Test tijdens zwangerschap jongen/meisje

A

Anoniem

Guest
Van de week hoorde ik dit bericht:

Ongeduldige ouders kunnen al na zes weken te weten komen welk geslacht hun baby heeft. Via een test gekocht op het internet weet je na zes weken met 99 procent zeker of je een jongen dan wel een meisje zal krijgen. Het bericht stond enkele dagen geleden in zowat alle Britse kranten.

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie mening hierover.

Ik zal zelf beginnen met mijn mening:
Het lijkt mij niet handig dit legaal te maken. Het aantal abortussen zal hierdoor stijgen. Helaas zullen dus in dit geval de goeden onder die paar kwaden moeten lijden, maar ik denk dat het verstandig is om zelfs die paar extra leventjes te beschermen.

Liefs Nelleke

Ik ben het helemaal met je eens!!!
Ook wordt er overal geadviseerd die testen via internet niet te kopen, omdat nog helemaal niet zeker is of het wel goed is voor jezelf en dus ook je ongeboren kindje....
Lijkt mij hetzelfde als  met die kankertesten (wat een naar woord)

Liefs Maaike

Hi,
Ik vind het sowieso raar dat mensen het willen weten.
Een kindje moet toch gewoon welkom zijn, ondanks het geslacht?!
Dat is mijn mening.

Wij wisten het niet toen ik zwanger was van Lynn en mocht ik weer zwanger raken dan willen wij het weer niet weten.
We zien het wel wanneer het eruit komt.
En wat betreft kleren, ach die zijn toch zo gehaald.

X

Hoi Kiekje, in mijn geval gaat het puur om de nieuwsgierigheid. Mijn kindje is er geen milimeter minder welkom door hoor! Als het dus wel op de markt zou komen en de prijs zou me meevallen zal ik het ook waarschijnlijk wel gebruiken. Gewoon om mijn grenzenloze  nieuwsgierigheid te temmen. Maar ter bescherming van andere leventjes zou ik toch liever niet hebben dat dit ding er komt.
Liefs Nelleke

Ben het hélemaal met Nelleke eens..
Het zou met vekeerde intentie gebruikt kunnen worden.

Met de stelling van Kiekje ben ik het tótaal  niet eens;  Dus als je vooraf het geslacht wil weten  zou het kindje minder welkom zijn? Kom op zeg.. Zal de discussie maar niet met je aan gaan.. Maar vind het wel een gewaagde opmerking.

Maar ieder heeft recht op zijn eigen mening!

Esmé mv Kay

@ Esme Ik denk niet dat Kiekje het zo heeft bedoeld zoals je schrijft maar oke..
Ik zou die test nooooit kopen omdat ik dus van te voren het geslacht niet zou willen weten. Dit is ieders mening dat weet ik. Ik vind wel van die mensen die het gelacht wel willen weten dat die ook tot de 20 weken echo kunnen wachten.
Want maakt het echt uit of je het dan met 6 of 20 weken zou weten??

En zouden er echt van zo'n mensen zijn die dan wanneer ze het gelacht weten, abortus zouden laten plegen, omdat ze liever het andere geslacht hadden gehad??????
Ik weet het niet maar die mensen gun ik geen kinderen!

Ik ben het ook met Nelleke eens. Wij wilden ook heel graag weten wat het zou worden.... niet omdat ik een jongen beter/leuker vind dan een meisje of andersom maar omdat ik supernieuwsgierig was. Evenals mijn vriend. Wat wel vreemd voelde voor een paar minuten was het feit dat er een   jongetje in mijn buik zat terwijl ik zeker dacht te weten dat ik zwanger was van een meisje. Mijn intuitie werkte toen nog niet zo sterk haha.
Als ik in de toekomst nog eens zwanger mag raken wil ik het zeker weer weten. We hebben het trouwens ook meteen verteld aan onze familie en vrienden. Ik kan zoiets namelijk niet voor me houden.

Bizar bericht, nee lijkt mij idd niet de toekomst (zie China bv...).

Terug
Bovenaan