Tegen beter weten in....

Ben ik toch benieuwd.
Ik weet niet wie van jullie het gevolgd hebben, maar ik wil hier
toch ook eens weten wie wat doet.... Dus alleen ervaringen, ik
wil niemand veroordelen ofzo....

Er gaat op het 0-1 forum, over voeding een discussie over borstvoeding...
Ik ben toch benieuwd hoe dat hier zit. Er staat bijvoorbeeld dat maar
2% van de vrouwen geen bv kan geven, maar volgens mij moet dat haast
wel meer zijn.....

Ikzelf geef (en heb ik niet gedaan ook) geen bv omdat het gewoon niet
lukt. Ik heb het in het zh drie dagen geprobeerd totdat ik huilde van de
pijn en Stef echt bloed binnenkreeg omdat mijn tepels helemaal kapot
waren. Stef doet het echter geweldig op kv, dus ik maak me geen zorgen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Liefs Annet

hihi, ja volgens mij zit het nu op zo'n 150 reacties. Lekker!

Ik geef nu bijna 5 mnd bv. Eerst in combi met nutrilon (kwam niet lekker op gang enzo, details zijn niet belangrijk nu) en nu volledig bv. Ben erg blij dat het me gelukt is.
Met 6 mnd ga ik afbouwen naar fv (en de boterham).
Liefs Phira

Hoi,

Pffffffffffffff,
ben net ff gaan kijken omdat je dit had geschreven.
Mijn hemel wat een discussie!
Nou, als je voor je plezier komt moet je dat niet allemaal gaan lezen!
Wat een zware kost.
Nou ja, mijn verhaal kort samengevat:
Geef vanaf het begin flesvoeding. Gaat hartstikke goed.
De redenen waarom ik daarvoor heb gekozen staan ook al allemaal vermeld in dat topic bij voeding.
Ik had er gewoon een beter gevoel bij, geen onzekerheid over de hoeveelheid, kan het delen met mijn vriend etc etc. Ik heb mezelf ook wel vaker afgevraagd waarom ik het niet eerst zou proberen voordat ik flesvoeding zou gaan geven. Helaas kan ik  mezelf daar geen antwoord op geven. Soms denk ik wel eens:ik heb niet echt spijt dat ik het nooit heb geprobeerd maar het is misschien toch wel jammer dat ik gelijk flesvoeding ben gaan geven. Maar ja, daar is het nu te laat voor en met mijn ventje gaat alles goed dus laat maar gaan! Ben toch ook wel benieuwd naar de andere verhalen zonder dat het zo'n heftig verhaal wordt als bij het andere forum (onderwerp voeding)

Groetjes Iris mv Rowin

Ik hoop ook inderdaad dat het hier wel gewoon goed gaat.
maar toen ik het (gisteren intussen) las, werd ik wel nieuwsgierig.
Misschien scheelt het dat ik (de vraagsteller in dit geval) zelf
geen bv geef en ik er heel open tegenover sta.....

We zien het wel!
Liefs Annet

Ik ben begonnen met borstvoeding maar na ongeveer vier weken gestopt omdat ik ontzettende tepelkloven had. Van alles geprobeerd om mijn tepels weer heel te krijgen maar niet gelukt. Ik zag op een gegeven moment zo op tegen de voeding dat het niet leuk meer was, toen ik ook nog  eens merkte dat Tess op de flesvoeding veel rustiger was vondt ik het makkelijker om de knoop door te hekken en flesvoeding te gaan geven.

Sandra mv nick en tess

Hoi hoi,

Ik heb zelf de eerste 13 weken borstvoeding gegeven en dat ging prima. De laatste fles deed ik na ongeveer 4 weken kolven zodat mijn man die kon geven. Toen ik ging werken zag ik mezelf niet kolven op het werk. Ook vond ik het kolven gewoon echt niet leuk om te doen en dat had uiteraard effect op de hoeveelheid die eruit gekolfd werd. Jasper krijgt dus vanaf zo'n 3 maanden flesvoeding en dat gaat hem prima af. Het grote voordeel van flesvoeding vind ik dat je wel weet hoeveel je kindje binnenkrijgt.

Kortom, ik vond de borstvoeding erg fijn om te doen, maar de flesvoeding vind ik ook prima!

Groet,
Jacqueline

Nou, maar snel op jouw vraag reageren heb net even bij de topic gekeken, mij even te heftig hoor.
Ik heb Linde 6 weken borstvoeding gegeven. Ik ben gewoon geen borstvoeding mama, wordt daar zo onzeker van. De voeding begon ook terug te lopen, doordat ik zelf niet rustig genoeg was denk ik, Linde niet tevreden natuurlijk dus ben toen gestopt.
Roos heb ik met veel moeite bijna 3 mnden bv gegeven en ben gestopt voordat ik weer moest werken. Ik had me nu dan ook voorgenomen om  niet door te gaan als het niet lekker zou gaan.Heb er geen spijt van gehad.
groetjes Danielle.

Ik geef nu bijna een half jaar borstvoeding en hoop het nog minstens een half jaar vol te houden. Het liefst wil ik de kunstvoeding overslaan. Dat lijkt me fantastisch.

Dat veel moeders stoppen met de borstvoeding kan ik wel erg goed begrijpen. Ik heb de eerste maanden toch ook erg geploeterd. Mijn dochter die de linkerborst de eerste vier maanden weigert te drinken; dus kolven. Af en toe 'regeldagen' waarbij je hele dagen lang bezig bent met voeden. De eerste weken toch best veel pijn door gevoelige tepels, kloven etc.

Je moet er gewoon best wel wat doorzettingsvermogen hebben en de gelegenheid krijgen om het vol te houden. Wellicht dat het bij anderen van een leien dakje gaat...

Terug
Bovenaan