Teleurgesteld en bang!

A

Anoniem

Guest
Mijn man en ik zijn eigenlijk net begonnen met klussen voor onze tweede.... ik ben al wel een aantal maanden gestopt met de pil omdat ik er nogal sjacha van werd. We hebben daarna niks verder gebruikt, maar echt kans om zwanger te worden hadden we niet echt, omdat we neit echt in de vruchtbare periode hebben gevrijd.
Deze maand hebben we het dus echt voor het eerst geprobeerd.... en helaas... niet gelukt...

Ik weet dat je er een jaar over mag doen, maar ik ben zo teleurgesteld. Ik wil het gewoon direct. Echt reëel is dat niet natuurlijk. Ik weet het maar mijn gevoel zegt gewoon iets heel anders. Ik probeer het te relativeren maar ik ben zo bang dat er door de bevalling van de eerste iets mis is in mijn buik... ik heb daar helemaal geen reden toe... heb een regelmatige cyclus en geen klachten... maar ik ben gewoon bang dat er nooit een tweede komt... het lijkt me zo erg!

ik weet dat ik aan piekeren niets heb en als ik zwanger ben over een paar maand dan heb ik al die energie voor niets gebruikt... maar toch kan ik het allemaal moeilijk loslaten...

Ik heb net even heel hard gehuild...

Wie herkent deze gevoelens!???

Lieve Bloem,

Ik herken heel erg wat je nu vertelt.
Ook ik ben in maart gestopt met de pil, en hoewel we hadden afgesproken dat we deze maand voor het echt zouden gaan, hebben we ook niet bepaald voorzichtig gedaan afgelopen maanden.

Ik hou sinds maart op mijn Iphone een grafiek bij van de lengte van de menstruaties. Ik ben 10 jaar geleden begonnen met pilgebruik omdat het elke maand zo'n drama was; migraine, buikkramp en nooit regelmatig. Was dus enorm benieuwd hoe het zou gaan na het stoppen met de pil. Ik schommel nu tussen de 26 en 28 dagen, heel netjes dus.

2 jaar geleden ben ik ineens geconfronteerd met baarmoederhalskanker type 3. Dat was enorm schrikken! Ik heb hiervoor een ingreep ondergaan en blijf nu elk half jaar onder controle. Dat is erg spannend elke keer. Gelukkig heb ik afgelopen week weer een goede uitslag gehad.

Je snapt dat ik me dus ook afvraag of er misschien toch iets aangetast is van binnen, maar de gynaecoloog heeft op een echo laten zien dat daar geen reden voor was. Eierstokken en eileiders zagen er schoon uit en bleek een ruime baarmoeder te hebben. Zwanger worden moet ook gewoon kunnen.

Als ik van een gemiddelde cyclus uitga moet ik de 10e ongesteld worden, ben dus reuze benieuwd. Toch ben ik denk ik ook teleurgesteld als het niet gelukt is, maar dat heeft iedereen die in het befaamde NOD-lijstje staat.
Ik hou ook steeds in gedachten dat er mensen zijn, ook in mijn directe omgeving, die al jaren bezig zijn zwanger te worden, met of zonder hulp. En dan vind ik toch dat we niet meteen moeten miepen :)

Droog je traantjes, voeg je gezellig toe aan het lijstje en op naar de volgende maand!
(veel te warm ook voor sex hihihi)

Liefs,
Juul

He Bloempje,

Ik herken wel wat je schrijft.
Wij zijn nu net 3 maanden bezig voor ons eerste kindje. Verstandelijk weet ik dat 3 maanden nog heel erg kort is, dat er zo veel meiden zijn die er veel langer over doen en dat ik gewoon geduld moet hebben.
Maar gevoelsmatig duurt het me allemaal veel te lang en maak ik me dan ook druk, zou het wel lukken bij ons?
Ik heb vanaf mijn 12de de pil geslikt en ben daar nu ruim een jaar vanaf. In de tijd dat ik de pil slikte was ik daar best slordig mee. Toch ben ik nooit zwanger geworden. Toen was ik daar natuurlijk blij mee, maar nu zet het me aan het denken.

Ik denk dat je weinig aan je gevoel kunt doen. Ik zou in ieder geval niet weten wat. Maar misschien troost het je dat er meer mensen zijn die totaal geen reden hebben om te denken dat ze niet zwanger zullen worden maar er toch bang voor zijn.

En misschien lucht het je ook wel op door er hier over te praten?

Liefs shopgirl

@ shopgirl:

inderdaad, als je de afgelopen jaren niet zo stipt bent geweest met pilgebruik, dan denk ik wel es: je hoort zoveel van die jonge meiden die na 1 keer onveilige sex zwanger zijn. Hoe is het mogelijk he?!

=xxx=

Nou inderdaad, dan ga je toch wel even bij jezelf denken, zou het bij mij uberhoubt wel kunnen.
Maarja aan de andere kant moet je er misschien ook niet te veel bij stil staan, maar dat is wel moeilijk soms!!

liefs

Meiden bedankt voor jullie support. Ik heb gewoon geen geduld. Ik ben 2 keer zwanger geweest... waarvan 1 een miskraam... maar wel 2 keer... en elke keer was het binnen 5 rondes raak... dus het lukt bij ons wel... maar ja... nu we voor de tweede gaan is het toch weer spannend... er komen zoveel vragen in me op:

* zijn we nog wel vruchtbaar?
* is er door de zwangerschap c.q. bevalling niet ergens iets kapot gegaan?
* hoe kan het dat we niet zwanger raken en wel op het goede moment vrijen??

Tja... al deze vragen kan ik zelf wel beantwoorden: er zijn zoveel stellen met meerdere kinderen die zijn echt neit onvruchtbaar geworden ineens of door de zwangerschap/bevalling en de kans dat je zwanger wordt als je vrijt op het goede moment is maar klein... ik weet het ik weet het en toch kan ik er geen genoegen mee nemen... ik ben zo ongeduldig... gewoon tot vervelens toe...het speelt de hele dag door mijn hoofd en het frsutreert me dat ik er geen controle over heb. Dit had ik ook bij de eerste...Ik wil het loslaten, piekeren heeft geen zin, waarom doe ik het dan???

ik weet het niet, en ik kan het zo moeilijk niet doen!

Misschien ben je er te veel mee bezig. Het zegt ook niets dat je de vorige keer snel zwanger bent geraakt, deze keer kan het toch ook langer duren. Ik ben al een jaar bezig voor mijn eerste kindje en vindt het moeilijk om te lezen dat je geduld nu al op de proef wordt gesteld. Ik gun het je van harte, maar misschien toch even naast je neerleggen en afleiding zoeken, het schijnt dat je dan ook sneller zwanger bent. Heel veel sterkte en succes!

Liefs Vic

Misschien ben je er te veel mee bezig. Het zegt ook niets dat je de vorige keer snel zwanger bent geraakt, deze keer kan het toch ook langer duren. Ik ben al een jaar bezig voor mijn eerste kindje en vindt het moeilijk om te lezen dat je geduld nu al op de proef wordt gesteld. Ik gun het je van harte, maar misschien toch even naast je neerleggen en afleiding zoeken, het schijnt dat je dan ook sneller zwanger bent. Heel veel sterkte en succes!

Liefs Vic

Terug
Bovenaan