Goedeavond dames,<br />Bij de 20 weken echo was alles goed alleen tegen het eind zei ze dat de darmen een beetje wit zijn. Dat ik hierdoor na de gynacoloog moet. Ze vertelde dat het 9 van de 10 keer niks. Met 21 weken bij de gynacoloog die heeft weer heel uitgebreid gekeken van top tot teen en zei gelijk de darmen zijn helemaal niet wit/echodens. Je hebt alleen wel veel vruchtwater heb je diabetes? Nee heb ik niet ik heb toevallig wel meetspullen thuis omdat veel familie diabetes hebben op later leeftijd gekregen allemaal. Nou ok daar is het bij gebleven voor de rest heeft de gynacoloog niks gezegd. Met 24 weken had ik weer controle bij de verloskundige zij doen niet de echos. Hiervoor moet ik na een echocentrum. De verloskundşge vertelde mij dat in de helft van de gevallen er geen reden gevonden kan worden voor te veel vruchtwater. 20% diabetes zei ze. En anders een afwijking kan het op wijzen. Ze wilde de suiker test doen. İk ben hier absoluut op tegen en zei dus ook nee. Maar dat ik een week curve kan bij houden door mij te meten. Ok goed zei ze. Alleen het is mij nog wel onduidelijk is het nou een beetje te veel vruchtwater of veel te veel. Nou je mag met 28 weken na een extra echo en je moet daarvoor ook even bloedprikken weer rhesusfactor en ijzer etc. İjzer en feritin zijn super laag. İn maart was het nog perfect. İk suppleer dus nu ijzer. Nou gisteren met 28 weken bij het echocentrum. Van boven na beneden 11 cm je vruchtwater het moet max 8 cm zijn. İk laat het je verloskundige weten zij neemt contact met je op. Ze zei wel dat de baby groot is boven de gemiddelde lijn maar niet boven de max lijn. 28 weken nu 1300 kilo nu ongeveer zei ze. Maarjah jij en je man zijn ook lang groot zei ze. De andere echosopiste had bij de 20 wekenecho ook al gezegd als mijn collega de schatting niet had gedaan had ik de baby een week ouder gezet. İk werd met een uur gebeld door mijn verloskundige in opleiding!! Heb haar elke keer gehad bijna. Ze wilde weer de suikertest doen ik zei je weet dat ik er op tegen ja ik begrijp je je hebt ook gelijk zei ze. İk meet al continue en mn waardes zijn perfect. İk kan doorblijven meten zolang mn waardes goed zijn is het toch super onnodig om zon drankje te nemen ze gaf me gelijk. Nu mag ik dinsdag weer na de gynacoloog. İk had ook de nipt laten doen met nevenbevindingen is niks uitgekomen gelukkig. De 20 wekenecho was ook goed. Eigenlijk heb ik totaal geen slecht gevoel. Maar toch is het niet leuk om dit te horen. Een vriendin is bij al haar 3 zwangerschappen ook verteld dat ze veel vruchtwater had. Ze zegt mijn kinderen zijn allemaal rond de 4500 kg geboren ze waren gewoon groot. En zijn alles 3 gezond. Dit is trouwens mijn 2de zwangerschap ik heb al een dochter van 9 bij haar was ik 20 kilo aangekomen. İk ben nu 6.5 kilo aangekomen en ben 6 maanden zwanger. İk heb nu wel echt het gevoel dat mijn buik veel zwaarder is. <br /><br />Wat is jullie ervaring? Kunnen meerdere mamas mij gerust stellen en of ervaringen delen<br />