<p>Lieve mensen, </p><p>Voordat ik begin aan mijn verhaal, moet ik even de achtergrond schetsen, want ik weet nu al dat heel veel mensen mij het meest harteloze wezen ooit zullen gaan vinden.</p><p>Ik ben 34 jaar en de afgelopen 10 jaar hebben in het teken gestaan van zwanger worden. De enige reden dat we dit volhielden was doordat we 10 jaar terug een jongensnaam bedachten. Baby F. kon ik bijna voelen, zo gewenst was hij. Elke dag was hij in mijn hoofd en hart aanwezig en nooit verloor ik de hoop. </p><p>Ik ben dan ook compleet in shock dat uit de 20 weken echo blijkt dat de baby die er eindelijk is, een meisje is. Natuurlijk moet juist ik, die alles op alles heeft gezet, hier blij mee zijn. Maar je snapt het, dat ben ik verre van. </p><p>Het verdriet dat we nooit een zoon zullen krijgen, dat ik nooit baby F. zal vasthouden overspoeld me. Ik ben nog nooit zo intens verdrietig geweest. Ik schaam me gigantisch dat ik dit meisje absoluut niet wil. Het voelt alsof deze baby ervoor zorgt dat er nooit een zoon komt. Ik kan echt niet anders dan huilen en voel me wanhopig. Wanhopig omdat dit de meest nare gedachten zijn, wanhopig omdat ik geen idee heb of het ooit nog goedkomt. </p><p>Ik heb zelf nooit vriendinnen gehad, heb een technisch beroep en werk dus met alleen maar mannen. Hoe kan ik nou ooit van een meisje houden? Hoe kan ik ooit baby F. vergeten en accepteren dat hij alleen maar een gedachte blijft? Ik ben doodsbang dat ik de slechtste moeder ooit word en zie ineens ontzettend op tegen de bevalling die ik niet wil doorstaan voor een baby waar ik totaal geen band mee voel...</p>