terug van weg geweest

Hoi dagdroomertje

Wat betreft het stoppen  met de pil dit kun je wel het beste doen aan het eind van de strip dit in verband met het goed lopen van je ongi.
Als je dit in het midden van je strip doen is je hormoon huishouding helemaal in de war.
En stoppen met roken zou ik proberen nu te beginnen met afbouwen als dat lukt
zodat je er in januari helemaal van af bent.
En je er voor 100% voor kan gaan.
Foliumzuur ben ik bij mijn eerste zwangerschap gaan slikken ook een maand voordat ik stopte met de pil   dat had mijn huisarts toen geadviseerd.
Nou heel veel succes ik hoop dat je wat hebt aan deze tips.

groetjes ilona

Joh, als ik jou was, zou ik dat stoppen met roken gewoon zien als een goed voornemen voor het nieuwe jaar! Je wilt toch in januari gaan beginnen om zwanger te worden? Als mensen er dan naar vragen zeg je gewoon dat het je goede voornemen was om te stoppen met roken!

Succes ermee!

Groetjes van Vennie.

Hoi

Wij wouden er ook in januari voor gaan, maar ben uiteindelijk al gestopt met de pil (zit in ronde 1) Mag ik vragen wat de reden is dat jullie er in januari voor willen gaan? Is natuurlijk je eigen keus hoor...maar wij wilden graag een kindje en snapten toen eigenlijk niet waarom wij zouden wachten.
Ik ben aan het eind van de pilstrip gestopt, dit omdat ik dacht dat dit beter zou zijn.
Iets daarvoor ben ik foliumzuur gaan slikken...het is het best als je 4 weken voor de zwangerschap gaat slikken en aangezien je niet weet wanneer die zwangerschap is zou ik gewoon voor 4 weken voordat je gaat beginnen gaat slikken. Je kan gewoon doorblijven slikken ook al ben je na 4 weken nog niet zwanger.
Ik zit ook met hetzelfde rook probleem. Ik zou van het weekeind al stoppen, ik snakte toen op maandag heel erg naar een sigaret, heb toen een pakje gehaald met de gedachte "dit is de laaste" nu mijn laatste sigaret dus nu op is heb ik WEEER zin in een sigaret  Ik ga het proberen zo lang mogelijk te rekken...op een gegeven moment heb ik alleen maar zin als ik er toevallig net aan denk of als ik iemand zie roken en in die tussentijd zijn er soms al uren voorbij. Dus ik ga het weer proberen.

Ik wens je heel veel succes!!!!!!

Liefs van Niek

Iemand zei wel eens tegen me:
"Stoppen op 1 januari is zo afgezaagd dat doet iedereen. Als ik wil stoppen kan ik dat net zo goed nu doen, ben ik tenminste nog origineel".

Zoals hierboven ook al beschreven is: je zal altijd opmerkingen krijgen of je nu stopt of als je zwanger bent. Dan kun je net zo goed nu stoppen dat is sowieso beter.

Succes!!!

Wat mij hielp toen ik stopte: de zin in een sigaret is als een golfbeweging: het komt en bereikt zijn hoogtepunt en ebt dan weer weg. Als je dat in je achterhoofd houdt, zal je zien dat die golven steeds kleiner worden en steeds minder frequent komen (eigenlijk tegengesteld aan de weeen van een bevalling ).

Groetjes,

M3

dames. ik wil jullie als eerste hartelijk danken.dat jullie zo lief zijn gelijk te reageren. ik heb een hoop info gekregen waar ik wel wat aan heb. bedankt voor jullie snelle antwoorden

er was ook iemand die vroeg waarom we pas beginnen in januari. dat is omdat ik dan net mijn contract verlenging binnen heb. vandaar. maar zoals ik vandaag in mijn doosje keek van de pil. zag ik dat ik mid dec. al kan stoppen. omdat ik dan door de pil heen ben. dus dat houdt ook in dat ik eind deze maand al aan foliumzuur moet beginnen toch! of moet ik daar eind nov. mee beginnen.

xx dag droomertje

Hai DD,

Ik zou gewoon 4 weken rekenen voordat je stopt met de pil, om aan de foliumzuur te beginnen. Dus daar kan je deze maand al wel mee beginnen.

Gr. Niek

Hoi daar!

Een erg goed voornemen om te stoppen met roken!!!
Maar daarbij ook heel moeilijk. Het is toch een verslaving waar je vanaf moet zien tekomen. Zoek vooral hulp. Een huisarts of longverpleegkundige kan je hierbij helpen( longverpleegkundige zit vaak bij een huisarts of thuiszorg), zij zijn op de hoogte van alle hulpmiddelen en kunnen een goede stok achter de deur zijn.
Ook het onderstaande kan je helpen om toch snel te stoppen!
Zou toch fijn zijn om zsm zwanger te zijn niet waar?

Roken voor de zwangerschap
Hierover kunnen we kort maar krachtig zijn: Samen met de pil gaan ook de sigaretten het huis uit!
Bij vrouwen die roken duurt het langer om zwanger te raken. Als je rookt ben je dertig procent minder vruchtbaar en is de kans dat het een jaar of langer duurt voor je zwanger bent wel drie keer groter dan bij vrouwen die niet roken. Rokende vrouwen hebben ook minder succes bij vruchtbaarheidsbehandelingen zoals bij reageerbuisbevruchtingen (in vitro fertilisatie: IVF).
Maar niet alleen vrouwen hebben een verminderde vruchtbaarheid. Bij de rokende man is de hoeveelheid zaadcellen in het sperma verminderd. Bovendien zijn de zaadcellen minder beweeglijk dan bij een niet-rokende man. Die beweeglijkheid is nodig om de eicel te kunnen bereiken. Daarnaast heeft een rokende man 50% meer kans op impotentie dan een niet-roker. Dat komt omdat de bloedvaten in de penis vernauwd zijn door de nicotine uit de sigarettenrook. Hierdoor kunnen de bloedvaten niet of minder goed vollopen met bloed. De man krijgt dan geen erectie.

Veel liefs Sam

hi, ik lees nu net dat je beter een maand van ten voren met foliumzuur kan beginnen. ook al ben je nog aan de pil. maar ik heb gisteren mijn laatse pil genomen. ik moet volgende week ongi worden. kan dit dan wel.of ben ik dan te laat met het slikken van foliumzuur. help!!
ook ga ik morgen info vragen bij de apotheek.

xx dag droomertje

Terug
Bovenaan