tekst geboortekaartje

quote: mikkie2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-12-2006 21:23:15'));

Wij hebben de volgende tekst uitgekozen:
Twee kleine handjes,geef ons er elk èèn
dan zullen wij je leiden tot je zegt "nu kan ik het alleen".
Groetjes Mikkie.

Hoi Mikkie,

jammer dat je ze maar hoeft te leiden tot ze 2 a 3 jaar zijn...hihi!!!

Groetjes Valerie

Mamatoriuk,

Wat een mooi versje! Alleen, ik wil je behoeden voor een spelfout op je  geboortekaartje  - omdat het woordje "jou" in deze context bezittelijk is, moet het "jouw" zijn. Sorry voor de betweterigheid - mijn vader was leraar Nederlands, haha! Ik heb er een behoorlijk tic van gekregen :-D

Wij hebben nog geen idee wat we op het kaartje gaan zetten - het zal in ieder geval tweetalig worden, want mijn man is Duits. Misschien zelfs drietalig, want ik heb veel vrienden en familie in Amerika :)

~Hilde

Ik kan je wel vertellen wat wij op ons eerste geboortekaartje hadden staan, maar dat wil je niet weten, want het is een redelijk lang gedichtje. Ik vond het in een boek wat ik van een vriendin kreeg toen ik zwanger bleek te zijn.
Nu hebben we ook een gedichtje. Dat bestaat origineel uit wel 10 coupletten of zo, maar wij hebben het drastsch ingekort en een beetje moderner gemaakt. Het is een gedichtje wat ik vroeger al heel mooi vond. Het boekje waar het uitkomt is vanmijn ouders geweest en ik vond dat laatst bij het opruimen van de "zolder" terug.
Zo zie je maar, smaken verschillen, ook wb tekst op een geboortekaartje.
Trouwens Hilde, wat goed dat je die spelfout gezien had. Ik zou er ook op gereageerd hebben hoor, het is toch jammer als je een foutje op je kaartje hebt staan. Is niet betweterig, maar attent!!
Patricia 40+5

hallo meiden,

ik heb ook nog wel een leuk en niet al te lang gedichtje,

papa fier, mama blij
buikje weg,  en ik erbij

nou veel succes met het zoeken naar een voor jullie leuk gedichtje!!
groetjes zonneveld
( 12 weken zwanger)

wat dacht je hiervan???
Er waren eens een eitje en een zaadje
En de gevolgen ja, die raad je
Variant:
er was eens een eitje en een zaadje en dat zaadje zwom heel snel...nou ja, de rest ken je wel!

Moeilijk hé, al die teksten? Het is inderdaad wel heel persoonlijk.

Mijn schoonzus had,  vind ik zelf,  een mooie korte tekst:

Twee levens, één liefde
Twee liefdes, één leven

Succes ermee!
Groetjes Jo

Terug
Bovenaan