Temperaturen en ovulatietests

A

Anoniem

Guest
Ik zit in ronde 2 en ik wil beginnen met temperaturen, maar ... ik weet totaal niet hoe 't precies werkt! Ik dacht als volgt (maar weet dus niet of ik 't goed heb!)
Je begint te temperaturen op de dag dat je ongesteld wordt (basistemperatuur) en je ovulatie/eisprong (is volgens mij zelfde toch?) vindt plaats als je temperatuur ... omhoog of omlaag gaat?? Ik lees van alles maar nu ben ik verward haha, al die info ook! Handig maar soms ook verwarrend.

En met de ovulatietesten: welke gebruiken jullie? Ik heb nu namelijk de Predictor gekocht. Heeft  hier iemand  ervaring mee? Ik ga nu uit van mn eisprong die op internet wordt aangegeven in zo'n schema, dus ga maar beginnen te testen paar dagen voor die datum.

Hoop dat jullie er meer over kunnen vertellen!
Alvast bedankt voor jullie info!

Liefs,
Wish

goede avond,

je begint indd op dag 1 met temperaturen,dat is je eerste menstruatie dag,dat heb je helemaal goed!
dit doe je iedere dag op het zelfde tijdstip nog ''voor'' dat je uit bed komt.
 de ovulatie betekent het zelfde als eiersprong.

ik heb zelf goede ervaringen met predictor!

als je nog vragen hebt,stel ze gerust hoor!
succes!
groetjes corina

ik heb persoonlijk wel slechte ervaringen met ovulatie testen van het merk SENSI!
maar dat kan misschien wel per persoon verschillend zijn.

Hoi Corina,
Nou ik heb nog wel wat vragen...Hoeveel dagen moet je zo'n ovulatietest doen? Is het echt betrouwbaar? en hoe duur zijn die dingen?
Groet, Emma

hoi emma,

of ze echt betrouwbaar zijn durf ik niet   zeker te zeggen,op de verpakkingen staat altijd op elk merk voor 99% betrouwbaar,maar dat vraag ik me eigen af.
verder vind ik ze erg prijzig! en zeker in de winkel dan betaal je voor 7 testen al ruim 30 euro,en voor 5 testen betaal je ietsje minder.
nou heb ik ze 2 maanden geleden via internet besteld bij www.sensitest.nl die zijn erg goedkoop! maar daar heb ik slechte ervaringen mee,ik kreeg steeds maar 1donkere streep te zien in plaats van 2,en de afgelopen keer kreeg ik een lichte streep en 1donkere streep.
maar als de controle streep donker is en de andere licht,dan is de test even goed negaftief!
dus volgens de sensi test heb ik mijn eiersprong voor deze maand niet kunnen ontdekken!
ik heb hun er ook over gemaild.
maar hoe dan ook voor mij in iedergeval geen sensi meer!
als zwangerschap testen schijnen ze wel goed te werken maar als ovulatie testen ben ik er niet blij mee!
groetjes corina

owja en over hoeveel dagen je ze moet gebruiken;

dat is per persoon verschillend,het is net hoe snel je je positieve test hebt gekregen.
ik heb een cyclus van gemiddeld 28 dagen,dus dan begin je meestal op dag 11 van je cyclus en dan test je net zolang door tot dat hij positief is,dus dat kan 2 dagen duren maar ook misschien wel 4 dagen.

als je nog vragen hebt?gewoon vragen hoor,vind ik echt niet erg.

succes er mee

Hoi Corina,

Wat betreft het temperaturen: gaat je temperatuur met de ovulatie omhoog? of juist omlaag?

Dat zou handig helpen zodat je ook weet wanneer je je ovulatietest kan gebruiken!

Thnx alvast!

Fijn weekend!

Liefs,
Wish

hey wish,

nee ''officieel'' moet je standaard op die dag beginnen die op het doosje staat.
zoals bij mijn geval;mijn cyclus is gem.28 dagen dus dan moet je beginnen op dag 11 met testen en dat iedere dag tot je je positieve test hebt bereikt.

je temperatuur gaat omhoog NA de ovulatie.

dus stel je hebt een positieve ovulatie test gehad vandaag dan moet je binnen nu en maximaal 48 gemeenschap hebben.

ik hoop dat je hier wat aan hebt?
en anders hoor ik het wel

Terug
Bovenaan