Terugplaatsing eind oktober/november IVF behandeling.

<p>Hallo. Ik zoek dames die met mij een groepje willen starten die IVF/IVF ICSI doen en die eind oktober of november een terugplaatsing hebben. Kan vers zijn kan cryo zijn. Graag rond deze tijd omdat we dan rond dezelfde tijd een terugplaatsing hebben en kunnen kletsen over hoe het gaat. Ik weet dat ik begin november mijn eerste cryo terugplaatsing heb van ICSI 1. Hier een beetje mijn verhaal in het kort. 30 jaar. Vriend vasectomy. Kinderwens eerste kindje voor mij dus eerste kindje van ons samen. Tese gedaan: 7 rietjes. Icsi 1 lang schema met decapeptyl en gonal f. 6 follikels. 8 eitjes. 5 bevruchtingen. Verse tp A kwaliteit embryo(vergeten hoeveel cellen) verse tp helaas mislukt. ? maar 3 blastocysten in de vriezer. Rustmaand ivm punctie. 13 Oktober gesprek over hoe we de cryos terugplaatsen. Natuurlijke of kunstmatige cyclus. Gezien mijn regelmatige cyclus(altijd 24 dagen) weet ik dat dit rond begin november zal zijn. Dusja hoop dat er wat dames zijn die ook rond die tijd een terugplaatsing hebben! ? ben ook benieuwd naar de verhalen van andere dames.  Groetjes</p>

Hoi! Ik klets graag mee! In aug 1e punctie gehad voor icsi. Reden: zeer weinig zaadcellen. Bij de pick-up 17 bruikbare eicellen, 6 bevrucht. 3 in de vriezer van goede kwaliteit en 2 van minder goede kwaliteit (5 in totaal). Dit zijn allemaal 3 daagse. We hebben geen verse terugplaatsing gehad. Ik verwacht ergste halverwege/eind oktober de terugplaatsing.  Zo spannend! Mijn gevoelens gaan op en neer. Het ene moment ben ik plots heel bang dat het niet lukken gaat, het andere moment ben ik er rustiger onder en heb ik er enigszins vertrouwen in. Hoe is dit bij jou?

Klinkt als een goede score! Mijn ziekenhuis is wat strenger met de selectie voor invriezen.. Ze vriezen alleen blastocysten in van 5/6 dagen oud en moeten ook nog is goede kwaliteit zijn. Opzich wel jammer want ja zelfs mindere kwaliteit hebben een kans in het lichaam!
Hoezo heb je geen terugplaatsing gehad? Is dat omdat je overstimulatie hebt gehad?
Het is idd allemaal zo spannend. Sinds mijn mislukte verse embryo ben ik zegmaar wel wat onzeker geworden. Ik herken me erg in jou gevoel. Ene moment bang en ander moment weer kalm en denken van: t komt wel goed..
Hoop iig dat je snel je terugplaatsing hebt!

Hoi hoi, ik klets ook graag mee. Voor ons ook kinderwens voor een eerste kindje. Ik ben 30, mijn man 32 jaar.
Mijn man heeft te weinig zaadcellen en ook van mindere kwaliteit en daarom zijn wij meteen gestart met ICSI. 1 augustus de eerste punctie gehad en 4 augustus de terugplaatsing maar helaas is de eerste poging niet gelukt. 
Er waren 9 eicellen weggehaald, 8 waren rijp, 6 bevrucht, 1 verse terugplaatsing en 4 cryo's. Over kwaliteit van de cryo's wordt bij ons niks gezegd.
Gisteren is mijn menstruatie begonnen en vanaf volgende week gaan ze met echo's mijn eisprong volgen zodat ze weten wanneer de terugplaatsing zal zijn. Dit doen ze in eigen cyclus en verwachting is dus begin oktober. Beetje eerder dus, is dat erg?
Nu de eerste poging niet gelukt is ben ik ook een stuk onzekerder. Ik had bij die eerste poging zoveel vertrouwen, eindelijk een echte kans om zwanger te worden maar helaas.

Jouw resultaat van 3 blasto cryo's is ook super! Ik denk niet dat wij die hadden gehad al ze ze tot dag 5 hadden laten groeien. Maar zo zie ik het ook, ook een minder goede cryo kan een gezonde baby worden. 
Wij hadden inderdaad geen verse terugplaatsing ivm dreigende overstimulatie.  Ze hebben iets van 20 eiblaasjes weggehaald dus vandaar. 
Spannend! Hopelijk kan de terugplaatsing snel plaatsvinden?

Spannend allemaal!!
Wij hadden gehoopt zo rond december te kunnen beginnen met Icsi, maar de kliniek heeft een hele lange wachtlijst dus we zullen wat meer geduld moeten hebben. We hebben al twee kinderen mogen krijgen mbv icsi en hopen nu op een derde kindje. Ik merk dat ik er nu veel rustiger in sta dan de vorige keren. Niet zo gek natuurlijk want ik heb al twee kinderen dus het voelt echt als een soort ‘cadeau’ mocht het lukken. Ik wens iedereen een heel succesvol traject!

Hoi ik wil ook best meekletsen
Vorig jaar lang traject 3 maanden lucrin, daarna decapeptyl en in november 1e punctie half ivf half icsi gedaan 11 eitjes, helaas maar 2 bevruchtingen vanuit de icsi kant. Verse tp was geslaagd, maar na een slechte nipt de zwangerschap moeten beëindigen met 18 weken omdat onze dochter niet levensvatbaar was.
In juni werd onze cryo ontdooit, maar die heeft het niet overleefd. Toen we ons mochten melden voor onze nieuwe ronde hadden mn man en ik beide corona waarbij mn man 3 dagen hoge koorts heeft gehad en je raad het dus al 3 maanden alles moeten uitstellen. Nu hopen we over een kleine 3 weken te mogen beginnen met onze 2e icsi poging. Mits mn menstruatie niet te vroeg komt. Man heeft namelijk ook nog een SOT gepland staan die rond mn menstruatie lijkt te vallen. Over het algemeen voel ik me goed op dit moment maar merk dat ik het wel weer wat spannend begin te vinden nu het steeds dichterbij komt.

Wat fijn dat jullie al twee kinderen hebben mogen krijgen via icsi. Is dat voorspoedig gegaan? Heb je veel terugplaatsingen of puncties nodig gehad? En wat is voor jullie de reden dat jullie in een icsi traject zitten? 

Terug
Bovenaan