Teveel bezig met zwanger worden?

De maand dat ik er het meeste aan dacht werd ik zwanger ? Zelf denk ik dat het niet uit maakt of je er mee bezig bent, het moet je alleen geen stress gaan geven, verder heel normaal!! En lekker genieten van de weg er naar toe

Ik geloof er ook niet zo in, dat loslaten! Ben nu al 3 keer zwanger geraakt, twee keer in de eerste ronde en 1x door ontpillen in ronde 6. En ik was er elke keer heel erg mee bezig. Ik word er ook altijd een beetje boos van, dit advies. Alsof het onze eigen schuld is als het niet meteen lukt! Pfff. Niemand die tegen een man zegt: oh, niet meteen raak: dan moet je stoppen met roken/drinken/koffie/meer bewegen. Nee, wij krijgen zo'n mindfuck advies waar je niks mee kunt.

Maar het is wel fijn voor jezelf als de weg naar een zwangerschap toe leuk blijft! Mij helpt het om vooral heel positief bezig te zijn met zwanger worden, door goed voor mezelf te zorgen qua voeding en sporten en vooral veel te dagdromen over hoe het zou zijn met een baby. Dus niet zo gefixeerd op het zwanger worden zelf en het 'lezen van je lichaam met een vergrootglas', want dat heeft weinig zin. Vooral over de toekomst denken. En als je dan toch een vroeg kwaaltje meent te voelen, dan vond ik het motto: je bent zwanger tot het tegendeel bewezen is een hele goede om er positief in te staan.:) Lekker genieten van dat vroege kwaaltje in plaats van er onzeker over te worden!

Heel herkenbaar! Ik dacht de vorige ronde dat ik zwanger was, had veel symptomen en toen toch ongesteld. Ik was super verdrietig en dacht ik moet er anders mee omgaan dus niet meer aan denken. Hier werd ik alleen maar meer ongelukkig van. Ik vind het heerlijk om mezelf onder te dompelen in alle informatie en er veel over te praten met mijn vriend en mensen dicht om me heen. De periode na de eisprong vind ik wel heel lastig, dat wachten en al die signalen die je lijf geeft die misschien maar mischien ook niet iets betekenen. Het helpt in iedergeval wel om te lezen hier dat het voor meer een emotionele rollercoaster is. Mijn NOD is 21 januari pas dus nog even geduld.

@Kersencake bedankt voor je fijne reactie! ?
@Nalaaa ja ik ken het, heeerlijk hè om lekker veel te lezen en te dagdromen over je (hopelijk) toekomstige kleine. Momenteel zit ik rond 4 DPO geloof ik dus zit ook in de wachtkamer.. altijd lastig om geduldig te blijven. Denk dat we maar moeten accepteren dat we er nou eenmaal heel veel mee bezig zijn ? spannend! Een week na mijn NOD. Houd me op de hoogte ?

Hee Lauz,
Ja precies accepteren werkt het allerbeste. Spannend, nog even geduld dus. Dagdroom ze en ik hoop voor je mee?

Terug
Bovenaan