thuis of ziekenhuis?

A

Anoniem

Guest
hai meiden,
Ben er gewoon nieuwschierig naar  hoe jullie gedachten hierover zijn.
Voor mij is het op dit moment zo dat ik hoop dat het allemaal goed gaat, en thuis geboren kan worden. Lijkt me heerlijk, lekker op je eigen plek, je eigen bed.
Mijn vorige bevalling was in het ziekenhuis, ik werd met spoed ingeleid vanwege dalende harttonen. Heel medisch allemaal, ik hoop dit keer dat dat niet hoeft.
En jullie, thuis of "uit"?
Groetjes Soela

Ik zou heel graag thuis bevallen! Helaas zit dat er echter niet in.

Toen ik bij de eerste voor een keizersnede tijdens de bevalling naar het ziekenhuis moest, heb ik staan huilen op de drempel van het ziekenhuis, zo graag wilde ik thuis bevallen!
Maar ja met die ks zijn mijn kansen dat ik dat thuis ooit nog kon doen verkeken.

Dus ik hobbel straks lekker naar het ziekenhuis, omdat ik weet dat het nu eenmaal niet anders kan, maar als het stiekem had gekund.......

gr mama vanMD

hi

de vorige keer wilden we graag in het ziekenhuis bevallen en achteraf gelukkig maar ook, ik had er toch heen gemoeten. Deze keer is het op indicatie (placenta liet vorige keer niet los), zijn daar allebei blij om anders hadden we toch weer naar het ziekenhuis gegaan. Ik wil die rotzooi niet thuis en heb liever proffessioneel hulp bij de hand (hadden we eerste keer ook nodig, voor baby en voor mij). Ik heb het ook erg gezellig gehad in het ziekenhuis, mocht doen wat ik wilde, douchen, radio aan etc. vond het niet tegenvallen in elk geval. Ook voor  manlief werd goed voor gezorgd toen hij op een gegeven moment alleen was.
groetjes,
lia

Ik heb 4 keer geprobeerd om thuis te bevallen.
Bij de eerste moest ik helaas met persweeën naar het ziekenhuis, waar hij evenlater alsnog zonder problemen werd geboren.
Bij de tweede moest ik met het steken bij 7cm ontsluiting ook weer naar het ziekenhuis, en weer even later werd onze dochter toen zonder problemen geboren.
De derde bevalling ging zo snel, dat ik voor ik het wist met baby en al al op ons bed lag......Helaas moest onze zoon toen met spoed met de ambulance naar het ziekenhuis en lag ik weer alleen op bed.
De derde bevalling is helemaal in het ziekenhuis geweest, onze zoon had in het vruchtwater gepoept.
Dus 1 keer is het me thuis gelukt, maar daar lag ik dan weer zonder baby........
Het lijkt me heerlijk, een goede bevalling in je eigen huis en dan lekker genieten........
Maar dit keer moet ik naar het ziekenhuis. Dus ook dit keer zit het er niet in voor mij.

Zal wel altijd een droom blijven voor mij!

Liefs Hilma.

Het is mijn 1e keer, ik weet dus nog niet echt wat ik kan verwachten.

Het ziekenhuis geeft mij wel een prettiger gevoel dan thuis bevallen, omdat daar alles aanwezig is voor als het niet gaat zoals je wenst. Ik ken zoveel mensen die uiteindelijk tijdens het persen of net na de geboorte als nog snel naar het ziekenhuis moesten... In de spits is het ziekenhuis bij mij in de buurt rampzalig te bereiken dus lijkt het me prettig er dan wat  eerder naartoe te gaan, ipv tijdens persweeën ofzo.

Maar ik kan me ook voorstellen dat wanneer alles thuis spoedig en soepel verloopt ik helemaal geen zin meer heb om nog naar het ziekenhuis te gaan...

Voor mij staan voorlopig beide mogelijkheden nog open!

Ik moet in het ziekenhuis bevallen. Voor mijn zoontje zijn we ook in het ziekenhuis bevallen. Dat wilden we toen ook maar achteraf maar goed ook. Hij kwam in een couveuse terecht na een hele zware bevalling en heeft daar nog een tijdje in gelegen. Ik heb ook nog 6 dagen in het ziekenhuis gelegen en ben ook nog geopereerd na de bevalling omdat mijn placenta niet los liet.

Nu moet ik dus in het ziekenhuis bevallen. Maar als ik de keuze had hadden we daar ook voor gekozen hoor! Ik ben prima verzorgd daar door heel lief personeel en ik was maar wat blij dat we al in het ziekenhuis waren.

Groetjes,
Rosanne

Mijn voorkeur zou absoluut thuis zijn. Gewoon kunnen doen wat je wil.
Ik heb mijn eerste lekker rond gehobbeld, spelletje gedaan, veel onder de douche gestaan. Niemand in mijn buurt, tot het laatste uurtje.
Nu moet ik naar het ziekenhuis en ben ik bang dat ik verplicht wordt te blijven liggen oid. En ik denk dat het dan heel zwaar gaat worden.
En als alles gewoon goed gaat, mag je toch direct naar huis, en kan je niet lekker lummelen enzo. Maar ik laat het maar gewoon over me heen komen, kan er toch niks aan doen.

Groetjes Bertine

hoi
 de 1e keer ben ik poliklinisch bevallen was ook wel fijn,maar wil nu thuis proberen en ik hoop dat dat kan is nog even afwachten.maar het lijkt me wel ontspannend en je ligt gelijk in je bedje.In het ziekenhuis ben ik om 7.40 bevallen en om half 11 waren we weer thuis maar ben daarna niet meer naar bed gegaan en lag dus pas om 23.00 op bed savonds en was al vanaf 1 uur snachts op dus ik was heeeeeeeel moe,ga nu ook zeker proberen meer te rusten want heb er veel last van gehad na de bevalling na een paar weken. dus ik hoop thuis gr wendy over een week of 7

Terug
Bovenaan