Te veel vruchtwater

Hai justmeangel

Ow echt? Ze hebben mij juist verteld dat alle verloskundige praktijken in Deventer op deze manier werken. Echt vaag!!! Hiervoor woonde ik in een andere stad en daar deden de verloskundige gewoon de echos. Alleen voor de 20 weken echo moest ik toen na een echocentrum. Vindt het sowieso vanaf het begin al een beetje onduidelijk. Heb elke keer de verloskundige in opleiding gehad voelde eigenlijk ook niet fijn.

Heb je het over de oudere meneer de gynacoloog in het ziekenhuis? Wat ik ook heel raar vindt nu achteraf bij 21 weken zei de gynacoloog dat ik teveel vruchtwater had. Heb je suiker? Nee zei ik ik meet zo af en toe. nou dat was het voor de rest heeft die niks gezegd dat ik moest bloedprikken of die suikertest.

Met 24 weken zat ik gewoon weer bij de verloskundige en die zei ook helemaal niks. Ze deed de routine controles alleen. Ik vroeg toen wat het nou betekende dat ik teveel vruchtwater had en of ik nog een echo mocht. Toen pas zei ze ja met 28 weken weer. Nou eerst weer na het echocentrum. Teveel vruchtwater baby is groot. Je moet na de gynacoloog. Met 29 weken nog zoveel onduidelijk kom ik bij de gynacoloog in opleiding??

De verloskundige in het ziekenhuis heeft me iig gerustgesteld vorige week gelukkig.

Al komt er geen diabetes uit blijf ik dus wel medisch ivm teveelvruchtwater. Ik vind het eerlijk gezegd wel fijner zo nu vinden alle controles plaats in het ziekenhuis

Nazzzz,
wat raar! Mijn verloskundige (Baren & zo) zijn gelukkig wel heel erg fijn en hebben na het horen van alle onduidelijkheid ook gezegd dat als ik er geen goed gevoel bij heb ik hun gewoon kan bellen!
Had zelfs na de echo waaruit bleek dat mijn mannetje niet goed groeide direct een belletje gekregen om uit te leggen wat er gaat gebeuren van mijn eigen praktijk.
Alleen nu ik dus geen afspraken meer bij hun krijg voelt het nog erg vreemd, twijfel dan ook heel erg of ik mijn eigen verloskundige zou bellen of het ziekenhuis. Verloskundige komt teminste naar mij toe! (We hebben geen auto.) 
Ja die oudere meneer ja. Bij mij hadden ze gezegd dat het te laat in de zwangerschap is om daar nu nog onderzoek naar te doen dus ik moest maar op mijn dieet letten en bij de volgende afspraak controleren ze het vruchtwater opnieuw.
Ik had echt dubbele afspraken bij de verloskundige van eigen praktijk en het ziekenhuis. Dat bleek dus niet de bedoeling. Naja ik vond het wel fijn whaha! 

Hoi allemaal☺️

Gisteren gebeld door de gynaecoloog het is geen diabetes. As donderdag mag ik weer voor een echo ben dan 33 weken. Dan gaan we bespreken of ik bij hen onder behandeling blijf of terug na de verloskundige.

goed nieuws! En zie je wel...het is meestal loos alarm, maar ze moeten iedereen controleren die buiten de norm valt.
Gelukkig maar dat we in nederland zo goed verzorgd worden. Dat we er af en toe ongerust van worden is eigenlijk een luxe probleem ;-)

Hallo dames

Mijn vruchtwater is weer minder dan de vorige keer. En de keer ervoor. Eerst 34 daarna 31 en daarna 26.8. 26.8 is niet extreem veel het is alleen ruim vertelde ze me.

Geen suiker. 2 weken geleden wilde ze bloedprikken op toxoplasmose, CMV en parvo b19. Waarvan ze al uitgaat dat ik het niet heb. Maar om alles uit te sluitten. Meer dan dit is er ook niet om na te kijken zij ze. Alles zit gewoon binnen de curve. Mag over 2 weken met 35 weken weer

Vandaag met 35 weken precies weer controle vruchtwater is 18 is helemaal normaal? begreep er echt even niets meer van. De gynacoloog in opleiding vertelde dat ze het hoogstens stabiel kunnen houden en dat het niet minder zal worden. Zoals ze al dacht ook geen toxoplasmose. Ook geen CMV en parvo b19 heb ik wel antistoffen voor dus ooit doorgemaakt maar niet recent vertelde ze. De baby groeit mooi stabiel schiet niet uit. Alles zit een eetje aan de bovenkant van de curve. 3000kg nu, volgens haar berekening zal hij 4000 kg wegen bij de geboorte. Maar deze schatting is niet betrouwbaar. En hoe verder in de zwangerschap hoe minder betrouwbaar zei ze ook.

ik ben wel benieuwd of je nu ook het gevoel hebt dat je buik veel groter is? Ik namelijk wel. Morgen 35 weken dus ik loop een week achter op jou :)

Nu een week met verlof en echt last van logheid... En ik pas ook niet al de zwangerschapskleding meer die ik vorige zwangerschap wel nog paste tot het eind... 

Ik hoop dat het niet de volle 40 weken gaat duren... ?

Terug
Bovenaan