te vroeg gebroken vliezen

Hallo allemaal,
Mijn vliezen zijn gebroken met 18 wkn en ben nu bijna 20 wkn.
Ik sta onder controle en krijg elke week twee echo's.
Er zit nog wel wat vruchtwater hetzij minimaal.
Mijn vraag is of dat iemand hier ervaring mee heeft?
Ik lig nu plat en moet volledig bedrust houden.
Wat kan ik verwachten en heeft het nut om bedrust te houden want het vruchtwater loopt er toch uit. Alvast bedankt!
 
Hoi,
Ik heb met mijn laatste zwangerschap 3 maanden in het ziekenhuis gelegen en vele vrouwen meegemaakt met allerlei complicatie's ook iemend met te vroeg gebroken vliezen,vanaf 20 weken.
Zij moest ook bedrust houden!
Als je geen bedrust houdt denk ik dat je het uberhaupt tot een goed eind gaat brengen heel klein is ,het feit dat het blijft lopen dat is niet het grootste probleem want vruchtwater wordt constant opnieuw aangemaakt ,wel is het grootste probleem dat de vliezen niet helemaal scheuren.
Ik hoop voor jou dat het alsnog goed gaat aflopen.
Helaas bij haar is het kindje met 24 weken geboren en heeft het niet gered.
Veel sterkte en neem geen enkel risico en houdt strikte bedrust voor een beter doel kun je het niet doen,dan heb jij in iedergeval alles eraan gedaan.
sterkte!
groetjes melanie
 
Pffff.......dat is inderdaad vroeg zeg, met 18 weken al gebroken vliezen.
Het lijkt me niet meevallen, bedrust, maar ik zou me wel aan het advies houden hoor! Je wilt toch het beste voor je kind! Gelukkig dat ze het zo goed in de gaten houden!
Heel veel sterkte, en waarschijnlijk zul jij geen zwangerschap van 40 weken krijgen!
 
Hoi,

Ik heb dit zelf meegemaakt! Ik heb gelegen vanaf week 16. Als je je kindje wil redden is er maar 1 ding wat je kan en moet doen! LIGGEN LIGGEN en nog eens LIGGEN! En dan ook echt de hele dag en alleen even snel op als je naar het toilet moet. Ik kwam er niet uit om te eten enz. Alles gebeurde op bed! Je kindje blijft vruchtwater aanmaken maar als jij teveel in beweging komt loopt er meer weg dan dat er wordt aangemaakt. Liggen is de enige remedie.

sterkte,
ing
 
Ik blijf ook liggen nu want ik merk dat als ik ga lopen dat er weer vruchtwater uitloopt.
Inge mag ik vragen hoe het bij jou is gegaan en afgelopen?
Ik ga er wel uit voor te douchen en voor toiletgebruik.
Het kindje ligt met haar hoofdje in het beetje vruchwater dat er nog is.
Is dat gunstig voor de longontwikkeling?
Zoveel vragen en zoveel onzekerheden.
Ik zou er erg mee geholpen zijn als ik hier wat meer over te weten zou komen.


P.s. ik moet 2 keer per week op controle dus dat betekend dat ik uit bed moet.

Dank jullie wel voor de reacties
 
Hoi,
Roos wat ik niet begrijp is dat je niet opgenomen bent in het ziekenhuis??
Dat meisje die bij mij lag die mocht dus echt niet meer thuis blijven en alles werd op bed gedaan.

sterkte!
groetjes melanie
 
Nee dat komt omdat het infectiegevaar groter in het ziekenhuis is dan thuis in je eigen omgeving.
En dat meisje zal waarschijnlijk verder dan mij zijn geweest.
Als ik nu beval dat heeft mijn kindje geen overlevingskans dus moet geen infecties krijgen want dan stoot mijn lichaam het kindje af.
Er komt vanaf morgen hulp in huis die alles van mij overneemt heb ik geestelijk ook meer rust.
 
Hoi Roos!(naam genoot hier)
Wat een rotsituatie zeg!!!Wat ontzettend heftig!!!
Heb je al kindjes of nog niet, zou echt druk en moeilijk zijn dan...
Zou inderdaad blijven liggen, en alles op je bed laten afspelen.Heb je tv in je slaapkamer?Of lig je in een bed in de woonkamer?
Wel fijn dat er morgen iemand komt helpen, met het huishouden alleen  of misschien ook jou komt verzorgen?
Probeer je snel in te stellen op minstens 3 maanden plat, denk er niet teveel over na, laat stapels tijdschrijften aan slepen, en boeken en dergelijke.
En nou ja, laat je maar even heerlijk verwennen en geniet van de aandacht, ant er zullen vast momenten zijn dat je even gek word van dat liggen...
Succes, groetjes Roos.
 
Terug
Bovenaan