Teveel bezig met zwanger worden?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Sinds een paar maanden zijn mijn vriend en ik bezig met proberen zwanger te worden, deze cyclus is voor ons ronde 3. Ik merk aan mezelf dat ik er, op de een of andere manier deze keer nog erger dan normaal, elke dag mee bezig ben. Het is ook allemaal ontzettend spannend en ik hoop zo dat het gaat lukken, maar dat begrijpen jullie natuurlijk als geen ander.</p><p>Nu lees ik erg vaak, probeer er niet te veel mee bezig te zijn.. maar dit is natuurlijk mega lastig. Daarnaast hoor je vaak dat wanneer mensen het loslaten ze ineens zwanger worden.. Maar nu vraag ik me toch af, tot hoeverre heeft dit nu echt invloed? Ik snap dat stress niet bevorderlijk is maar het voelt meer als enthousiasme. En zijn er ook mensen die er wel net als ik heel erg mee bezig waren bijna elke dag en ook gewoon (snel) zwanger werden? En wat zijn jullie tips voor “afleiding” en het loslaten?</p><p>Ik hoop vooral erover te kunnen kletsen hier en te horen wat voor andere mensen heeft gewerkt </p><p>Liefs,</p><p>Lauz </p>

Hoi Lauz,
mensen zeggen inderdaad: probeer het los te laten. Maar als je zo iets heel graag wil; zwanger worden, is dat toch moeilijk los te laten. Dus laat los dat je dat los moet laten..
wat mij heel erg hielp was erover te praten met mijn man en vriendinnen. Genieten van dat wijntje, dat sigaretje, en dat eten wat je “straks” niet meer mag hebben.
ik hoop dat je hier iets aan hebt!
liefs,
Shanae

Ja lastig he? Je wil het gewoon graag. Mij hielp het door geen ovulatietesten te doen. Het werd zo geen moetje. Maar buiten dat, ja de wens kan je erg bezig houden..

Pff ja hier ook! Nu proberen voor een tweede kindje. Bij me dochtertje was het de eerste ronde meteen raak. Ik ben nu bij ronde twee, dus heb in principe echt niet te klagen maar ik ben zó ongeduldig. Misschien komt dit ook omdat ik zelf al liever veel eerder was begonnen aan een tweede, maar mijn man vond dit toen nog te vroeg. Dus voor mijn gevoel wacht ik er al heel lang op haha. Voor mij hielpen de feestdagen me wel een beetje de dagen door te komen de laatste tijd, nu ga ik de komende weken proberen wat leuke dingen te doen of te sporten ofzo om me gedachte er een beetje vanaf te houden. Maar het is zo moeilijk!

Mensen zeggen inderdaad vaak laat het los.
Maar ik denk dat geen een vrouw dit echt kan.
Je wilt iets heel graag dus logisch  dat je er constant  aan denkt . Heeft iedereen hoor ?
Moet zeggen ik was er ook altijd veel mee bezig en gewoon 2 keer zwanger geraakt .
De eerste keer in ronde 5 na het stoppen van de pil.
En nu in ronde 2 ?
Het is ook maar net geluk hebben. Juiste tijd vrijen goeie zwemmers etc
?

Tja ik denk dat het een leuk idee is "loslaten" maar helemaal niet realistisch. Uiteindelijk weet je toch wel hoe je cyclus verloopt dus zal je vaak bewust zijn van de momenten waarop je seks moet hebben en natuurlijk de wachtweken daarna. 
Misschien helpt het om te accepteren dat het je zoveel bezig houdt, het is ook heel spannend en groot, logisch dat het een groot deel van je aandacht in beslag neemt! Het loslaten loslaten vind ik een goed advies ☺️
En ik denk niet dat stress een dergelijke invloed heeft. Irritant als mensen zeggen dat je zoveel invloed erop zou hebben. Je kunt je allerlei andere stressvolle situaties voorstellen waarin vrouwen gewoon zwanger worden! Mensen worden gewoon "ineens" zwanger omdat de kans erg aanwezig is dat je zwanger wordt. 
Ik was er ook dagelijks mee bezig, hield alles bij in 3 verschillende apps en werd zwanger. Dus ik kan wel bevestigen dat je enthousiasme in ieder geval geen zwangerschap belemmert. 
Ik heb geen tips voor je helaas... Ik heb mezelf helemaal ondergedompeld en alles gelezen wat er te lezen viel over zwangerschap. Daarnaast helpt dit forum heel erg;) blijf je ervaringen delen! Ik hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn.

Ik heb zo ongeveer hetzelfde als jij denk ik. Wij willen het allebei enorm graag en zijn er veel mee bezig, zoals je zegt iedere dag. Voor mij helpt het wel om er met elkaar over te praten en met een aantal vriendinnen die weten dat we bezig zijn met zwanger worden. 1 van mijn vriendinnen is net 7 weken zwanger, zij was dus de gelukkige vorige maand. Ik voel weer van alles maar moet het nog heel even afwachten. Mijn nod zou morgen moeten zijn.. 

Lieve dames,
Dank voor jullie fijne reacties. Fijn om zoveel herkenbaarheid in verhalen van anderen te zien. ❤️
Ik hoop dat jullie wens ook snel in vervulling mag gaan. En Fleurke; spannend zeg! Houd je ons op de hoogte? Ik zal voor je duimen.
Mijn NOD is 14 januari dus ik moet nog even geduld hebben ?

Terug
Bovenaan