Thuis of Ziekenhuis?

Hallo allemaal,

Ik was aan het nadenken over allerlei zaken die komen gaan...

Als er pijnstilling mogelijk was in de thuissituatie, had ik liever thuis gebleven maar aangezien dat niet zo is lijkt het me misschien prettiger of zelfs beter tóch naar het ziekenhuis te gaan....

Dit is nog ver weg maar denk er wel steeds aan.....


Wat vinden jullie? Hoe denken jullie hierover?
 
hoi

Ik wilde heel graag thuis bevallen, dit was in eerste instantie ook de bedoeling alles ging goed tot dat bleek dat mijn persweeen niet sterk genoeg waren, ik kon de pijn heel goed verdragen. Ik dacht toen eigenlijk helemaal niet na over pijnstilling, kan mij niet herrinneren dat ik hier een min over na heb gedacht!!! tuurlijk dacht ik wel "ojeeee die pijn straks!!" maar daar kom je wel door heen!! je krijgt zo`n stoot adrenaline, en je lichaam maakt zich er helemaal klaar voor, heel lastig om uit te leggen, maar hey je maakt het zelf straks mee hahahaha... en dan wil ik graag weten hoe jij het ervaren hebt hahahaha
 
Hoi Hoi

Ik ging voor een thuis bevalling maar toen moest ik ivm langdurig gebroken vliezen naar het zh.
Eenmaal daar was ik blij met de pijnstilling dat ik ff kon uitrusten door de medicijnen! (heeft totaal 26 uur geduurd)

Nu bij deze zwangerschap moet ik in het zh bevallen. De gyn heeft in het dossier al gezet als het weer net zo lang dreigt te gaan duren als de 1e keer dat er eerder pijnstilling toegediend gaat worden.

Iedereen zijn eigen ding maar ik ben blij dat het nu al vast staat!
 
Ik zou zo graag thuis bevallen maar helaas heb ik al twee keer een keizersnede gehad en gaat deze baby ook weer met een keizersnede geboren worden. Als er ook maar een kansje in gezeten had dat ik ze via de natuurlijke weg op de wereld had kunnen zetten had ik dat lekker thuis gedaan.
 
Wij willen zowiezo naar et zieken huis, niet dat er verder aanleiding is maar mocht er wat zijn, dan ben je dan direct op de juiste plek en anders moet je dan nog weg. het idee om daar heen te gaan geeft veel rust en das wel belangrijk dus keuze was snel gemaakt.
 
ik ben bij de eerste thuis bevallen. nu moet ik ook wel zeggen dat het een bevalling was wat zelfs nog beter was dan uit het boekje.
duurde totaal 'maar' 10u. het persen duurde wel iets langer (1,5uur).
ook nu wil ik graag weer thuis bevallen. het is wel pittig zonder pijnbestrijding, maar heb het redelijk kunnen verdragen. wat me verbaasde van mezelf (en mijn man).
zei zelfs al een half uur na de bevalling van dat ik nog een kindje wilde ;-)
 
ik ben van de eerste thuis bevallen, en heb geen moment gedacht aan de pijn, heb het ook niet als pijn ervaren.
nu beval ik in het ziekenhuis om medische redenen, ik had het graag weer thuis gedaan. en pijnstilling denk ik ook nu (nog) niet aan bij de vorige zwangerschap ook voor de tijd niet trouwens
 
Als het even kan gewoon thuis. Maar dat is nog even afwachten of dat mag ivm streptokokkenbesmetting. Over een weekje krijg ik daar uitslag van. Over pijnstilling niet eens nagedacht. Ik laat het gewoon over me heen komen. Kan geen inschatting maken hoeveel pijn het gaat doen en denk er ook maar niet over na. Zie het op dat moment wel.
 
Terug
Bovenaan