terug van weg geweest

A

Anoniem

Guest
hallo ladys. ik ben er een tijdje tussen uit geweest. ff een korte samenvatting.
ik reageerde zo af en toe op jullie berichten. wij waren toen nog niet bezig om zwanger te worden.al was mijn wens zeer groot.zoals de rest van julie...
ik vertelde dan dat ik wel eens de pil was vergeten. en ook nog aan de antibiotica zat....

maar we hebben gisteren samen besloten dat we er per januari voor gaan. ik heb er nu al zin in. en daarom heb ik gelijk al en paar vaagjes aan jullie.

- is het het beste om aan het einde van de strip te stoppen?
- ik rook nu nog, maar dit wil ik niet tijdens en voor de zwangerschap. wanneer kan ik het beste ermee stoppen. en hebben jullie bebaalde tips voor me. want zodra ik stop met roken denkt natuurlijk iedereen meteen dat we zwanger proberen te worden.
- wanneer beginnen met foliumzuur? moet ik dan al gestopt zijn met de pil...

ik hoop op een reactie. en ik wens jullie veel klus plezier!!

xx dagdroomertje

quote: dag droomertje schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-10-2006 22:15:28'));

hallo ladys. ik ben er een tijdje tussen uit geweest. ff een korte samenvatting.
ik reageerde zo af en toe op jullie berichten. wij waren toen nog niet bezig om zwanger te worden.al was mijn wens zeer groot.zoals de rest van julie...
ik vertelde dan dat ik wel eens de pil was vergeten. en ook nog aan de antibiotica zat....

maar we hebben gisteren samen besloten dat we er per januari voor gaan. ik heb er nu al zin in. en daarom heb ik gelijk al en paar vaagjes aan jullie.

- is het het beste om aan het einde van de strip te stoppen?
- ik rook nu nog, maar dit wil ik niet tijdens en voor de zwangerschap. wanneer kan ik het beste ermee stoppen. en hebben jullie bebaalde tips voor me. want zodra ik stop met roken denkt natuurlijk iedereen meteen dat we zwanger proberen te worden.
- wanneer beginnen met foliumzuur? moet ik dan al gestopt zijn met de pil...

ik hoop op een reactie. en ik wens jullie veel klus plezier!!

xx dagdroomertje

leuk dat jullie ook gaan voor het zwanger worden!!

wij zijn al 7 maanden bezig. en ben nu 2 weken gestopt met roken.
vond het erg moeilijk om te stoppen.
heb in de eerste maand dat we zwanger wouden worden ook 2 dagen niet gerookt maar lukte toen niet.
maar ik wil het nu heel graag ( niet roken) en sta er nu helemaal achter.
als je wilt stoppen moet je het echt willen dat is volgens mij het beste medicijn!!!

DUS GA ER VOOR!!!!!!!! en stop direct

ik zou denk ik een maand voor dat je met de pil stop met folium zuur gaan beginnen

hoi

Dat ging even mis hieronder.
wat betreft je vragen over het roken dat weet ik niet rook n.l. zelf niet. het beste is om 1 maand van te voren met foliumzuur te beginnen voordat je de pil laat staan. je weet maar nooit of het in 1 keer raak is.Betreft je andere vraag ik heb de pil wel een paar dagen eerder laten staan was er flauw van   en bij mij maakte dat niets uit had daarna een cyclus van 28 dagen.Maar je kunt hem ook gewoon afmaken.
groetjes indy

Hoi Dag droomertje,

ik zal je vertellen hoe ik het heb gedaan, ik heb de lààtste
pil (zaterdag)  uit de strip niet meer genomen, dus die week ben  
ik ongi geworden. ben toen ook gestopt met roken. heel af en toe
nam ik een sigaret. maar na zo`n 2 / 3 weken ben ik begonnen met
foliumzuur te slikken. en ben ik helemaal gestopt met roken.
ik wil dit ook zelf en hopelijk ?! zwanger te worden.
mijn man rookt hèèl afentoe (weekend)  maar in ieder geval nièt
binnen in huis. maar je moet er zelf ook echt achter staan!
ook hetzelfde geldt met alcohol, dit is ook schadelijk en kun je beter
niet drinken. hoe eerder je hiermee stopt/mindert hoe beter.
wat ik ook heb gedaan is vaker een appel eten... voor jezelf nu ,maar
ook gezond als je dadelijk zwanger bent...
p.s week 30 was ik ongi en vanaf toen zijn we bezig...

ik hoop dat je hier iets aan hebt, maar het is jouw keuze!
veel succes!!!

Groetjes Bianca

Hoi hoi,

Zoals de meesten al hebben aangegeven: foliumzuur kun   je het best een maand voor je gaat "beginnen" , slikken. Dit omdat het een poosje duurt voordat je een soort van basis hebt opgebouwd.
Ik heb zelf de pilstrip afgemaakt en toen niet weer begonnen. Ik dacht dat dat het beste was. Maar misschien is het ook niet erg als je middenin stopt.

Dat wat roken bereft: Ik heb zelf nooit gerookt dus misschien heb ik geen recht van spreken en is het vast moeilijk om te stoppen maar.....
(ik werk in de medische sector) ....hoe eerder je stopt hoe beter.
Als je pas stopt als je weet dat je zwanger bent is het eigenlijk al te laat (als je een goede start wil maken, begrijp me niet verkeerd - stoppen is altijd goed).
Je bloedvaten worden door alle schadelijke stoffen vernauwd, dus ook die van je voortpl.organen en van de placenta. Hierdoor krijgt jouw lichaam (en later die van het kindje) minder zuurstof en andere belangrijke stoffen binnen.
Ook voor de vruchtbaarheid is dus van groot belang om je organen vitaal te houden (en dus vruchtbaarder!).

Hopelijk is dit een extra stimulans om te stoppen.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte hiermee en veel succes!!
Wie weet werpt het zijn vruchten af! (letterlijk)

Groetjes Rianne

Hoi, je hebt zo te zien al heel wat nuttige tips gekregen, dus daar zal ik verder niets over zeggen. Mij viel dat zinnetje op van "als ik stop met roken denkt natuurlijk iedereen dat ik zwanger ben/probeer te raken". Ik herken dat helemaal. Ik ben zelf in april gestopt met de pil en in mei zijn we allebei gestopt met roken. De opmerkingen waren niet van de lucht, en een vriend ging zelfs (voor de lol) door mijn boodschappen graven om te kijken waar ik die zwangerschapstest verstopt had... Gewoon lekker flauw terug reageren.
Die opmerkingen stoppen vanzelf weer, en later komen daarvoor in de plaats opmerkingen als "ik vind het echt knap dat jullie gestopt zijn" enzo. Dus wanneer je ook stopt, al maanden van tevoren of als je echt zwanger bent (dat is natuurlijk niet echt verstandig) opmerkingen zullen er gemaakt worden, als jouw vrienden en familie tenminste op die van mij lijken.

Ik ben helaas nog steeds niet zwanger geworden (nu in ronde 5) dus ik denk niet dat veel mensen nog de link zullen leggen tussen stoppen met roken en zwanger worden. Succes met je overwegingen!

Terug
Bovenaan