!

Bedankt allemaal...
Liefs lonneke

Terug
Bovenaan