Thuis of Ziekenhuis?

Op dit moment zeg ik ziekenhuis. Misschien naief, maar al die romslomp in huis.. pfff.. daar kan ik slecht tegen! Dus gewoon voor het gemakkelijke naar het ziekenhuis. Dan daar bij wonen wij 20 min van het ziekenhuis af, als ik toch nog halsoverkop naar het ziekenhuis zou moeten, lijkt me die reis toch wel lang!!
 
Ik wil en moet in het ziekenhuis bevallen.
Ik moet ivm schildklier moet ook blijven en wil het omdat ik ook die rompslomp niet thuis wil.
vind het ook een prettig idee niet thuis.


 
even over die rompslomp (ik neem aan dat jullie de rotzooi bedoelen), die wordt helemaal opgeruimd door de kraamzorg.
zelfs mijn man vroeg zich 2 dagen na de bevalling af waar de placenta gebleven was ;-)
 
ik wil heel graag in een warmwaterbad van t duikertje bevallen maar aangezien dat alleen maar thuis gaat, gaan we dat niet doen! ik ben niet voor een thuisbevalling in mijn ogen mogen ze dat ook wel afschaffen omdat het gewoon teveel risico's heeft mocht er wat mis gaan, in het ziekenhuis kan er ook wat mis gaan maar daar zijn wel de juiste middelen bij de hand!

& zeg nu eerlijk iedereen zegt wel heerlijk fijn thuis bevallen maar het moment van bevallen is nooit fijn ook niet thuis haha

groetjes Indry
 
Ik had beide bevalling thuis gepland gewoon omdat me dat heel erg intiem lijkt. Bij de eerste moest ik naar het ziekenhuis omdat ik met 4 cm als persweeen had en dus vond de vk het wel verstandig om voor een ruggeprik te gaan. Mijn oudste dochter is uiteindelijk op de holding ( de kamer waar mensen wachten voordat ze de ok ingereden worden) geboren, Waar letterlijk tientallen vreemden bij de bevalling aanwezig waren, heb trouwens uiteindelijk geen ruggeprik gehad omdat het zo snel ging.

Met de tweede mocht ik niet thuis bevallen van de vk i.v.m. ons waterbed. En toen ze eenmaal geboren was heb ik ruim 3 en een half uur in mijn eigen troep gelegen en heeft mijn man en mijn zus uitendelijk mij en mijn bed verschoond omdat de zusters het heel erg druk hadden.

Nu moet ik zeggen dat beide bevalling niet meer dan 6 uur duurden vanaf de start van de weeen totdat ze geboren waren en bij mijn tweede zelfs maar 2 persweeen heb gehad.

Nu met deze derde wil ik heel graag thuis bevallen en hoop ik als het enigzins medisch verantwoord is dat dat ook kan. Mijn reden hiervoor is omdat me dat gewoon tien x intiemer lijkt dan in een ziekenhuis en mocht het zo zijn dat er onverhoopt iets mis lijkt te gaan wij binnen 5 minuten in het ziekenhuis kunnen zijn.
 
ik weet zeker dat ik in het ziekenhuis ga bevallen. ik vind het een prettig idee dat daar allerlei personeel en middelen zijn. het is mijn eerste, maar mijn zus heeft een hele nare bevalling gehad en die was gelukkig in het ziekenhuis, anders kon ze het vast niet na vertellen, dit is voor mij dus genoeg reden om naar het ziekenhuis te gaan.
 
Hey,
Ik moet hier in belgie in het ziekenhuis bevallen, de eerste heb ik in nl thuis geprobeerd, maar dat lukte niet, toen in het zh met de vacuum.
Hier(belgie) is pijnstilling standaard, maar heb ik dus geweigerd al voor de bevalling(laatste keer), ook nu wil ik dat niet, tuurlijk het is geen pretje, maar ik vind pijnstilling niet nodig, hoort er gewoon bij, mijn bevallingen duren lang tot nu toe, maar ach pijn hoort erbij vind ik!
Liefs en succes met je keuze
 
Terug
Bovenaan