Ten einde raad: niet slapende baby!

[quote quote=10234229] Laten huilen wel geprobeerd (zit er dan wel bij/naast), maar hij stopt echt niet met huilen, wordt alleen maar erger. [/quote] En als je er niet naast gaat zitten? Bij onze zoon werkte het ook niet als ik erbij bleef of om de zoveel minuten terug kwam. Hij ging dan alleen maar harder huilen. En dat snap ik wel, want hij is gewend om door mij opgepakt te worden en dat gebeurde dan niet.
De eerste keer dat we onze zoon echt lieten huilen was vreselijk. Ik heb 3 kwartier lang de hand van m'n man vastgehouden omdat ik het zo moeilijk vond, maar op dat moment kon het even niet anders meer. 
Nu zijn we zover dat hij meestal binnen een kwartiertje wel gaat slapen als ik 'm op bed leg. Vaak rommel ik even wat in de kamers naast de zijne (wasje opruimen, even stoffen ofzo). Hij huilt nog altijd als we 'm in bed leggen, maar dan wel minder lang en minder hysterisch. 

Ah wat sneu van het overgeven na de flesvoeding. Heb je kv geprobeerd omdat je mogelijk denkt dat het aan de borstvoeding ligt? Dat is één van de dingen die ik alsmaar van anderen kreeg te horen namelijk ? ging daardoor ook wel eens twijfelen, maar inmiddels voed ik nog steeds. Wel zijn we op advies gestopt met de nachtvoedingen na 10 maanden, zoon bleef maar vragen en het was een (negatieve) slaapassociatie geworden. Nu geef ik nog wel eens (weer) hoor ? maar niet nachtenlang. Ik kan Merel Obermeijer aan raden als slaapcoach als je in de omgeving van Midden-Nederland woont. Mocht je elders in het land wonen zou ik even een oproepje plaatsen voor een fijne coach in jouw provincie ?

[quote quote=10234251]En als je er niet naast gaat zitten?[/quote]
Beide geprobeerd, maar werkte niet helaas. 
Jullie hebben hem dus laten huilen begrijp ik? Hoe lang heeft het geduurd voordat het hielp? Sterkte.

[quote quote=10234492]Heb je kv geprobeerd omdat je mogelijk denkt dat het aan de borstvoeding ligt? Dat is één van de dingen die ik alsmaar van anderen kreeg te horen namelijk[/quote]
Ja, inderdaad, krijg ik ook vaak te horen *zucht*. Ik heb het idee dat mijn productie de laatste tijd wat minder/te weinig? is, vandaar ook geprobeerd. 
Hij heeft de borst nu ook echt wel 'nodig', kan zo een hele tijd zitten met hem, gaat huilen als ik hem loskoppel, ook al drinkt hij niet effectief (ben meer een soort speen, denk ik ontspannend/geruststellend voor hem). Dus dat nachtenlang herken ik wel... 
Dank voor de tip!

Hallo mama's,

hier ook beetje zelfde situatie. Ons meisje is nu 7weken oud en wil maar niet inslapen. In de dag geen probleem mee. Dan leg je haar in bedje met muziekje op en valt ze zo in slaap maar in de avond steeds huilen, schreeuwen tot ze niet meer kan. Duurt ook wel geregeld een uur of 2 om ze in slaap te krijgen. Ze laten Wenen helpt en na minuut of 10 valt ze dan wel in slaap (soms wat langer) maar ze wordt steeds terug wakker na Max een kwartiertje ongeveerw zo toch wel een uur of 2/4 soms. Meestal valt ze pas rond 2 a 3 u echt in slaap tot de ochtend dan. In het ziekenhuis was er nooit een probleem en de eerste 2 a 3 weken thuis ook niet. Versta echt niet wat er zou verander zijn of we doen ook niets anders dan anders. Ik kan er echt niet bij dat dit in de dag geen probleem is maar in de avond dan wel. Ze huilt ook wel veel en heeft soms rustige dagen maar andere dagen kan ik niets doen zonder ze op de arm te hebben en in de avond helpt zelf dit niets dan blijft ze huilen op onze arm. Het is zo moedeloos en zou ze nu graag bij dokter laten testen op allergieën en zelf wiegendood want heb de indruk dat ze soms wakkerqchrikt van iets en heb dit zelf als baby neig gehad en men zus ook. Denken jullie dat een pediater het beste is of toch eerder een osteopaat of gewoon beide voor de zekerheid? 

alvast bedankt.
van een radeloze mama 

Ach jeetje, dit breekt jullie en je baby echt op he. 
Hoe was je bevalling? Snap dat je niet van de alternatieve behandelingen bent, is mijn man ook niet, maar bij ons helpen een cranio sacraal therapeut om weer rust in het lijf van onze zoon te krijgen. Via de osteopaat kwamen we er achter dat hij een gluten- en lactose intolerantie heeft. Ook was mijn eigen productie te laag, waardoor hij vaak nog hongerig moest gaan slapen.
Voordat je met een slaapcoach aan de slag gaat, zou ik eerst het medische gedeelte oppakken (reflux, koemelkallergie, mogelijke restverschijnselen van je bevalling etc.). Een goede slaapcoach zal je daar ook op wijzen.
Veel sterkte, je hebt gelukkig een aantal mogelijkheden om er achter te komen wat er aan de hand is en je zoontje te helpen.

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar mijn gevoel zegt enerzijds misschien toch wel wat hongerig, maar meer dat hij misschien helemaal plat liggen niet fijn vindt. 
Wellicht een idee om een dikke handdoek onder het hoofdeinde onder de matras te leggen of een dik boek onder de voorste pootjes van het bed....

Op deze leeftijd testen ze nog niet op allergieën. Je baby is pas 7 weken, dus net nieuw op de wereld. Geef haar de tijd om te wennen. Ik zou je idd ook een osteopaat aanraden om daar eens langs te gaan. Dat heeft bij onze zoon erg geholpen. Vaak kunnen ze aangeven waar het vast zit of de probleemzone is. Heb je een lastige bevalling gehad? Of juist een hele snelle? Dat kan het probleem zijn. 

Heb je andere medische zaken uitgesloten? Daar moet je mee beginnen, koemelkallergie? Reflux? 

Trap overigens niet in het berichtje onder jou, dat betreft een affiliate link (de persoon achter de link ontvangt geld als je iets koopt op die manier)

Terug
Bovenaan