thuis of in het ziekenhuis?

bedankt voor jullie reacties!
als alles er goed uitziet blijf ik lekker thuis.
en ik vertrouw erop dat de vk me bijtijds naar het zh stuurt als het niet goed gaat tijdens de bevalling.het is een kwartier van hier,dus dat is geen probleem.
groeten kari

Hoi Kari,

Ik ben zelf 9 mnd geleden bevallen, was alleen even aan het rond neuzen omdat ik toch wel graag over een tijdje weer zwanger zou willen worden..
Ik wilde ook graag thuis bevallen, ik woon ruim 20 min rijden van het ziekenhuis, en dat was voor veel mensen reden om mij te vertellen dat ik naar het ziekenhuis zou moeten om te bevallen.
Maar ik heb altijd al thuis willen bevallen dus dat ging ik doen, het ging heel goed tot bleek dat mijn zoontje er niet door paste, daarom ben ik tijdens de persweeen toch nog naar het ziekenhuis gegaan, waar ze hem met de vacuum hebben gehaald.
Maar ik ben nog altijd blij dat ik thuis ben begonnen ik voelde mij daar ontzettend goed en dat is het belangrijkste, ik zou dan ook alleen op je eigen gevoel af gaan en alleen advies vragen aan je verloskundige, die kan dat medische het beste beoordelen.
Mensen maken andere blijkbaar graag bang met als en waneer dit..
Maar niemand kan jou vertellen wat je zou moeten doen, en het blijkt dat vrouwen makelijker bevallen als ze op een plaats zijn waar ze zich volledig kunnen ontspannen en dat is bij mij en waarschijnlijk ook bij jou dus thuis..
Doe wat je het liefste wil en dan komt alles goed..
Nog een fijne zwangerschap en geniet ervan.

Groetjes Mary jane

hoi hoi
weet je elke bevalling is anders,en als jij je prettig voelt bij het idee op thuis te bevallen moet je dat gewoon doen.
zelf ben ik 2keer keer in het zieknhuis bevallen en 2keer thuis,die 2keer thuis was bij mij een ramp dus ik ga nu weer naar het ziekenhuis omdat ik me daar beter bij voel.ik weet niet waar je woont maar zou wel even uitrekeningen hoeveel kilometer het zieknhuis van je huis ligt voor het geval dat.
wens je een hele fijne bevaling toen op jou eigen mannier.
liefs sil

Ik weet niet of het al gezegd is, maar misschien kun je in het Zotel bevallen.
Dat is bij ons op de bovenste verdieping van het ziekenhuis en de verloskamers zijn op de onderste verdieping.
Je bent dus dichtbij als er hulp nodig is, maar het is er wel huiselijker en als alles goed gaat kun je er met je eigen verloskundige bevallen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen (ik wou graag thuis bevallen)Maar ik werd naar het ziekenhuis gestuurd, omdat de ontsluiting niet opschoot. (ging in het ziekenhuis ineens wel goed)
Voordeel is dat er alle hulp aanwezig is, ze moesten mijn dochter een beetje de goede kant op trekken met de vacuumpomp en ik heb bij de komst van de placenta nogal veel bloed verloren, en ik kon in het ziekenhuis gelijk een infuus met zoutoplossing krijgen toen ik niet lekker werd.
Een nadeel vond ik dat je gelijk aan allerlei meetapparatuur wordt gelegd. Je hebt dan minder beweginsvrijheid om de weeen zo goed mogelijk op te kunnen vangen. Bij ons was het nogal druk op verloskamers en het duurde erg lang, vooral na de bevalling, tot ik gewassen kon worden en we naar de kraamafdeling konden.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005

Hi Kari,

Toen ik zwanger was van de eerste, wilde ik ook thuid bevallen. Ik dacht, lekker in m'n eigen omgeving, ongegeneerd kunnen rondlopen, zonder allerlei mensen om je heen , die je niet kent.. veel vrouwen die ik ken, zijn thuis bevallen, dus dat leek mij na veel overwegen ook t fijnst. Toen begon de bevalling, zo rond 18.00uur 's avonds, lekker thuis, bijna de hele tijd onder de douche gezeten op n krukje.. heerlijk. Maar om een uur of drie werd de pijn me teveel en belden we de verloskundige weer of ze nog een keer wilde komen, want ik wilde naar t ziekenhuis voor n ruggenprik. Toen heeft ze m'n vliezen doorgeprikt en gingen we naar t ziekenhuis. Dat was ongeveer een half uur rijden, dus dat was niet zo relaxt.. Eenmaal daar aangekomen, bleek dat ik ineens bijna volledige ontsluiting had en dus geen ruggenprik meer mocht. Dit keer wil ik dus liever gelijk naar het ziekenhuis om pijnbestrijding te krijgen. Qua sfeer zou ik altijd voor een thuisbevalling kiezen, want gezellig is het in zo'n ziekenhuis zeker niet. Maar ja.. op zo'n moment maakt het je volgens mij vrij weinig uit waar je bent. Maar ook dat zal voor iedereen weer anders liggen. Doe wat je hart je ingeeft.. Dan komt t vast goed!!

liefs Jude

ps. Wat ik trouwens wel heel vervelend vond in het ziekenhuis.. Ik was net gehecht, echt nét! Ik had m'n dochter nog niet eens aangekleed bij me, zei zo'n vrouw, nou even opstaan en douchen en dan gelijk ff plassen! Ik had echt zoiets van, laat me met rust joh, als je denkt dat ik nu al op ga staan, dan heb je het wel mis. Maar ze was echt heel pittig en liet zich niet met nee afschepen, dus daar strompelde ik naar de douche. Ik was echt helemaal verbouwereerd. Waarschijnlijk hadden ze de kamer nodig ofzo haha..

Hoi Kari,

Ik ben zelf 2x thuis bevallen. Echt ik zou het zo weer doen, je hebt alles bij de hand en anders moet je toch met weeen die auto in (hier dan in ieder geval).

Bij mijn tweede moest ik eerst bijna in de persfase naar het ziekenhuis, omdat het hartje heel erg traag ging, maar ze kwam erop tijd uit en alles ging meteen goed. Vervolgens ben ik zelf wel opgehaald door een ambu, omdat ik teveel bloed verloor. 's avonds mocht ik gelukkig weer naar huis, maar zou het zo weer doen dus. Helaas moet ik bij de volgende in het ziekenhuis bevallen, omdat ik nu 2x een fluxus heb gehad en bij de derde  bevalling het  waarschijnlijk ook wel weer zal krijgen. Daar baal ik wel erg van, maar ja er zijn ergere dingen. Eerst nog maar even genieten van mijn kleine meissie, voordat ik voor de derde ga.

Succes

bedankt voor je verhaal madelief!iedereen trouwens hoor.
maar wat ik nog even weten wou:wat is een fluxus??
groetjes kari

Terug
Bovenaan