Terug naar Nederland! Naar een nieuwe school of naar de vorige school..

Ver van school wonen heeft inderdaad nadelen…
Maar wat het zwaarst is moet het zwaarst wegen…
Onze kinderen hebben eerst in onze woonplaats op school gezeten… was niks dan ellende… Zitten nu 13 km verder op school… Spijt als haren op ons hoofd dat we ze daar niet gelijk op school gedaan hebben… Ze zitten allebei nog op de basisschool… Het is soms even puzzelen met het spelen bij vriendjes en vriendinnetjes… Met de kinderen (11 en 8) duidelijk afgesproken dat spelen alleen op woensdagmiddag is. En zo hopen we het ook te doen met de kinderen die nog niet op school zitten… De ervaring leert zelfs dat ouders ook wel spontaan aanbieden de kinderen thuis te brengen, of halverwege afspreken op een parkeerplaats…
Het plezier dat kinderen op school kunnen hebben, is zo belangrijk. Ze zitten een lange periode op school… En uit ervaring weet ik helaas dat een vervelende (basis)school periode je je leven blijft achtervolgen…

Doe wat je hart je ingeeft… En houd het welzijn van je dochter voorop…
Dank je wel voor je reactie, Zeker waar. Ik weet er helaas ook alles van. Fijn dat jullie toen alsnog dat besluit hebben genomen en het zo goed uitpakte. Het is spannend voor haar om weer opnieuw te moeten beginnen. We neigen toch steeds meer om haar naar haar oude school te laten gaan. Mocht het allemaal tegenvallen dan kunnen we alsnog in alle rust zoeken naar een passende school in onze nieuwe woonplaats. En een hobby of sport in de nieuwe woonplaats lijkt mij een goede start voor sociale contacten.
 
Terug
Bovenaan