tekst geboortekaartje

hoi joyce,

er waren een hoop reacties hierzo, te veel om allemaal ff te lezen dus het kan zijn dat mijn tip dubbel is maar ik ben ook druk op zoek geweest naar een mooie tekst, vond ook veel zoetsappig.
wij denken zelf aan de tekst :

2 kleine handjes,
geef ons elk er een,
dan zullen wij jou leiden,
totdat je zegt : nu kan ik het alleen.

ik vond em wel leuk, wel iets langer dan 2 regels maar toch best mooi,
je kunt ook geboortegedichtjes in typen op google.nl
daar zal ook vast wel iets uitkomen.

succes,

Miranda 30,6 weken

Hoi!

Ik snap het helemaal, ben zelf ook niet van de al te zoetsappige versjes en versjes die je al op veel kaartjes ziet staan. Bij de eerste hadden we een gedichtje van Hans en Monique Hagens:

Liefste
Ik zoek een woord
een heel nieuw woord
een woord dat niemand kent
Ik zoek een woord dat zeggen wil
dat jij de liefste bent

Wel lief dus, maar niet al te zoet.
Ik zit nu zelf te denken aan een mooie regel (of meerdere) uit een nummer. Wat precies weet ik nog niet, maar misschien een tip?

Groetjes, Mimi

Mijn moeder had bij een van mijn broertjes: Wat ooievaar? Niets ooievaar! Gewoon je weet wel. En toen werd ik geboren. Op het kaartje stond ook een kindje in een tuinbroek die een ooievaar achter zich aan sleepte

En bij een ander broertje hadden ze.. Voor vele een verassing, voor ons een grote beslissing maar beslist geen vergissing! Dit was mijn broertje nummer 4. Dus vandaar.

Zelf hebben we nu ook een leuk gedichtje en inderdaad ook niet te kort. In het begin noemde we ons kindje Kip omdat wij de haan van onze achternaam heten en omdat ik had bedacht dat het de afkorting was voor Kindje In Buik. Nadat we na 22 weken wisten dat het een jongentje wordt is de naam van Kip in Jip veranderd!
het gedichtje wordt dus:
Eerst noemde ze me een kippetje
Na 22 weken werd het ineens jippetje
Tot mijn opluchting kan ik nu melden
dat voor mij de naam ....... zal gaan gelden!

Succes met zoeken! samantha 27+1

Neeltje:
Die vind ik echt fantastisch! Ik hou zelf helemaal niet van gedichtjes, dus ik vind "Hoera, het is gelukt!
Ik ben op mijn verjaardag geboren!"
echt heel erg leuk!
Wie weet gebruiken wij deze ook wel

Hoi,

Wij waren al een tijdje bezig om zelf een gedichtje te maken, maar dat wilde maar niet lukken. Uiteindelijk is het geworden:

Om een lang verhaal kort te maken, hier ben ik dan!

Kort, maar krachtig!

Succes,

Mama van 5

Terug
Bovenaan