Ten einde raad.. baby 7 weken

<p>Hi allemaal.</p><p>ik heb even advies nodig. Ik heb een prachtig zoontje van 7 weken. </p><p>De zwangerschap verliep vlekkeloos en ook de bevalling ging goed.</p><p>in de kraamweek was het een tevreden mannetje. Echter na de kraamweek begon de ellende. Hij is ontzettend onrustig en huilde heel veel.  Veel last van krampjes en daardoor ontroostbaar. Ook ging het slapen overdag steeds lastiger. Ik gebruik de puckababy piep en daardoor leek hij iets meer rust te vinden. Tijdens het drinken aan de fles werd hij steeds onrustiger en hapt heel veel lucht. Er is nooit een voedings moment dat hij niet tijdens en na de voeding huilt. Soms krijst hij het uit van de pijn. Hij drinkt gulzig maar doet wel lang over zijn fles. Al verschillende keren naar de dokter geweest. Denken aan verborgen reflux ivm met veel terug slikken. Ook heb ik medicijnen gekregen tegen spruw. Helaas geen verbetering.. overdag slaapt hij eigenlijk helemaal niet meer. Het is echt krijsen elke keer dat ik hem in bed leg. Ik ben echt ten einde raad en ik wil zo graag weten wat er nou echt aan de hand is. Ik kan het niet meer aanzien om hem zo pijn te zien lijden tijdens en na de voeding. Hij zit totaal niet lekker in zijn vel.. ook ben ik al naar de osteopaat geweest maar dat mag ook niet veel baten...</p><p> </p><p>groetjes</p>

Hi, 
ik herken heel veel uit je verhaal. Heb je alleen iets gekregen voor de spruw of ook voor verborgen reflux? 
Welke flessen en welke voeding gebruik je? 
Huilt hij ook als je hem verschoont? 
Is hij wel stil als hij rechtop gehouden wordt? 

Hi. Ik heb alleen iets gekregen tegen spruw. Ze hadden het we over maagzuur remmers maar dat geven ze liever nog niet. 
Mij gebruik dr brown brede fles. Heb echt alle flessen al geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde. Hij huilt niet als ik hem verschoon. Tenzij hij net wakker is en dus nog een beetje wakker moet worden. rechtop houden vind hij wel fijner maar ook dan jammert hij vaak door. Tijdens het voeden komen de boertjes ook soms als explosies uit zijn mond. Heel sneu.. 

Onze dochter huilde ook heel veel en je zag gewoon dat ze last had van terug komende melk. Je zag der verslikken, zuur kijken en dan huilen. 
Op haar rug liggen vond ze heel vervelend, ook tijdens het verschonen. 
Na wat bezoekjes aan de huisarts kregen we omeprazol, een maagzuurremmer, ik hoorde en zag nog steeds melk terug komen maar ze keek niet meer zuur, wel schrok ze er vaak wakker van waardoor overdag slapen ook echt drama was/is. 
Deze week zijn we daarom ook begonnen met het indikken van de voeding met johannesbroodpitmeel. 
Blijf contact houden met je huisarts als je denkt dat er echt iets aan de hand is

Hoi,
Hier hetzelfde verhaal. Mijn zoontje is ook 7 weken en begon ook na de kraamweek met onrustig zijn en heel veel huilen. 
Overdag slaapt hij alleen maar bij mij in de draagdoek. Als ik hem in zijn bedje leg of in de box begint hij hard te krijssen en stopt niet voordat ik hem weer oppak.
We geven ook Nutrilon 1. Op advies van het consultatiebureau zijn we bij 5 weken overgestapt naar Nutrilon H.A. Maar toen werd het alleen maar erger en ging hij er ook nogeens bij spugen. Dus we zijn weer terug gegaan naar Nutrilon 1.
Wij zijn 2x bij de osteopaat geweest en zij denk dat hij last heeft van verborgen reflux.  
De nachten gaan gelukkig wel goed. Rond 23.00 uur krijgt hij de laatste fles en dan komt hij rond 5.00 uur weer. 
Ik kan je helaas niet echt tips geven alleen dat de draagdoek bij mij echt een uitkomst is. Zo slaapt hij toch een paar uurtjes op een dag en heb je even je handen vrij.
Groetjes Marijke 

Wij hier hetzelfde gehad met ons zoontje, nu bijna 1 jaar.
hetzelfde gedrag en bleek uiteindelijk verborgen reflux. Wij hebben maagzuurremmers gekregen en zijn de flessen gaan vermengen met nutrilon ar. 
Tot vorige maand zijn maagzuurremmers gebruikt en ook nu pas de ar voeding aan het afbouwen. 
Bij ons sliep de kleine alleen op zn buik. Ze zeggen dat veel reflux baby’s dat doen..

Terug
Bovenaan