Test tijdens zwangerschap jongen/meisje

Ben het ook eens met Nelleke, maar zeker niet met Kiekje. Weet niet of ze het ook zo bedoeld hoe ze het opschrijft, maar het komt erg ongelukkig over.

Mijn man en ik hadden allebei het gevoel dat het een jongen zou zijn en waren ook erg nieuwsgierig (en praktisch) ingesteld dus wilden het allebei graag weten. Het bleek ook een jongetje te zijn en daar zijn we heel erg gelukkig mee, maar ik zou ook niet minder gelukkig met een meisje zijn geweest. Zowel jongen als meisje waren allebei welkom.

Het is altijd uberhaupt maar afwachten of je tot de gelukkigen behoort die op de normale manier zwanger raken en waarbij de zwangerschap dan ook nog goed verloopt! Maar goed, dat is mijn mening....

Jacqueline

ok ik ga nu iets zeggen waar ik zelf niet achtersta, maar het schoot me zo te binnen toen ik Nellek'es eerste verhaaltje las:

als je denkt dat de ouders abortus zouden plegen als ze zien dat het kindje van het "verkeerde" geslacht is, zou dat dan misschien niet beter zijn? Ik bedoel, als ouders echt in staat zijn om abortus te plegen alleen om het geslacht, kan je je voorstellen hoe de ouders het kind zouden opvoeden? Het kindje zou geen liefde krijgen en altijd het idee hebben dat het ongewenst is...

Maar goed, dat schoot dus even door mijn hoofd heen, je weet natuurlijk nooit of dit zo is en of er echt achterlijke mensen zijn die een kindje van een bepaald geslacht niet willen. Ik denk inderdaad dat de hele nieuwsgierigen onder ons (including me) best kunnen wachten tot de 20-weken echo! Toch denk ik, dat als deze test echt op de markt gebracht wordt, heel veel mensen 'm zouden kopen. Nieuwsgierigheid is een hardkoppig iets
Ook ik ben het absoluut niet eens met de opmerking "ik vind het zowiezo belachelijk als mensen het geslacht willen weten". Wat een stelling! Als jij het geslacht niet wilt weten, prima voor jou. Maar er zijn een heleboel mensen die het wel willen weten en wat dan nog? Slaap jij er minder om?? Dat is toch ieders eigen keus? Maar goed, daar ging je vraag niet over Nelleke, sorry

hardkoppig?? tjongejonge, je kan wel merken dat dit forum de enige plek is waar in Nederlands praat

Ik vind het leuk om het geslacht te weten. Gewoon voor het kamertje en als voorbereiding...ik noem zijn/haar naam dan al als ze heel bewegelijk is in de buik. Tja maakt het persoonlijk echter   voor mij. Maar ieder zijn ding.
Ik zou altijd een echo afwachten kan ik zien wat het word...zo'n testje zou ik niet zo in geloven. En weghalen...nooit! Ik zou alleen een kindje weg laten halen die buiten de buik geen kans van leven heeft.

Ben het eens met Tess84..
Dat men het wil weten is een keuze, maar die 20 weken wachten is dan ook geen ramp. Daarbij vond ik die 20 weken wachten juist super spannend!! Maar een ander wil het misschien wel liever meteen weten..

Denk wel degelijk dat er mensen zijn die het vroegtijdig zouden stopzetten als het geslacht niet dat was wat ze hoopte. In sommige landen moet de eerste een jongen zijn ivm overpopulatie of puur uit geloofsovertuiging. Eskimo's leggen bv een pasgeboren babymeisje buiten in de vrieskou neer (met alle gevolgen van dien)  omdat men als eerste een jongen wil..

Tsja,.. Goede topic.. Daar kun je lang over nadenken..

Ja je zal altijd zieke mensen hebben op de wereld. In China zijn meisjes ook niet gewenst..en wat krijg je dan een vrouwentekort. Die meisjes worden dan toch wel vermoord voor of na de geboorte.

Een verlate Britse 1 april grap? Na 6 weken? Vele weten dan net pas dat ze zwanger zijn! Al zou ik die test gratis krijgen, hier verdwijnt die meteen in de prullebak. !! pff 6 weken...hoe groot (klein eigenlijk) is dat de foetus? een rijstkorrel? Dat kan toch niet goed zijn voor dat friemeltje in je buik!!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

ik weet niet of wel zo 'n test zou doen of niet
ik wist met 20 weken wel wat het ging worden
bij de eerste zwangerschap d.m.v. een punctie
en bij de tweede viel er niets te verbergen
en bij een eventuele volgende zwangerschap
zou ik het ook weer willen weten maar of ik
dat door zo 'n test zou doen geen idee moet het
in ieder geval wel veilig zijn

groetjes
Bianca mv Lorenzo

ps.een kindje is bij altijd welkom ongeacht geslacht