te vroeg gebroken vliezen

Hi Roos,

Hoe is het met je? Houd je het nog een beetje vol?
Ik wilde je graag even sterkte wensen, en alle kracht om dit tot een goed einde te brengen!!

xx Floppie
 
Lieve allemaal,
ik word zeker gek van dat liggen. Lig nu nog boven maar heb alles bij de hand en woensdag komt er een bed beneden.
Ik heb nog drie kinderen, een dochter van 11, een zoon van 9 en een baby van 14 maanden.
Ik ben vandaag ook weer op controle geweest en het hartje klopt.
Woensdag ga ik naar Dr. Porath in Veldhoven en dan vraag ik of de nieren goed werken want dan zou ze wel vruchtwater binnenkrijgen.
Ik wil ook de groei laten controleren want maak me toch wel zorgen.
En voor de rest lees ik wat ik kan vinden op het internet maar dat is niet veel.
Komt niet zo vaak voor dus voel me heel onzeker.
Ik heb nog nooit gebroken vliezen gehad maar zal wel door de vlokkentest zijn gekomen.
Bedankt voor jullie medeleven en berichtjes, doet me goed.
Liefs Roos
 
Hoi Roos,
Ja dat is waar natuurlijk thuis heb je veel minderkans op infectie's dan in een ziekenhuis.
Vrouwtje naast mij was wel iets verder.

Ik weet hoe zwaar het is moeten liggen ik heb zelf 3 maanden in het ziekenhuis moeten liggen (ivm met vele bloedingen)en ik had thuis nog 4 kinderen.
Godzijdank heeft mijn zoontje het gered na een spoedkeizersnede met 35 weken.
Laat het maar over je heen komen je hebt geen keus hoe moeilijk ook ,als je echt 3 maanden kan uitzingen op bed is heel heftig en heeft een grote impact,maar als je eruiteindelijk een gezond kindje voor terug krijgt dan weet je waarvoor je het hebt gedaan.
Gelukkig ben je nog thuis is toch altijdt nog beter dan in een ziekenhuis.

Sterkte en ik hoop dat je het gaat redden!!

groetjes melanie
 
Hoi Roos,

Ik heb bij mijn eerste plat moeten liggen vanaf 22 weken ivm een bloeding. Maar ik mocht nog wel zelf wat eten en drinken halen in de keuken (wel zo min mogelijk) en naar de wc en douchen. Dus wat dat betreft is dat natuurlijk veel minder heftig en is het gevaar voor de baby veel kleiner.

Hoe gaat dat nu met je andere kinderen? Hoe worden zij opgevangen? Ik maak me daar namelijk ook wel zorgen om, dat iets dergelijks gebeurd. Lotte is nu  bijna 22  maanden.

Groetjes en heel veel sterkte, Marisa

 
Hoi,

Het is goed afgelopen! Ik heb 8 maanden plat gelegen. Ik ging naar het toilet en douchte even snel en dat was het. Eten voor de dag lag mijn man voor hij naar zijn werk ging klaar. Ik at geen gekoelde dingen dus. Traplopen was namelijk uit den boze. Daarmee verloor ik het meeste vocht. Ik lees net dat je een vruchtwaterpunctie hebt gehad. Ik denk dat het daar zeker van komt. Ik ben met 15 weken geopereerd met een naald door mijn vliezen heen (navelstreng van 1 kindje dichtgebrand omdat dit kindje erg ziek was en een gevaar vormde voor het andere kindje ik was namelijk zwanger van een eeneiige tweeling...). Deze prik met de naald heeft bij mij ook voor een lek gezorgd. Het blijft een zwakke plek helaas.

Ik heb 8 maanden gelegen. Toen ik 32 weken zwanger was werd ik overmoedig en ben ik met een vriendin even weg gegaan. Het resultaat was dat toen helemaal de boel brak en ik werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb toen nog 5 weken plat gelegen en met 37 weken is mijn dochter gehaald. Inmiddels is ze bijna 20 maanden en een zeer bijdehand meiske!! Ik had wel constant mijn prive toilet boven. Dit werd elke dat ontsmet. Een infectie is het grootste gevaar als je vliezen gebroken zijn.   Kortom trek vaak schoon ondergoed aan en als je   2 toiletten in huis hebt hou er dan eentje voor jezelf en laat het goed schoonmaken.

Je kan het echt wel redden als je maar niet overmoedig wordt. Niet denken ach het kan wel en echt op de hygiene letten!

Enne als je mijn verhaal wil lezen... www.wensweb.web-log.nl Kijk even in de archieven vanaf december 2007. Ik heb alles bijgehouden. Tevens een aardig tijdverdrijf..

gr.Ing
 
Van dit soort berichten krijg ik dus weer hoop.
Ben vanmorgen op controle geweest en ze doet het goed, je ziet wel dat erg weing ruimte heeft.
Dus waarschijnlijk zullen er wel vergroeiingen zijn, daar ga ik in ieder geval van uit.
Woensdag moet ik naar Veldhoven en dan zal ik vragen naar de groei en de werking van de nieren.
Als de nieren werken betekend dat ze ook genoeg vruchtwater binnenkrijgt.
Vind het allemaal heel erg spannend.
De kinderen worden door de thuiszorg opgevangen tenminste de oudste.
Die gaan hele dagen naar school en de kleinste heeft een spierziekte dus die verzorg ik zelf.
Die ligt bij mij in bed en ik geef hem dan te eten en speel met hem.
Als papa thuis komt neemt hij het over.
Dat zou ook niet anders kunnen omdat hij erg eenkennig is.
Verder veel steun van famillie en vrienden maar het blijft toch moeilijk vooral met de jongste.
Maar ik wil deze zwangerschap ook een kans geven dus we doen het voor een goed doel.
Liefs Roos
 
Hai roos
je zal dit wss niet meer lezen.
al hoop ik stiekem van wel.
ik zit een zelfde situatie 17 weken hoge vlies scheur baby ligt niet droog maar wel echt minimaal.
dokters zien geen goede vooruit zichten.
mag ik vragen hoe t bij je is afgelopen en de baby probeer gewoon over al info te krijgen maar nergens staat een afloop.
 
ik hoop van je te horen
 
groetjes
 
Terug
Bovenaan