Terugplaatsing eind oktober/november IVF behandeling.

MelisserT een SOT is een Sperma overlevingstest. Bij ons in de fertiliteitskliniek is dit een standaard test die ze uitvoeren om te zien of de sperma de handelingen van het IVF/ICSI traject wel leuk vinden. Het schijnt namelijk wel eens zo te kunnen zijn dat het zaad uit een normale sperma test er best sterk uit kan komen, maar bijvoorbeeld het centrifuge gedoe van IVF niet goed overleven. Aangezien we beide corona hebben gehad willen ze even kijken of het zaad inderdaad weer goed is aangesterkt. 

Famke Dankjewel! Ik zag je vraag over mentale gesteldheid en over het algemeen gaat het wel goed. We zijn nu 3 jaar bezig om zwanger te worden en zitten al 2,5 jaar in het medische traject. In die jaren hebben we flink wat tegenslagen te verwerken gekregen. Al moet ik wel zeggen dat het verliezen van ons dochtertje er wel heel erg heeft ingehakt. In het begin van onze zwangerschapswens hebben we ook een vroege miskraam gehad. Hoewel dat ook echt naar was en hebben we ook echt wel even verdriet om gehad was dit wel echt van een heel ander niveau. Wat melliserT zegt herken ik goed. Hier ook rouwen en verwerken we de tegenslagen allebei op onze eigen manier. Het belangrijkste is het dat we met elkaar blijven praten over hoe we erin staan en aangeven wat we van elkaar nodig hebben of juist niet. We hebben echt wel ook onze moeilijke momenten gehad, maar ook wij vinden elkaar weer terug. 

[quote quote=10489506]MelisserT een SOT is een Sperma overlevingstest. Bij ons in de fertiliteitskliniek is dit een standaard test die ze uitvoeren om te zien of de sperma de handelingen van het IVF/ICSI traject wel leuk vinden. Het schijnt namelijk wel eens zo te kunnen zijn dat het zaad uit een normale sperma test er best sterk uit kan komen, maar bijvoorbeeld het centrifuge gedoe van IVF niet goed overleven. Aangezien we beide corona hebben gehad willen ze even kijken of het zaad inderdaad weer goed is aangesterkt. Famke Dankjewel! Ik zag je vraag over mentale gesteldheid en over het algemeen gaat het wel goed. We zijn nu 3 jaar bezig om zwanger te worden en zitten al 2,5 jaar in het medische traject. In die jaren hebben we flink wat tegenslagen te verwerken gekregen. Al moet ik wel zeggen dat het verliezen van ons dochtertje er wel heel erg heeft ingehakt. In het begin van onze zwangerschapswens hebben we ook een vroege miskraam gehad. Hoewel dat ook echt naar was en hebben we ook echt wel even verdriet om gehad was dit wel echt van een heel ander niveau. Wat melliserT zegt herken ik goed. Hier ook rouwen en verwerken we de tegenslagen allebei op onze eigen manier. Het belangrijkste is het dat we met elkaar blijven praten over hoe we erin staan en aangeven wat we van elkaar nodig hebben of juist niet. We hebben echt wel ook onze moeilijke momenten gehad, maar ook wij vinden elkaar weer terug.[/quote]
Zwindo. Oké dankjewel ja ik hoop dat alles weer good to go is dan! Dankjewel voor de uitleg. Wij hebben natuurlijk alleen ervaring met die tese. Dat werkt dan allemaal een beetje anders. Heel veel.succes iig ?

[quote quote=10489420]@gebruiker wat fijn dat het bij jullie zo snel succesvol is geweest! Hopelijk gaat het voor jullie 3e ook zo voorspoedig. @Melissert je hebt gelijk! Ik hoop dat onze kansen echter goed zijn, aangezien met ons alles in orde lijkt, dus wat kan er fout gaan als je wel goede emmys hebt? Zo probeer ik maar zo veel mogelijk te denken. Succes verhalen van anderen helpen me ook heel erg. Soms ben ik avonden het internet aan het afzoeken voor succesverhalen ?. Fijn dat je vriend zo positief is! Die van mij is dat ook wel, maat ik merk zijn onzekerheid en schuldgevoel ook heel erg. En hij praat of begint er eigenlijk nooit over. Dus inderdaad, iedereen gaat er op een andere manier mee om, en dat is soms lastig.[/quote]
Ja precies je hebt wsl wel een goede kans. Ik doe dat zelf ook.. opzoek gaan naar positieve verhalen.. het kan erg gerust stellen. zeker als je ff zo een momentje hebt dat je je kut voelt. 
Ja precies we zijn allemaal maar mensen. Probeer elkaar gewoon zo veel mogelijk te steunen en blijf altijd praten! Niet opkroppen. 

Hoi allemaal! Ik klets ook graag mee. Na een geslaagde TESE in juni hebben wij volgende week de prikinstructies en echo voor de ICSI behandeling. Start ergens in oktober. Heel spannend allemaal, maar kijk er ook ontzettend naar uit!

Jeee mijn eisprong is in de nacht van 26 op 27 geweest en dat betekend dat ik sowieso na 7 oktober ongesteld zal worden, dus dat ik mij kan gaan aanmelden om in oktober te beginnen. Dus dan inderdaad eind oktober/begin november waarschijnlijk een tp. Als alles goed gaat natuurlijk. Zijn eerst nog een heleboel hoepels waar we doorheen moeten. 
Over positieve verhalen ik heb er eentje: ik ken iemand die ruim 10 jaar bezig is! Ze Durfde nooit de stap te nemen naar IVF, maar had het door mijn verhalen toch een kans gegeven. (uiteindelijk viel dit haar veel meer mee dan alles wat ze ervoor al had doorlopen). Hoewel de eerste IVF ronde hele mooie resultaten had 8 embryo's kwamen hier geen zwangerschappen uit. Ronde 2 van IVF viel tegen er groeide maar 2 eitjes, dus er is nog een overweging geweest om die ronde af te breken en toch IUI te doen. Uiteindelijk toch voor IVF gekozen met 2 mooie embryo's die beide zijn teruggeplaatst. Zij is nu dus zwanger! 

[quote quote=10490631]Hoi allemaal! Ik klets ook graag mee. Na een geslaagde TESE in juni hebben wij volgende week de prikinstructies en echo voor de ICSI behandeling. Start ergens in oktober. Heel spannend allemaal, maar kijk er ook ontzettend naar uit![/quote] Hey gezellig dat je mee wil kletsen! :) Hier ook een Tese - Icsi behandeling. Heb me eerste terugplaatsing al gehad (helaas mislukt) ben nu aan het wachten op een terugplaatsing van 1 van me cryos. Hoeveel rietjes hebben jullie als k vragen mag? En welk protocol met welke medicatie krijg je? Het is idd allemaal heel spannend! Ik wens je heel veel succes.

[quote quote=10490683]Jeee mijn eisprong is in de nacht van 26 op 27 geweest en dat betekend dat ik sowieso na 7 oktober ongesteld zal worden, dus dat ik mij kan gaan aanmelden om in oktober te beginnen. Dus dan inderdaad eind oktober/begin november waarschijnlijk een tp. Als alles goed gaat natuurlijk. Zijn eerst nog een heleboel hoepels waar we doorheen moeten. Over positieve verhalen ik heb er eentje: ik ken iemand die ruim 10 jaar bezig is! Ze Durfde nooit de stap te nemen naar IVF, maar had het door mijn verhalen toch een kans gegeven. (uiteindelijk viel dit haar veel meer mee dan alles wat ze ervoor al had doorlopen). Hoewel de eerste IVF ronde hele mooie resultaten had 8 embryo’s kwamen hier geen zwangerschappen uit. Ronde 2 van IVF viel tegen er groeide maar 2 eitjes, dus er is nog een overweging geweest om die ronde af te breken en toch IUI te doen. Uiteindelijk toch voor IVF gekozen met 2 mooie embryo’s die beide zijn teruggeplaatst. Zij is nu dus zwanger![/quote]
Hoop dat je snel kan beginnen dan! Is het altijd zo dat je menstruatie echt precies zoveel dagen na je ovulatie? Als alles goed gaat dan hebben wij onze tp echt rond dezelfde tijd. ?
Dat is idd een goed verhaal! Fijn voor haar dat het gelukt is. Hoop dat voor ons allemaal ❤️

@Zwindo; spannend! En aftellen :D!
@MelisserT; wat balen dat de eerste terugplaatsing is mislukt! Hoe is het bij jou allemaal gegaan? En hoeveel kindjes (;)) hebben jullie in de vriezer?
Er zijn 4 rietjes ingevroren met een Johnson score van 9. De vrouw gaf aan dat het zaad dat er is wel echt weinig is, maar dat wat er is wel van goede kwaliteit is. Ze zei dat het dus kan zijn dat ze meerdere rietjes moeten ontdooien voor 1 poging. Maar stel de rietjes op, dan is het zeker mogelijk nog een TESE te doen. Maar laten we dat niet hopen...

Het is nog niet echt duidelijk welk protocol ik moet gaan doen, wordt vandaag nog gebeld en dan volgende week daar naartoe. Dan zal ik wel meer weten. Zo aan toe om eindelijk te starten en meer duidelijkheid te hebben. M'n vriend heeft een varicocele operatie gehad in november en moest toen 6 maanden (!) herstellen en daarna ook weer 4 maanden wachten op de intake, dus inmiddels het wachten echt helemaal zat. 

Terug
Bovenaan