Tegen beter weten in....

haha, dat van die borsten liften had ik nog niet over nagedacht. Goeie. Maar als ik dan toch op die operatietafel lig kunnen ze meteen m'n buik ook weer even straktrekken. Want daar ik ook niet veel meer van over.

ik geef ook borstvoeding en ik vind dat iedereen zelf maar moet weten wat hij doet.
Maar als moeder wil ik het beste voor mijn kind en dat is gewoon borstvoeding punt. Bij mij ging het ook niet zo makkelijk want mijn dochter heeft de 1e 3 weken niet aan de borst willen drinken, ik ben meteen gaan kolven en heb haar 3 weken mijn gekolfde melk gegeven met een theelepeltje en later via een eierdopje. Wel heb ik haar steeds geprobeerd aan te leggen maar dan  raakte    ze helemaal overstuur omdat ze mijn tepel niet kon pakken. Na drie weken hebben we tepelhoedjes gekocht en daar heeft ze vervolgens tot 2 maanden mee gedronken ,daarna kon ze in een keer mijn tepel pakken en is het me dus toch gelukt. De aanhouder wint.... zeggen we dan maar. Maar ik wilde het dan ook perse !!! Ik vind het dan ook erg jammer voor moeders die het graag willen maar waarbij het echt niet lukt. Want hoe vermoeiend het ook is, het is zo mooi om je kindje te zien drinken en hoe ouder mijn dochter wordt hoe leuker het is. Ik vind het dan ook niet goed dat er mensen zijn die zeggen dat borstvoeding niet beter is als flesvoeding. dat is gewoon bull shit... er mag niet voor niets geen reclame gemaakt worden voor flesvoeding. En persoonlijk vind ik het ook een beetje dom als je kiest voor flesvoeding omdat  je er dan niet altijd uit hoeft s'nachts maar je man ook af en toe af en toe op kan staan. Wat is er nu belangrijker denk ik dan, de gezondheid van je kindje of je nachtrust. Maar goed dit is natuurlijk niet om iemand voor zijn hoofd te stoten of te kwetsen dit is gewoon hoe ik er over denk.

Hallo,

Helaas is het bij mij niet gelukt om bv te geven. Ik heb 2 weken van alles geprobeerd (3 x lactatiekundige) maar niets hielp. Tieme hapte goed maar kon niet goed zuigen.  In het begin kolfde ik alles en uiteindelijk heeft hij 2 dagen bij mij  'gedronken' (ik had zoveel stuwing dat het zo in zijn mondje liep). Helaas hebben ze in het ziekenhuis hem 's nachts  al heel snel een flesje gegeven waardoor hij al 'wist' dat het ook makkelijker kon. Tepelhoedjes werkten ook niet omdat hij gewoon niet kon zuigen.  Gezien mijn en zijn frustratie (ik wilde te graag dat hij zelf bij mij ging drinken) ben ik gestopt met kolven en kv gaan geven. Nog steeds  zuigt hij erg slecht en drinkt zijn  melkfles dan ook met een 3 standen speen omdat hij er anders  te hard voor moet  werken.  Verder doet hij het heel goed op de kv.

Groetjes Anke

Bij een eventuele volgende zwangerschap ga ik het zeker weer proberen en hoop ik dat het dan wel gaat lukken.

Pfff, moeilijke discussie hoor. Ik wist vooraf zeker dat ik bv ging geven, nooit over nagedacht dat het wel eens problemen kon geven. Het wilde bij mij niet op gang komen maar dankzij een super kraamhulp en veel kolven begon het toch ergens op te lijken. Maar ik was ruim 50 minuten per keer bezig om te zorgen dat Lukas voldoende binnenkreeg. Ik heb dat van het begin af aan niet getrokken. Ik werd in paniek wakker en dacht vaak van niet weer een hele dag met hem aan de borst! Het was ook elke keer een gevecht om hem lekker te hebben liggen. HIj kwam gelukkig wel aan maar ik werd met de dag ongelukkiger. Na vier weken ben ik gestopt. Ik trok het echt niet meer. Ik heb ook nauwelijks af hoeven bouwen om dat ik maar net genoeg melk had.

Zelf ben ik nog steeds voor bv maar ik vind ook dat er niet zo snel geoordeeld moet worden over kv. dit is ook gewoon goed. Kinderen worden er goed groot op. Bij een tweede zou ik weer voor bv gaan, maar zodra ik herken dat ik me weer zo klote voel schakel ik eerder over op kv. Een vrolijke moeder is ook heel wat waard.

Recpect voor iedereen die ondanks alle tegenslagen wel door zijn gegaan. Ik kon het niet.

Zoals de vrouw waar ik een cursus over bv heb gevolgd zei, op het moment dat bv voor jezelf of voor je baby vervelend wordt kun je er beter mee stoppen. De meerwaarde is dan weg. De kv van tegenwoordig is ook heel goed. De vrouw die de cursus gaf is zelf bijna tot in het extreme voor bv (haar jongste kind van 4.5 jaar krijgt nog 2 keer per week bv).. De 2% vrouwen waar het over gaat waarbij bv niet mogelijk is, gaat over vrouwen die zowiezo geen bv kunnen geven. Maar er zijn natuurlijk ontzettend veel andere omstandigheden die kunnen voorkomen waardoor bv niet lukt.
Ik vind dan ook dat er niet zo snel geoordeeld moet worden over de mensen die geen bv meer geven of nooit hebben gegeven. IEDERE MOEDER WIL HET BESTE VOOR HAAR KIND!!!!!!!!!!!!! Dus ook degenen die kv geven.

Zelf ben ik vol goede moed begonnen met bv en ondanks vele tegenslagen heb ik toch doorgezet. Helaas heeft het allemaal niet mogen baten en is de bv niet goed op gang gekomen. Uiteindelijk ben ik er na veel wikken en wegen mee gestopt. Mede omdat ik er anders lichamelijk en geestelijk aan onderdoor zou gaan. Mijn conclusie en daar was iedereen (ook de verloskundige) het mee eens was dat de bv niet is gelukt omdat zowel Tijs als ik een andere start hebben gehad na de bevalling dan in de meeste gevallen normaal is. Ik weet voor mezelf dat ik er alles aan heb gedaan om de bv te laten slagen en heb me dan ook geen moment schuldig gevoeld of er spijt van gehad. Toen ik eenmaal de knoop had doorgehakt kon ik pas echt gaan genieten van ons geweldige ventje en van het moederschap.

Liefs,
mama van Tijs

Hi dames,
Ik geef borstvoeding, vind het echt geweldig.
Het gaat gelukkig ook super goed. In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij, dat ik maar een grote meid moest zijn, en wanneer de kleine klaar was met drinken, mocht ik weer in elkaar zakken.
Ik had thuis ook helemaal geen flesvoeding, dus ik moest wel.
Na een week misschien twee weken kei afzien, vond ik het helemaal super.
Mijn dame is nu 18 weken, gaat snel hè?! En ze drinkt nog steeds bij me.
Ik wil dit ook nog heel lang volhouden.
X

Ik ben geen onderzoeker maar weet wel vanuit verhalen dat er veel vrouwen zijn die geen bv kunnen geven. Bij mijn eerste heb ik alleen gekolft omdat hij dus niet wilde pakken....tja wat heb je dan aan borsten vol voeding. Nu bij de 2e gaat het wel goed gelukkig.
Ik heb vriendinnen die na 3 dagen kolven nog geen druppel hadden en ook die wel bv konden geven maar dat het kindje er niet goed op groeide. Om maar te spreken over de vrouwen die moesten stoppen omdat het bv geven een drama was van borstontstekingen en kapotte tepels.
Ik denk niet dat iedere borst geschikt is om te voeden. Vroeger als je niet goed kon voeden ging je kind naar je zus toe die ook bv gaf aan je nichtje zeg maar....maar nu hebben we kunstvoeding. Handig toch?  

Ja, heavy he die discussie! Ik heb zelf ook even meegedaan, maar mijn hemel wat een betweters en het schijnt moeilijk te zijn voor sommige om er vrede mee te kunnen hebben dat niet iedereen dezelfde denkwijze heeft. Gelukkig is dat hier veel beter gesteld! Ik ben een FVmama. Ten eerste omdat ik medicijnen gebruik die slecht zijn voor Marit en ten tweede had ik zowiezo gelijk de Fles gaan geven. Mijn lichaam is 5 jaar lang volgepompt met hormonen en heeft 5 jaar lang in het teken gestaan van zwanger worden, ik wilde mijn lijf weer terug, me weer eens fit voelen, voelen hoe het is om zonder gierende hormonen te zijn. Ik heb er geen moment spijt van gehad!! Voor mij en mijn dochter de beste keuze!!

O, en Stephanie, ik geef geen BV, maar mijn borsten zijn ook net theezakjes geworden hoor!! Ik doe wel met je mee als we borstliften nodig hebben, kunnen we misschien met z'n allen gaan, krijgen we groepskorting!!

groetjes Monique

Terug
Bovenaan