terug van weg geweest

Hai Dag droomertje.

Het is BETER als je een maand van tevoren begint met het slikken van foliumzuur.
Ik ben niet precies een maand van te voren gaan slikken maar 1 week voor ik ongesteld moest worden. Ben aankomende dinsdag in totaal 5 weken aan het slikken en moet maandag weer ongesteld worden. Ik zou gewoon nu zo snel mogelijk gaan beginnen met slikken dat is niet erg hoor.
Ik heb het vermoeden dat ik niet zwanger ben (na ronde 1) dus ik blijf gewoon doorslikken hoe lang dat ook gaat duren. Als je zwanger bent dan moet je nog iets van 8 weken doorslikken (staat op verpakking)
Ik heb foliumzuur van de Etos, welk merk je neemt maakt niet uit...er zit gewoon de hoeveelheid in die je nodig hebt. Van sommige duurdere merken heb je wel foliumzuur tabletten waar ook weer andere vitamines in zitten.
Op internet kan je ook veel info over foliumzuur vinden, gewoon zoeken onder google.
Heel veel succes en begin maar gewoon zo snel mogelijk met foliumzuur.

Liefs Niek

Hai Dag dromertje,

Ik heb gelijk maar even wat info voor je opgezocht op internet, misschien heb je er wat aan.

Liefs van Niek

Tot acht weken zwangerschap

De aanbevolen dosering is 0,4 mg foliumzuur per dag. Er zijn tabletten verkrijgbaar met 0,4 en 0,5 mg foliumzuur. Beide doseringen zijn goed en er moet worden begonnen met slikken zodra zwangerschap gewenst is. Voor veel vrouwen is dat het moment dat ze stoppen met de anticonceptiepil. Bij 8 weken zwangerschap is extra foliumzuur via een supplement niet meer nodig wat betreft het risico op een NBD. Artsen en verloskundigen spreken van een zwangerschapsduur van 10 weken omdat zij tellen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Een goede voorziening met foliumzuur blijft echter van belang omdat ook voor het verdere verloop van de zwangerschap meer foliumzuur nodig is dan ‘normaal’. Het advies is daarom een voeding te (blijven) gebruiken met ruim gebruik van groente en volkorengraanproducten.
Langdurig gebruik is geen probleem
Een zwangerschap kan op zich laten wachten. Toch is het dan goed om door te gaan met het slikken van foliumzuurtabletten. Zelfs als het maanden, een jaar of langer duurt om zwanger te worden. Bij een dosering die kleiner is dan 1 milligram per dag is er geen risico van een te hoge inneming.
Bij een zwangerschapsduur van 10 weken is extra foliumzuur via een supplement niet meer nodig. Soms komt het voor dat een vrouw pas laat weet dat zij zwanger is. Daardoor wordt misschien veel langer foliumzuur gebruikt dan volgens het advies nodig is. Ook dit is geen probleem.

Hoi dagdroomertje,

Ik ben al sinds 16 juni aan de foliumzuur (spiraal is toen verwijderd) en zit nu in ronde 3 voor de tweede. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook meteen met het foliumzuur begonnen toen ik stopte met de pil. Je weet toch niet wanneer je zwanger wordt. Met roken ben ik gestopt toen ik merkte dat ik zwanger was (namelijk bij de tweede keer klussen al zwanger . Heb dus in de eerste 2 weken van mijn zwangerschap nog gerookt. Uit die zwangerschap is mijn prachtige zoon geboren en hij is kerngezond. Je kan beter nu stoppen met roken en als ze dan merken dat je nog niet zwanger bent dan is het tegen de tijd dat jullie willen gaan 'klussen' de heat er af. Je zal zien dat ze dan niet meer zo op je letten, maar het blijft moeilijk om het voor je omgeving stil te houden hoor.

Veel succes de komende tijd.

Veel succes de komende tijd.

Terug
Bovenaan