Temperaturen en ovulatietests

Hai Wish,

Je wilt dus gaan temperaturen. Doe ik ook al een ronde of 7.  Temperaturen en ovultatietesten  hebben mij goed geholpen om zicht te krijgen op wanneer ik nou het beste kon klussen. Ben helaas nog niet zwanger.

Temperaturen:
Ik meet de hele maand, als ik 's ochtends wakker word. Dan voer ik de temperatuur in op de site www.fertilityfriend.com
Deze site onthoud alle temperaturen van alle maanden die je  erin zet  en geeft (achteraf)  aan wanneer hij denkt dat je een ovulatie hebt gehad. Ook geeft hij aan op basis van vorige maanden wanneer hij denkt dat je deze maand het meest vruchtbaar bent. Daarnaast kun je nog een hele hoop andere dingen invoeren, zoals klachtjes als hoofdpijn, ovulatiepijn enz en ook je stemming. Zo krijg je een goed inzicht in je cyclus. Je kunt dan ook weer gegevens opvragen, zo kwam ik erachter dat ik de dag voor de ovulatie bijvoorbeeld altijd moe ben, en als ik ongesteld moet worden  iedere maand rond dezelfde dag  hoofdpijn krijg.
Volgens mij kun je het een tijdje gratis invoeren daarna moet je gaan betalen.
Alles is wel in het engels.

Ovulatietesten:
Ik vond ze ook duur dus heb ze via internet gekocht, eerst een ander merk en daarna van sensitest. Ik zag dat Corina geen goede ervaringen met sensi heeft, bij mij hebben de testen tot nu toe goed gewerkt.
Ik begin altijd met testen rond dag 7. (je eerste menstruatiedag is dus dag 1). Totdat het streepje weer verdwenen is.
Meestal is het tweede streepje eerst nauwelijks zichtbaar maar als door de dagen heen wat donkerder begint te worden dan klus ik extra. Ik heb wel eens gelezen dat een ovulatietest je piek vertraagd weergeeft. Dus dat het al eerder kan zijn begonnen. Daarom test ik als hij heel donker wordt, 's morgens en 's avonds, dan zie ik precies wanneer de piek begint en afneemt en weet ik wanneer de ovulatie ongeveer is geweest.

Nog een andere tip: ik zag dat mijn temperatuur iedere dag van boven naar beneden schoot. Als hij ineens erg steeg of daalde dan voelde ik me die dagen ook niet erg lekker, beetje sjagerijnig enzo. Had ook veel last van menstruatiekrampen.  Nu ben ik sinds 2 maanden  Teunisbloemolie, Vitamine E  en Monnikspeper gaan slikken. Ik had gelezen dat  andere vrouwen daar sneller zwanger van werden.  Nu  zie je  ineens een hele mooie stabiele temperatuur door de maand heen. Hij stijgt en daalt in stapjes. Later las ik dat monnikspeper mogelijk als een lichte pil zou werken en ben ik weer gestopt; meteen weer die pieken. Verder gelezen: veel vrouwen zijn er toch heel positief over.
Dit weekend las ik dat echt veel vrouwen snel zwanger worden na het slikken van Etos zwanger worden tabletten. Daarin zit ook monnikspeper.
Je raad het al: ik ga dus maandag een potje Etos zwanger worden kopen en hopen dat het nu binnenkort een keertje raak is.
Als je nog vragen hebt, schrijf gerust. Succes !

hey leontine 76,

het is allemaal wel leuk wat je neer zet maar een test is alleen positief als beide strepen even donker of donkerder zijn dan de controle streep.......
maar 2e streep bleef licht,dus dan is hij negatief!
en ik drink regelmatig en dat kan de test beinvloeden,maar daar heb ik met de andere merken geen problemen mee gehad,natuurlijk hou ik er wel een beetje rekening mee met hoeveel ik drink voor dat ik test,maar om nou helemaal niet meer te drinken?

en niet iedereen wordt sjaggie rond die periode of heeft meer zin om dan te vrijen...

ik ben zelf niet zo van de pillen want ook daar zit rotzooi in!

je kan alleen wel als tip foliumzuur tabletten gebruiken.

in gewone vitamine pillen zit ook folium zuur in maar in de speciale foliumzuur tabletten van de DA zit meer foliumzuur in! en dat is heel goed voor het begin van de ontwikkeling van je kindje als je zwanger bent en ook als je niet zwanger bent is het verstandig om het al teslikken.

quote: corina0211 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2008 19:00:54'));

hey leontine 76,

het is allemaal wel leuk wat je neer zet maar een test is alleen positief als beide strepen even donker of donkerder zijn dan de controle streep.......
maar 2e streep bleef licht,dus dan is hij negatief!
en ik drink regelmatig en dat kan de test beinvloeden,maar daar heb ik met de andere merken geen problemen mee gehad,natuurlijk hou ik er wel een beetje rekening mee met hoeveel ik drink voor dat ik test,maar om nou helemaal niet meer te drinken?

en niet iedereen wordt sjaggie rond die periode of heeft meer zin om dan te vrijen...

owja;volgens de sensitest mag je 4uur van te voren niks gedronken hebben....

Hoi Corina,

Oej jeetje,  2 reacties van jou, ik dacht dat ik hielp maar blijkbaar niet...
Ik ben nu 10 rondes bezig, het gaat bij mij zo:

de teststreep is altijd donker geweest  bij alle merken ovulatietesten, al 10 rondes:  
Meestal zie ik bij mij rond dag 7 vaak nog geen tweede streepje, rond dag 9 dan een licht 2e streepje dat binnen 3 dagen een hele donkere streep wordt. Dan heb ik op de piek dus 2 donkere strepen.
Als ik dus op dag 9 het tweede streepje snel donkerder zie  worden, dan klussen  we soms wat extra.
Nee, niet iedereen heeft zin om meer te vrijen rond die tijd, ik ook soms niet maar als we wel zin hebben, dan doen we wat extra.
En nee, niet iedereen is sjagerijnig,  ik vertel alleen mijn ervaringen, zodat de ander er uit kan halen wat ie wil.

hey leontine,

je hielp wel,dat is hartstikke lief van je...
maar helaas werken de testen niet op ieder vrouwelijk lichaam goed!

Ha ha gelukkig, lief berichtje,  ik schrok al.
Ik voelde me klote dat ik al 10 rondes bezig was, zit weer in de wachttijd,  dan ga je bij ieder klachtje denken: zou ik zwanger zijn.  Ik dacht ik ga stoppen met opfokken en  wat meer meedenken en schrijven met dames, misschien gaat het dan beter.
Ik schrijf dus normaal niet en was net begonnen, ik dacht: o jee, laat maar, volgens mij helpt het niet echt. Fijn dat je nog even schrijft.

Ik zag trouwens dat jij ook al in ronde 8 zit maar ook al 1 of 2 kleintjes hebt rondlopen, blijft zeker net zo moeilijk steeds weer die teleurstelling, ook al heb je al een kind(eren).
Hoe ervaar jij dat ?

Groetjes Leontine

hey leontine,

ik weet precies hoe jij je voeld!

ik heb zelf indd al 1kindje van 15 maanden,maar ben van mijn kindje ook echt niet in de eerste maand zwanger geworden,ik was toen bezig met ronde 12 maar heb nog wel een miskraam gehad in de 4e ronde.
ik was er ook verschrikkelijk veel mee bezig en er liepen(en nog steeds)continu gedachten in mijn hoofd van ;is er iets mis met mij?of mijn partner?of allebei?of doen we iets niet goed?ik werd en nu ook echt knettergek van me zelf!
mijn partner heeft een hoop met mij te vorduren want iedere keer dat ik hoor dat er weer iemand zwanger is barst ik in huilen uit! natuurlijk ben je altijd blij voor die ander maar bij je zelf denk je dan ook van;waarom ik niet?waarom altijd anderen?

Terug
Bovenaan