Hi Kari,
Toen ik zwanger was van de eerste, wilde ik ook thuid bevallen. Ik dacht, lekker in m'n eigen omgeving, ongegeneerd kunnen rondlopen, zonder allerlei mensen om je heen , die je niet kent.. veel vrouwen die ik ken, zijn thuis bevallen, dus dat leek mij na veel overwegen ook t fijnst. Toen begon de bevalling, zo rond 18.00uur 's avonds, lekker thuis, bijna de hele tijd onder de douche gezeten op n krukje.. heerlijk. Maar om een uur of drie werd de pijn me teveel en belden we de verloskundige weer of ze nog een keer wilde komen, want ik wilde naar t ziekenhuis voor n ruggenprik. Toen heeft ze m'n vliezen doorgeprikt en gingen we naar t ziekenhuis. Dat was ongeveer een half uur rijden, dus dat was niet zo relaxt.. Eenmaal daar aangekomen, bleek dat ik ineens bijna volledige ontsluiting had en dus geen ruggenprik meer mocht. Dit keer wil ik dus liever gelijk naar het ziekenhuis om pijnbestrijding te krijgen. Qua sfeer zou ik altijd voor een thuisbevalling kiezen, want gezellig is het in zo'n ziekenhuis zeker niet. Maar ja.. op zo'n moment maakt het je volgens mij vrij weinig uit waar je bent. Maar ook dat zal voor iedereen weer anders liggen. Doe wat je hart je ingeeft.. Dan komt t vast goed!!
liefs Jude