Temperaturen

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik zit net even wat info op te zoeken over temperaturen, ik snap het eerlijk gezegd niet zo....Kan iemand mij helpen?

Ik ga daar toch maar eens mee beginnen, misschien schept het wat meer duidelijkheid.... (heb er eigenlijk geen snars zin in) maar ja....baat het niet, schaadt het niet, toch?

Dank! Liefs Lynn

Nog 1 ding: als je elke maand door middel van ovulatietesten al je vruchtbare dagen bijhoud moet je dan alsnog (voor de gyn in de toekomst) temperaturen? Ik heb namelijk wel altijd zeer duidelijk 2 dagen positieve ovu testen!

Met het temperaturen wordt duidelijk of je idd een eisprong hebt of niet. Je kan nl LH aanmaken en geen eisprong hebben. Temperaturen kan ook inzicht geven in je hormoonhuishouding tijdens je cyclus.

Je moet elke ochtend (liefst op dezelfde tijd, dus wekker zetten in het weekend!) voor je opstaat, maar direct na wakker worden rectaal je temperatuur opmeten. Meten via je mond bijv. geeft geen goed beeld. Hoe preciezer je hiermee omgaat, hoe betrouwbaarder het resultaat.

Van de gyn moest ik ook noteren hoe erg mijn bloeding was en of ik (per dag) een bloeding had gedurende mijn hele cyclus. Ook hier zijn weer evt. problemen van af te lezen.

Succes meid!

Liefs Daisy

Oh ja...enne....ik ga dus echt niet rectaal meten!! Haha!!! Oraal lijkt me dan het beste, ik heb overigens wel een tongpiercing, hoop niet dat dat invloed heeft?

Wat een vragen allemaal. Sorry hoor!

Hoi Daisy,

Terwijl jij je verhaal schrijft, schrijf ik mijn stukje over dat rectaal meten. Hahahaha!! Oh oke...dat is dus toch het beste? Ik ga er maar eens over nadenken als dat voor de toekomst toch het beste is!

Dank je wel lieverd!! Liefs

Ik temperatuur ook en tis niet leuk, maar ach het went ook wel weer. Rectaal is echt t beste, het is even over die drempel heen! ;-)
Ik ben nu bij de gyn en fertiliteitsarts geweest en ze hebben beiden met geen woord gesproken over temperaturen. Misschien komt dat omdat ik altijd heel regelmatig ben, een duidelijk + ovutest heb èn mijn eisprong heel duidelijk voel.
Maar het kan zeker geen kwaad om het een paar maanden te doen, je temp gaat dus omhoog als je eisprong is geweest en zakt weer als je ongi wordt.

Succes!

@ Daisy. Ik heb nooit geweten dat je een LH stijging kunt hebben zonder eisprong. Ik dacht altijd dat een positieve ovulatietest genoeg zegt.

Hoi Lynn, op de site van babybytes staat ook een goede uitleg en kan je het in een grafiek bijhouden! Dat heb ik ook gedaan. Heb het rectaal bijgehouden en niet altijd om dezelfde tijd. Maar je zag meteen al rond dag 14 een verhoging van temperatuur. Van rond de 36.7 naar de 37.2.. Nu ben ik zwanger en blijft mijn temperatuur zo..

Enige nadeel is dat ik 3 dagen koorts had gehad, dus die dagen kon ik niet meewegen.. Kijk maar is op babybytes naar mijn tempkaart, ook onder de naam Faya86 :) heb je een voorbeeld om te kijken..

Succes Lynn met de volgende ronde! Ik gun het je heel erg!

Liefs

Terug
Bovenaan