Ik geloof er ook niet zo in, dat loslaten! Ben nu al 3 keer zwanger geraakt, twee keer in de eerste ronde en 1x door ontpillen in ronde 6. En ik was er elke keer heel erg mee bezig. Ik word er ook altijd een beetje boos van, dit advies. Alsof het onze eigen schuld is als het niet meteen lukt! Pfff. Niemand die tegen een man zegt: oh, niet meteen raak: dan moet je stoppen met roken/drinken/koffie/meer bewegen. Nee, wij krijgen zo'n mindfuck advies waar je niks mee kunt.
Maar het is wel fijn voor jezelf als de weg naar een zwangerschap toe leuk blijft! Mij helpt het om vooral heel positief bezig te zijn met zwanger worden, door goed voor mezelf te zorgen qua voeding en sporten en vooral veel te dagdromen over hoe het zou zijn met een baby. Dus niet zo gefixeerd op het zwanger worden zelf en het 'lezen van je lichaam met een vergrootglas', want dat heeft weinig zin. Vooral over de toekomst denken. En als je dan toch een vroeg kwaaltje meent te voelen, dan vond ik het motto: je bent zwanger tot het tegendeel bewezen is een hele goede om er positief in te staan.🙂 Lekker genieten van dat vroege kwaaltje in plaats van er onzeker over te worden!