Thuis bevallen - begane grond verplicht?

nog nooit van gehoord zeg....

bij de 1ste thuis bevallen, boven en daar was geen toilet en warm water.
De badkamer was daar beneden en we hadden boven alleen koud water.... was toch echt geen probleem....

Nu wonen we in een ander huis en als ik thuis mag bevallen, dan toch echt niet graag beneden hoor...
dan echt boven in bed! We hebben daar nu ook de badkamer en wc, dus da's net zo makkelijk.

Mijn schoonvader is brandweerman en die heeft pas geleden een barende vrouw met de hoogwerker uit het huis getakeld, via het raam.
Zij kon ook niet meer lopen of via de trap gedragen worden, maar ze was nog prima op tijd in het ziekenhuis. Maar je zlt het meemaken....

Succes iedereen,

hier geld het idd ook voor een aantal mensen met een bepaald gewicht ivm het naar beneden tillen
hier moet je volgens mij boven de 100 kilo verplicht in het ziekenhuis bevallen

succes

Jammer dat sommige VK's daar moeilijk over doen. Zelf ben ik drie keer op een bovenverdieping bevallen zonder dat de Vk daar ooit een woord over gezegd heeft. Nu doet de fysiotherapeut moeilijk omdat ik last van m'n bekken heb. Dan kun je na de bevalling beter geen trap lopen....maar dat vind ik een heel ander verhaal!

Ik ben in het ziekenhuis bevallen, maar thuis begonnen.
Dat was geen pretje. Nu konden we gelukkig wel zelf met de auto naar het ziekenhuis, maar met weeen onderweg naar het ziekenhuis pff.
Bij ons bij de yoga was ook een vrouw die moest na de bevalling alsnog naar het ziekenhuis omdat de placenta niet kwam, dan is ook in 1 klap alle charme weg. Kleine net een half uur oud, hup aankleden en mee naar het ziekenhuis.
Mijn advies: beval sowieso in het ziekenhuis.
Succus met je beslissing

Ook ik zat een uur na mijn bevalling bij de verloskundige in de auto op weg naar het ziekenhuis (man en dochter in onze eigen auto er achter aan) Op zo'n moment heb je dat niet echt in de gaten. Ik was helemaal in de wolken het kon me allemaal niets schelen dat ik op de ok onder narcose moest. Dat besef komt pas een dag later. Ik woonde toen in een maisonette (dus bovenwoning met binnen ook nog eens een trap) en dat is nooit een probleem geweest voor de vk.
Nu ben ik zwanger van de 2e en wil ik zeker weer thuis bevallen, en thuis blijven graag!

Ik ben 04-04-2010 moeder geworden en gewoon thuis bevallen in onze slaapkamer op de 2e verdieping. Het is mijn derde kindje en van allemaal ben ik thuis bevallen. Bij de eerste ontstonden er complicaties waardoor ik uiteindelijk naar het ziekenhuis moest. We woonden op een bovenwoning maar ik mocht niet op de brancard met infuus de trap af dus ben ik met de brandweer in een hijskraan door het raam naar buiten getakelt.
Maar nooit heeft de verloskundige gezegd dat ik bij volgende bevallingen niet meer thuis zou mogen bevallen of dat dat alleen beneden zou mogen.
Ik zou me dus niet teveel zorgen maken en het gewoon goed navragen. Volgens mij kunnen ze het niet verplichten...

Ik ben 04-04-2010 moeder geworden en gewoon thuis bevallen in onze slaapkamer op de 2e verdieping. Het is mijn derde kindje en van allemaal ben ik thuis bevallen. Bij de eerste ontstonden er complicaties waardoor ik uiteindelijk naar het ziekenhuis moest. We woonden op een bovenwoning maar ik mocht niet op de brancard met infuus de trap af dus ben ik met de brandweer in een hijskraan door het raam naar buiten getakelt.
Maar nooit heeft de verloskundige gezegd dat ik bij volgende bevallingen niet meer thuis zou mogen bevallen of dat dat alleen beneden zou mogen.
Ik zou me dus niet teveel zorgen maken en het gewoon goed navragen. Volgens mij kunnen ze het niet verplichten...

Terug
Bovenaan