Ten einde raad.. baby 7 weken

Hoi hoi, bij ons was het hetzelfde zoontje is inmiddels bijna 11 weken oud maar na 6 a 7 weken was het een ramp. Hij sliep slecht huilde veel was super onrustig en het spugen en slikken was super vaak. Ik moest 3x naar de huisarts gaan voor maagzuurremmers, het hielp goed tot nu toe maar nu lijkt het uitgewerkt en moet ik er maandag weer heen. Inbakeren met de pacco picollo doek hielp veel bij ons, krijgen ze toch wat rust. Ik geef BV maar wij hebben ook een dr Brown fles, dit wordt eigenlijk ook aangeraden voor krampen dus dan zit je al goed. Ik zou idd laten testen op koemelkallergie en vragen om maagzuurremmers. Verder helpt het om het bed wat hoger te zetten voor reflux (boek onder het bed zodat het schuin naar boven gaat staan). Je kan ook proberen om tijdens de voeding elke 5 minuten even te stoppen voor een boertje en even rust. Misschien een kleinere speen omdat je aangeeft dat het zo gulzig gaat? Voor krampjes werkt warmte heel goed, en verder lekker masseren met babyolie. Infacol hielp hier ook wel wat. Heb je al eens gedacht aan een bezoek bij de osteopaat? Wij zijn 2x geweest en zn schouders en rug zaten vast door een lange bevalling. Ook veel baat bij gehad. Dit is alles wat ik kan bedenken.. Succes!

Misschien  het omneo voeding proberen  ? Dit deed echt  wonderen bij mijn zoontje .
Hij krijsde her bij nutrilon 1 ook uit van  de krampen en met het nutrilon omneo voeding was het zo goed als verdwenen. 
Die nutrilon 1 is bij veel babys te zwaar?

Zoals ik in je verhaal lees heb je nog geen andere voeding  geprobeerd?

Waarom dan je kindje volstoppen  met maagzuur remmers?
Bij mij deed veranderen van voeding  wonderen hier een baby gehad die van de 24 uur 18 uur huilde  van de krampen  dus ik weet wat het is. En ook last had van maagzuur.
Met het omneo  voeding ging dit stukke beter.
Wat ik wil zeggen is als je nog geen andere voeding hebt geprobeerd kun je dat misshien eens gaan proberen 
Succes  het blijft toch  zoeken met zn kleintje

Heyhey,
Ik weet niet of je het matrasje iets kan verhogen? En wij legden de kleine in het begin op het aankleedkussen in de box, en ook nog verhoogd bovenaan met handdoeken eronder zodat ze niet plat lag, indd tegen terugkomen van de melk. Dat hielp hier al superveel. Wel eerst op de arm ietsje rechterop in slaap laten vallen. En pas na 15 min dan neerleggen.
Ook zijn wij na een aantal weken nutrilon abrupt overgestapt naar kruidvatmerk standaard en dat deed wonderen voor het eten maar ook de krampen. Is namelijk minder zuur. 
Nog een paar tips bij krampen:
- altijd het water afkoken, grote kan maken en die de hele dag gebruiken
- nog steeds last? Dan van het merk Annique de rooibosthee halen bij de gezondheidswinkel. Dit is een cafeine vrije thee en een echt ouderwets middeltje dat bij ons werkelijk heeft geholpen als dag en nacht! Van de een ol de andere dag was het geschreeuw,gekrijs en slaapgebrek voorbij.
je doet gewoon 1 zakje laten trekken in die grote kan en voila, daar maak je de flesjes mee. Krampjes duren het ergst met piek tot maand 3 dus bij 3 maanden zijn we minder sterk gaan maken en uiteindelijk ermee gestopt en niks gemerkt ? 
iig is het normaal dat jonge babys het slokdarm systeem, en ook maagje en darm systeem nog niet 100% klaar hebben en dat geeft veel issues. Kalk, zuren,scheetjes (lucht die ze meedrinken) enz dus kort wat bij ons hielp:
-rechterop bij en na het drinken
-van Nutrilon overgestapt op een ander merk
-rooibosthee om beschermlaagje te leggen in de slokdarm/maag/darmen (cafeine vrij)
-verhoging in bed en box (niet extreem, gewoon een beetje, de handdoek beginnend onder de middenrug en hoger oplopend tot en met het hoofdje onder het matras of aankleedkussen leggen)
ik wens jullie veel succes, zowieso zitten jullie al over de helft van die piekmeting. Dus kom op ??? maar als het leed verholpen kan worden hiermee zou fijn zijn. Hopelijk werkt deze combi aanpak ook bij jullie. ?

Ik heb de rest van de reacties niet gelezen maar heb je al eens geprobeerd met kleinere flesjes (maar dan wel frequenter)? Ik weet niet hoe groot de flesjes zijn die je geeft maar toen we bij de eerste in zo'n situatie zaten hebben we raad gevraagd bij een lactatiekundige uit de buurt. Zij liet me een lijst zien met de maaginhoud van zo'n klein hummeltje. Bleek dat we eigenlijk veel te grote flessen gaven...

Terug
Bovenaan