Teleurstelling na 20 weken echo

Je mag best teleurgesteld zijn hoor! En je hoeft je ook niet schuldig te voelen dat je geen band voelt met het kindje in je buik. Neem aan dat je net over de 20 weken zit? Dus je hebt echt nog tijd zat om aan het idee te wennen.
Bij m'n eerste heb ik ook nooit een band gevoeld. Voelde me daar heel schuldig over en vroeg me af of dat wel normaal was en goed ging komen. Maar toen hij geboren was, was hij direct van mij! 
Ik heb altijd gehoopt op een dochter. En heb nu tijdens m'n 2e zwangerschap een periode gehad, dat ik echt een soort moest verwerken dat die dochter er nooit gaat komen. Maar daarbij ben ik ook heel blij met m'n zoons. Geslacht maakt puntje bij paaltje echt niet uit. Maar dat betekent niet dat je geen voorkeur mag hebben of teleurgesteld mag zijn. Maar er komt wel een punt dat je jezelf daar overheen moet zetten en je moet richten op het meisje dat in je buik groeit.
Geef jezelf de tijd om het te laten bezinken en praat erover met je partner of wie dan ook. Anders kan je altijd nog hulp zoeken als je denkt dat het nodig is. Maar wacht daar dan niet te lang mee, je meisje is onderweg! 

Zoooo dit komt wel even binnen bij mij zeg! Ik hoop dat je vooral ook overspoeld wordt door je hormonen, dit zijn hele harde onbegrensde uitspraken. Ik kan me heel eerlijk gezegd moeilijk inleven in zo'n verwachtingspatroon van 10 jaar terwijl je weet dat geslacht helemaal niet te bepalen valt, heb je überhaupt ooit de mogelijkheid in je hoofd gehaald dat het wellicht een meisje zou kunnen worden...? Anyway je zit nu "met de gebakken peren"... of het kindje in je buik? Je klinkt behoorlijk over je toeren.... ga alsjeblieft hulp zoeken bij je verloskundige. Je kunt hier gewoon niet alleen mee blijven rondlopen. Sterkte 

Als je dit bij de verloskundige meld zullen ze ook stappen ondernemen en gaan ze toezicht geven op je zwangerschap en als de kleine er is.
Ik heb een miskraam gehad ik ben nu zwanger en zo gelukkig het maak mij niet uit wat voor geslacht het is als ik maar ooit een mooi wonder krijg.
Sorry voor mij recatie maar snap echt niet dat je zo kan denken er zijn miljoenen mensen die geen kinderen kunnen krijgen van hun eigen .

Zoals je het schrijft klinkt het alsof je echt een kindje verloren bent, niet alleen het idee van een jongentje/baby f waar je even overheen moet stappen. Dat verdriet mag je voelen. Dit meisje zal je andere kindje nooit kunnen vervangen, maar dat betekent niet dat je er nooit van kunt (gaan) houden. Zoek inderdaad hulp. Leer omgaan met je verdriet en leer ondertussen dat je van dit kleine wonder mag gaan houden. Ze gaat je mama maken, waar je 10 jaar lang van hebt gedroomd. Dit kleine meisje kan er niets aan doen dat je anders hoopte, maar verdient wel alle liefde. 
Ik ben moeder van zowel een jongentje als een meisje. Het zijn beide prachtige kindjes, qua uiterlijk lijken ze enorm op elkaar, alleen heeft de een een piemeltje en de ander lange haren. Eigenlijk is dat een kleinigheid. Het mooiste is hun karakter, dat overstijgt het geslacht, het zijn gewoon unieke mensjes.

Wauw! Heel egoïstisch sorry jij beleeft dit misschien zo maar misschien had je dat plaatje nooit moeten schetsen en je daaraan moeten vasthouden, men weet dat de kans op een jongen of meisje 50/50 is! Mijn beste vriendin kan helaas geen kindjes krijgen dus ik lees dit echt met open mond! Ik denk dat je al gezegend mag zijn dat je ooit mag mee maken dat er een mensje in jou lichaam groeit en ongeacht wat het geslacht is daar dankbaar voor moet zijn vooral na 10 jaar proberen! Ik kan hier absoluut geen medelijden mee hebben! Ik heb zelf een dochtertje en ik had nooit verwacht zwanger te raken en haar komst is het mooiste wat mij is overkomen! 

Wauw! Heel egoïstisch sorry jij beleeft dit misschien zo maar misschien had je dat plaatje nooit moeten schetsen en je daaraan moeten vasthouden, men weet dat de kans op een jongen of meisje 50/50 is! Mijn beste vriendin kan helaas geen kindjes krijgen dus ik lees dit echt met open mond! Ik denk dat je al gezegend mag zijn dat je ooit mag mee maken dat er een mensje in jou lichaam groeit en ongeacht wat het geslacht is daar dankbaar voor moet zijn vooral na 10 jaar proberen! Ik kan hier absoluut geen medelijden mee hebben! Ik heb zelf een dochtertje en ik had nooit verwacht zwanger te raken en haar komst is het mooiste wat mij is overkomen! 

Terug
Bovenaan