Test tijdens zwangerschap jongen/meisje

Zo'n test na 6 weken vind ik ook wel wat overdreven, maar na 20 weken was ik wel blij dat ik het geslacht wist zodat ik jongenskleertjes kon kopen en alleen maar een jongensnaam hoefde te verzinnen. Ik zou het zo weer doen hoor!

Groetjes van Cissy

Ik ben het met Nelleke eens.
En dat het raar is dat mensen het geslacht willen weten vind ik nogal errug persoonlijk en totaal niet objectief!
Ik zal mezelf als voorbeeld nemen, omdat je alleen over en vanuit jezelf kunt spreken en nooit over een ander.
Zelf riep ik altijd ik wil het niet weten, het maakt me niets uit en is de lol er vanaf. Zo konden we niet gissen en gokken hie het zou worden en wat het zou worden.
Ik heb altijd een voorgevoel van een knul gehad, maar dat kan ook toeval zijn geweest.
Als er hier een 2de zou komen tegen de tijd wil ik wel graag het geslacht weten.
Dit heeft niets te maken met wel of niet welkom. Het is dan meer uit praktische overweging. Zo vind ik het leuk om bij een tweede het kamertje helemaal op het geslacht af te stemmen. En ook de kleding.

Tja zo zie je maar ieder haar eigen mening en inzicht. Da's maar goed ook.

Pauline

Nou nou, die stelling/vraag brengt nogal wat teweeg. Ik vind het wat overdreven dat men bij 6 weken d.m.v.  een test  te weten kunnen komen wat het geslacht is. Ze verzinnen steeds gekkere dingen geloof ik.

De mening van Kiekje deel ik niet. Wij wilden heel graag weten of we een jongen of een meisje zouden krijgen. Ons kindje was/is heel gewenst ongeacht het geslacht. We vonden het heel speciaal dat alleen wij wisten  dat we een jongen kregen. Niet omdat we het praktisch vonden hoor; het kamertje is gewoon neutraal. Bij een volgende zouden we het weer willen weten. Het feit dat we wisten dat "Dean" geboren zou worden maakte het gewoon persoonlijker.

Sommigen willen het niet weten omdat het dan geen verassing meer is, maar (meestal) weet je toch niet vooraf wanneer het geboren wordt. De reden waarom mensen het wel of juist niet willen weten is in principe hetzelfde; je kunt het geslacht toch niet meer veranderen, ongeacht of je het vooraf weet of pas bij de geboorte.

Pff, wat een lap tekst zeg. Sorry.

Groetjes,
Nelly.

Ben het ook met Nelleke eens.

Bij de oudste riepen wij ook steeds, wij willen het niet weten, wat het ook word het is beiden welkom.
Toen ik zwanger werd van Milan was het ineens helemaal anders. Mijn gevoel zei dat het weer een knul zou worden, maar mensen in mijn omgeving zeiden dat ik het anders droeg dan bij de 1e. Dus werd ik steeds nieuwsgieriger en hebben wij bij de 20 weken echo toch gevraagd wat het zou worden. Was echt heel blij om het te weten, maar was het niet te zien geweest dan was het ook goed, was net zo blij geweest met een meid als met een jongen.

Jolanda

Voor de goede orde, die test is geen gevaar voor je frummeltje. Het is een bloeddruppel uit je vinger geloof ik die je opstuurd naar een lab Amerika.
En het is geen Britse grap. Sterker nog, er was een nederlandse ondernemer aan het woord die die dingen via internet verkoopt. Het kabinet is zich nu aan het buigen over of ze het op de een of andere manier kunnen verbieden en of dat nodig is.
Dus het is dichterbij dan we denken.
Liefs Nelleke

PS: Allemaal bedankt voor jullie mening hoor, ook als het niet de mijne is. Geen discussie zonder verschillende meningen. Dat maakt het leuk! (en dat maakt je jezelf)

Jeetje, ik had het nog niet gehoord/gelezen van die test maar ik vind het wel een bizar iets.
Ik zie er het nut ook totaal niet van in, even alle overtuigingen buiten beschouwing gelaten ( geloof,cultuur etc...), maar met 6 weken gaat toch nergens over, de meeste weten dan pas net dat ze zwanger zijn.
Wij wilden bij  beidde zwangerschappen het geslacht niet weten, des te groter was  de verrassing bij de geboorte  van onze meiden.
Oké, dat mensen het wel willen weten maar doe dat dan lekker met 20 weken als het ook echt zichtbaar is.
Ik denk ook niet dat ik de uitslag van zo'n test zou geloven, eerst even zien!!!

Wel lekker,  weer een pittig onderwerp.

groetjes Danielle.  

Hoi hoi

Ik ben het met Nelleke eens. Soms zijn mensen zo gefocust op het geslacht van hun kindje en als het dan niet het juiste geslacht is wat ze willen dan..
Ik wilde niet weten wat het zou worden, ik had zoiets van dat is mijn verrassing van de bevalling. Mijn man Michael twijfelde. Met de 20 weken echo werd aan ons gevraagd of we wilde weten wat het zou worden. Ik wilde het niet maar Michael wel. Dus Michael wist het en ik niet. Ja ik weet dat dit een apparte situatie. Ik had zoiets van, dat kleintje zit in mijn buik ik voel het en kan er echt van genieten en Michael staat er een klein beetje buiten, qua gevoel dan. Dus ik gunde hem het geheimpje wel. Hij heeft echt zijn mond gehouden heel veel mensen geloofde hem niet. Ik was heilig van overtuigd dat het een meisje zou worden. Iedereen zei dat ook tegen mij. Ik dacht ook dat een beetje teleurgesteld zou zijn als het een jongen zou worden (erg he)

Toen Thomas op mijn buik was gelegd zei Michael tegen mij "Thomas is geboren" ik zei tegen hem "dus toch een Thomas" hahaha. Ik was super blij, gelukkig met mijn kleine mannetje ik had me geen liever, leuker, schattiger, knapper ventje kunnen wensen.

Het was aan de ene kant best handig dat Michael het wist want we hadden als kraambedankje een zeepje met de naam erop besteld. Die moesten we vantevoren bestellen. Ik heb 1 keer de neiging gehad om te gaan kijken maar heb het gelukkig niet gedaan

Voor de volgende keer hebben we afgesproken of we weten het samen of niet

Heel verhaal maar wilde het even vertellen

Liefs Esther

Oei wat een onderwerp,
Ik ben het niet eens om te testen met 6 wk. Dit omdat het idd kan lijden tot
abortussen. (ja sommigen sporen echt niet) Laat het lekker met 20 wk gebeuren.
Tuurlijk moeten de goeie het onder de kwaden vergelden. En ik geloof
ook direct dat er maar een miniscuul groepje een abortus zouden overwegen,
maar laten we dat maar uitsluiten.
Ik heb het beide keren niet geweten, maar kan me ook indenken dat mensen het
wel willen weten, ieder zijn eigen keus. Maar niet met 6 wk.

gr diana

Terug
Bovenaan