Teleurgesteld over geslacht.

<p>Hoi mama en mama's to be. Ik ben 32 weken zwanger van mijn tweede kind, mijn tweede zoon. </p><p>Ik ben dolgelukkig en heb mezelf altijd gezien met 2 kleine mannen. En wellicht ooit zelfs een 3e kindje in de toekomst. Maar sinds ik in verwachting ben en mijn droom uitkwam met een tweede zoon bekruipt me toch af en toe een gevoel van teleurstelling dat ik dan dus misschien nooit een dochter zal hebben. En eigenlijk komt dat ook vooral door m'n omgeving. Zoveel mensen reageren beetje suf als ik vertel dat ik weer een jongen mag krijgen. "oh nou wel leuk voor je zoontje" "nou dat word voor nummer 3 dan"... Het maakt me onzeker en geeft me het gevoel alsof ik nu iets ga missen. Dussssss zijn er hier trotse enthousiaste jongensmama's die mij hun ervaring met alleen boys kunnen vertellen? Mijn oudste zal een maandje na de geboorte 3 jaar worden. Liefs! </p>

Ik ben zwanger van onze 3e zoon ! Zó onwijs blij mee, een meid was net zó welkom geweest maar ik zag mezelf ook inderdaad altijd al als 'jongensmama'. 
De reacties 'Oh, je had zeker liever een meisje erbij gehad..' en dergelijke gooi ik maar naast me neer.. Dus omdat ook deze baby een jongetje is, is hij minder leuk? Natuurlijk niet!!!

Als jij er gelukkig mee bent, lekker laten gaan wat een ander vind of zegt?

Mensen zeiden tegen mij: "ow wat jammer.." over mijn 2e zoon. Terwijl ik zooo blij was. Een.meisje had ik net zo leuk gevonden maar ik ben wel een echte jongens mama ben. 

Klinkt eigenlijk meer als teleurstelling over de reacties in je omgeving. (Die ook echt niet cool zijn trouwens)
Helemaal leuk toch lekker met de boys ravotten straks. Geniet nog van je laatste weken en straks van het fullpull jongens_mama zijn. X

Bleh, zo stom.. al die mensen in je omgeving! Lekker niks van aantrekken. Alsof het alleen maar goed is als je gezin uit een zoon en een dochter bestaat. 
Ik heb een dochter van bijna 2 jaat, ben 36 weken zwanger van mijn tweede kindje.. we weten niet wat het wordt! En het is allebei net zo welkom en net zo leuk! We zijn zo benieuwd, nog een paar weekjes geduld....! :)
Lekker genieten van je huis vol mannen!!

Terug
Bovenaan