Teleurgesteld over geslacht.

[quote quote=10223803]Precies wat je zegt JomieJW, mensen blijven hun eigen mening houden. Jouw mening is dat je dat niet raar vindt en mijn mening is dat ik het vreselijk vind wanneer mensen zeggen ik had liever het andere geslacht.Mag ik dus ook zeggen want mijn mening ?[/quote]
Dat is inderdaad je goed recht. Weet alleen dat het soms een hele goede reden heeft of een complex geval. In mijn geval had ik een hele persoonlijke reden om te willen dat mijn eerste kind een jongetje zou zijn. Een andere reden dan " ik voel me een jongensmama", iets wat veel dieper gaat. Bij de tweede zwangerschap maakte het me niet meer zo uit, maar moest ik gewoon schakelen. Ik denk ook dat dat mijn goed recht is, het is toch mijn gevoel. Betekent niet dat ik minder van mijn dochter ga houden dan van mijn zoon. Het is niet altijd zo recht toe, recht aan. Weet dus ook waar je kritiek op hebt...

[quote quote=10223820] Dat is inderdaad je goed recht. Weet alleen dat het soms een hele goede reden heeft of een complex geval. In mijn geval had ik een hele persoonlijke reden om te willen dat mijn eerste kind een jongetje zou zijn. Een andere reden dan ” ik voel me een jongensmama”, iets wat veel dieper gaat. Bij de tweede zwangerschap maakte het me niet meer zo uit, maar moest ik gewoon schakelen. Ik denk ook dat dat mijn goed recht is, het is toch mijn gevoel. Betekent niet dat ik minder van mijn dochter ga houden dan van mijn zoon. Het is niet altijd zo recht toe, recht aan. Weet dus ook waar je kritiek op hebt…[/quote]
Ik weet waar ik kritiek op heb, anders zou ik het niet doen ;-)

Heb zelf trouwens een meid en ze zijn echt heel leuk haha.

Dat betwijfel ik ten zeerste. Je kent mij niet en je kent mijn verhaal niet. Maar goed, ik denk sowieso dat je hier dus verkeerd zit. TO vroeg om trotse jongensmama's en herkenning. Gezien haar vraagstelling denk ik niet dat zij zit te wachten op kritiek en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook geen behoefte aan heb.
TO: sorry dat ik je onderwerp een beetje heb overgenomen ;) Ik denk dat ik ook een beetje last van mijn hormonen begin te krijgen zo aan het einde van deze zwangerschap. Ik vind het in ieder geval sterk van je dat je gewoon je gevoel volgt en kei blij bent met een tweede zoon ;) Wat anderen daarvan vinden, hoeft niet uit te maken: als het voor jullie maar goed voelt!

Whahah denk inderdaad dat je lompe gedrag idd door de hormonen komt.
Laten we maar ophouden over ieder zijn eigen mening en al helemaal over het feit dat ik zeker weet waar ik over praat. Dat ga jij dus echt niet voor mij beslissen.

Gezien haar vraagstelling heb ik gereageerd dat ze zeker trots moet zijn op 2 mannen en zich niks moet aantrekken van andere mensen.

Hoi!
Ik heb dit ook gehad maar dan met me meiden. Ik werd zwanger van de tweede en hoopte op een jongen toen ij hoorde dat het een meisje werd moest ik het echt even verwerken. Ze is inmiddels 6 en me oudste 8 en al die teleurstelling was na aantal daagjes al weg haha. Het is super leuk in huis en ze hebben echt veel aan elkaar! Ik ben inmiddels 30weken zwanger van de derde en ja hoor een jongen! Zie nu ook achteraf dat dit zo geschreven voor me stond en zie nu ook de velen voordelen. Ik zou reacties van andere lekker laten gaan en genieten!!! 

Bij ons in de familie gaat het spreekwoord rond : echte mannen maken mannen. Nu zijn er maar heel weinig mannen want bijna iedereen heeft meerendeels meiden.
Mijn beide zussen hebben nu meiden. En mijn oudste zus is zwanger van de 2e en weet niet wat het wordt, beide is welkom. Ook ik ben zwanger van de eerste. En weten niet wat het wordt. Maar ook beide is welkom. 
Gelukkig krijgen wij nooit nare reacties want vind dit wel heel erg dat mensen dit durven te zeggen.. 

Terug
Bovenaan