Thuis bevallen of ziekenhuis.

Mijn vriend en ik gaan voor een ziekenhuisbevalling. Thuis lijkt me aan de ene kant prettiger maar het idee dat er in het ziekenhuis alle benodigheden zijn die je misschien moet gebruiken als het niet zo gaat als we gedacht hadden vinden we erg fijn.

Ik mag niet thuis bevallen, want mijn eerste kindje is met een keizersnede geboren. De tweede kwam "normaal". Ik heb twee gezonde kinderen, dat is voor mij het belangrijkste. Een geboorte is toch een momentopname. Het komt zoals het komt. En als je persweeen hebt, wil je maar een ding: eruit!

Ik begin de laatste tijd te twijfelen, of ik wel inderdaad thuis wil gaan bevallen, in een keer begin ik meer te denken om in het ziekenhuis te gaan bevallen.
Maar goed, volgens de verloskundige hoef ik pas te beslissen als de weeën zijn begonnen en dat duurt nog wel even, haha.

Alice

Hallo,
Mijn eerste zwangerschap is geeindigd in een keizersnede, met de nodige complicaties  en nu krijg ik een geplande keizersnede.
Dinsdag krijg ik te horen hoe, wat en wanneer. Dus ik ben benieuwd!

Gr,
Sonja

hoi,

Ik ben bijna 16 weken zwanger van de tweede en ik ga in het ziekenhuis bevallen. Bij de eerste ben ik thuis begonnen met bevallen en moest na 3 persweeën toch maar nar het ziekenhuis. dat vond ik achteraf het ergste van de heel bevalling en heb toen al gelijk gezegd: dit noooooooit meer zo, ik ga de volgende keer gelijk naar het ziekenhuis.

Daarbij komt dat ik hoorde van de verloskundige dat je als je zwaarlijvig bent ( + 100 kg)
je niet meer op een bovenverdieping mag bevallen omdat als ambulance personeel je met een brancard naar beneden moeten halen ze je dan niet de trap af mogen tillen( ergonomische regels) . Nou dus toen was er helemaal geen twijfel meer mogelijk. Bij de 1e woog ik aan het eind van de zwangerschap 104 kg, was 25 kg aangekomen.
Ben niet alles kilo's kwijtgeraakt en denk dat ik dat nu ook wel weer ga redden. Gelukkig ben ik pas 1,5 kg aangekomen, bij de eerste was ik al 5 kilo zwaarder rond deze tijd

Gr. van mij

hallo allemaal,

bij de 1e ben ik thuis bevallen, en dat vond ik erg prettig, dus we gaan het deze keer ook gewoon weer thuis proberen. hoop dat het goed gaat en dat ik niet halverwege nog naar het ziekenhuis moet, maar ja dat is het risico he. maar ik vond het echt heerlijk in mijn eigen omgeving, met je eigen verloskundige, en de kraamverzorgster was mijn zus, dus ik had geen "vreemde" zusters aan mijn bed. ook dit keer hoopt mijn zus weer bij mij te komen kramen, dat is echt een heerlijk idee, en lekker gezellig.

toen ik net het stukje van die kat moest ik gelijk aan mijn vorige bevalling terug denken, wij hadden ook zo iets. ik kwam uit de douche en hoorde een geluidje, toen vroeg ik aan mijn zus, is dat de kat? (dacht namelijk dat tie buiten was) toen zegt mijn zus, nee joh dat is je dochter!! wat een blunder........ moest dus nog even wennen aan die nieuwe geluidjes.

Terug
Bovenaan