Teleurgesteld over geslacht.

Wat een belachelijke reacties van die anderen uit je omgeving! Ik vind het zo stom dat je blijkbaar van elke 1 moet krijgen. Toen ik zwanger was van de eerste wilde ik stiekem dat het een jongen was. Deels door de naam (zit een zeer persoonlijke reden achter), maar ook omdat ik mezelf echt als jongensmama zie. Ik was dan ook dolgelukkig toen het een zoon bleek te zijn. Het is nu ook echt een mama's kindje, haha. Ondertussen is meneer 21 maanden en ben ik 34+3 zwanger van nummer twee. Het maakte me dit keer wat minder uit dan bij de eerste, dat scheelt, maar toen ik zwanger bleek te zijn van een meisje moest ik toch even schakelen. Nu ik er wat meer naartoe heb kunnen werken, ben ik gewend aan het idee en kan ik er ook naar uitkijken. Maar ik moest er echt wel even aan wennen, hoor! 
Ook leuk, die reacties en voorspellingen van anderen: heel veel mensen in mijn omgeving zijn er dus van overtuigd dat ik nu een meisje krijg. Argument? Omdat onze eerste een jongen is moet ik nu wel een meisje krijgen. ? Belachelijk en slap argument. Vriend van me is met 3 jongens thuis en een vriendin is met 3 meiden thuis haha. Toch wel gek hoe mensen denken... Vind het ergens stiekem een beetje jammer dat ze in mijn geval gelijk hebben, al was het maar om die argumenten onderuit te halen ;)

Zou die mensen heel snel een klap verkopen.

Er zijn mensen die geen kinderen kunnen krijgen en dan durven er mensen nog te reageren met 'oh jammer je had zeker wel een meisje gewild'?

Lekker trots zijn dat je 2 mannen hebt straks!

Ik ben zwanger van de 3e jongen. De eerste 2 schelen 2,5 jaar. Het is echt heerlijk om die 2 samen te zien, ze zijn nu 4 (bijna 5) en 7. Echt maatjes van elkaar. 
Ik krijg vaak de vraag of we doorgaan tot een meisje. Pardon? Nee, dat gaan we zeker niet. Ik vind het wel eens jammer als ik aan later denk. ik heb zelf ook 3 broers, maar ik ben toch echt het meeste op pad met mijn moeder. Maar dan nog, ik ben onwijs blij met mijn mannenhuis! En we houden het zeker bij 3. Ben je gelukkiger als je van beide geslachten een kind hebt? Klinklare onzin...

[quote quote=10223648]Wat een belachelijke reacties van die anderen uit je omgeving! Ik vind het zo stom dat je blijkbaar van elke 1 moet krijgen. Toen ik zwanger was van de eerste wilde ik stiekem dat het een jongen was. Deels door de naam (zit een zeer persoonlijke reden achter), maar ook omdat ik mezelf echt als jongensmama zie. Ik was dan ook dolgelukkig toen het een zoon bleek te zijn. Het is nu ook echt een mama’s kindje, haha. Ondertussen is meneer 21 maanden en ben ik 34+3 zwanger van nummer twee. Het maakte me dit keer wat minder uit dan bij de eerste, dat scheelt, maar toen ik zwanger bleek te zijn van een meisje moest ik toch even schakelen. Nu ik er wat meer naartoe heb kunnen werken, ben ik gewend aan het idee en kan ik er ook naar uitkijken. Maar ik moest er echt wel even aan wennen, hoor! Ook leuk, die reacties en voorspellingen van anderen: heel veel mensen in mijn omgeving zijn er dus van overtuigd dat ik nu een meisje krijg. Argument? Omdat onze eerste een jongen is moet ik nu wel een meisje krijgen. Belachelijk en slap argument. Vriend van me is met 3 jongens thuis en een vriendin is met 3 meiden thuis haha. Toch wel gek hoe mensen denken… Vind het ergens stiekem een beetje jammer dat ze in mijn geval gelijk hebben, al was het maar om die argumenten onderuit te halen [/quote]

Ehm.... de grootste groep ouders met 2 kinderen heeft een jongetje en een meisje. Die cijfers kan je gewoon opvragen bij het CBS. Dus zo gek vind ik die gedachte van anderen niet.

Ik heb 4 jongens en ben erg gelukkig met al me mannen?
Ik kom zelf uit een gezin van 3 meiden. 
Ook gezellig.

Domme reacties genoeg gehad....
Misschien moet het even voor gedaan worden hoe een baby met een meisje gemaakt wordt....

Of... wees niet teleurgesteld dat je weer een jongentje krijgt. (En ik was dat zelf totaal niet)

Ik heb 4 gezonde knappe kerels,  dat is het belangrijkste. 

Ik snap je wel hoor, het is een beetje dat standaard beeld van een gezin met 2 kids, een jongen en een meisje. Toen wij er achter kwamen dat we een 2e zoon verwachtten, begon mijn man ook te twijfelen of we daarna toch niet nog zouden proberen voor een 3e, terwijl we altijd hebben gezegd 2 kids is perfect! Na de bevalling, die op het eind wat hectisch verliep nadat onze zoon al geboren was en er 6 artsen bezig waren mij op te lappen, was mijn man spontaan genezen van zijn idee over eventueel een derde ;) We genieten nu heerlijk van onze mannen (2jr en 3 maand). Ik prijs mezelf gelukkig dat ik 2 gezonde kinderen heb mogen krijgen, en stiekem vind ik het juist heel erg leuk dat beide van hetzelfde geslacht zijn!
Laat jullie familie-plannen vooral niet beinvloeden door je omgeving. Uiteindelijk zijn jullie het, die het moeten doen, de opvoeding, financiering, etc.

[quote quote=10223658] Ehm…. de grootste groep ouders met 2 kinderen heeft een jongetje en een meisje. Die cijfers kan je gewoon opvragen bij het CBS. Dus zo gek vind ik die gedachte van anderen niet.[/quote]
Kijk, dit vind ik dan weer jammer. Fijn dat de grootste groep ouders met 2 kinderen een jongetje en een meisje heeft, maar dat betekent niet dat dat dus altijd zo hoeft te zijn en dat het dus een logisch iets is. Ik ken genoeg gezinnen waar ze meerdere kinderen van één geslacht hebben, of waarbij de eerste twee van hetzelfde geslacht zijn. Als al deze mensen maar bij 2 kinderen waren gestopt, hadden ze alleen jongens of meisjes gehad. Daarnaast wordt het bepaald door wat de man meegeeft, en dat is echt niet elke keer iets anders. Ik vind het gewoon belachelijk dat als je er één van het ene geslacht hebt, dat mensen het dan logisch vinden dat je dan automatisch ook eentje van het andere geslacht krijgt. Of dat dat nu de statistieken zijn of niet. Het leven is geen statistiek. Het had net zo goed gewoon ook een jongetje kunnen zijn. En dan had ik het allemaal prima gevonden.
Nog iets wat ik jammer vind trouwens: als je aangeeft dat je een voorkeur hebt voor een bepaald geslacht (op het moment dat je dus zwanger bent), dan vinden mensen dat ook raar. Natuurlijk ben ik al blij dat ik überhaupt zwanger kan worden, maar ik heb zo'n mijn eigen persoonlijke redenen om niet per se te staan springen bij een meisje. Nu ik weet dat ik een meisje krijg, vind ik het leuk - maar dat heeft wel even geduurd voordat ik daar was mentaal gezien... Maar goed, mensen blijven toch hun eigen mening hebben.

Precies wat je zegt JomieJW, mensen blijven hun eigen mening houden.
Jouw mening is dat je dat niet raar vindt en mijn mening is dat ik het vreselijk vind wanneer mensen zeggen ik had liever het andere geslacht.
Mag ik dus ook zeggen want mijn mening :)

Terug
Bovenaan