hoi hoi, beter laat dan nooit ;-)
Mijn glucose was in orde, op de groeiecho was te zien dat de kleine inderdaad wat groter dan gemiddeld is.
Vooral zijn buik was groter, baby heeft lekker van het vruchtwater gedronken (dat in overvloed aanwezig is) dus dat z'n buikje wat boller is is niet zo verwonderlijk.
Zijn hoofd is ook wat groter, hij loopt qua groei ongeveer een week voor op schema. Mijn eerste kind was zoals gezegd ook aan de flinke kant, maar inmiddels een lange slanke hunk dus ik maak me totaal geen zorgen. Hij is er per slot van rekening ook gewoon doorheen gekomen. Wel met alle hulp die maar mogelijik is, maar hij paste uiteindelijk dus wel gewoon door het geboortekanaal.
Leuk extra'tje: we konden al haar op zijn hoofdje zien!
Gisteren vroeg de verloskundige hoe ik uitkijk naar de bevalling en ik merkte dat ik me er oprecht niet druk om kan maken. Het is toch niet alsof je invloed hebt op hoe groot je baby zal zijn als je gaat bevallen.
Wat de glucosetest zelf betreft: het was vooral vervelend dat je dus NIET MAG ETEN. Ik merkte dat ik best een aantal keer naar mijn tas reikte en dan bedacht oh nee ik mag niks te eten pakken.
Het drankje was kleurloos en heel zoet, smaakte naar dextro energy. Het advies was: niet nadenken, niet gaan proeven, gewoon doordrinken... Dat lukte prima. Ik zou t niet in huis halen voor de lekker maar ik hoefde zeker niet te spugen.
Als je een glucosetest moet doen zou ik wel adviseren zo vroeg mogelijk in de ochtend te gaan want dan hoef je niet de hele dag honger te hebben. Ik merkte dat ik in de loop van die 2 uur wachten na inname van het zoete drankje wel wat licht in mijn hoofd werd en een beetje misselijk van de honger. Maar het over het geheel genomen echt niet zo'n ramp.