Thuis of Ziekenhuis?

Ik ga weer voor de thuisbevalling.
Bij de eerste ging het super en super snel.
Vanaf de eerste wee tot ze er was 4,5 uur. Als ik naar het zh had gemoeten had ze onderweg geboren geworden.
De vk raad ook in die zin af om naar het zh te gaan omdat het vanuit hier zeker 20 min (buiten de spits) rijden is.
En zolang je zwangerschap voorspoedig verloopt is het echt niet onveiliger om thuis te bevallen.
Er zijn nog genoeg zh waar de gyneacoloog eerst nog opgeroepen moet worden of het ok team!

Nee lekker thuis in mijn eigen omgeving!
 
mijn zoontje is met een keizersnede geboren, dus ik zit verplicht in het ziekenhuis.

Ben ik eerlijk gezegd niet rouwig om omdat de verloskundige bij nacontrole van mijn zoon, echt een enorme blunder had gemaakt. Zit er daarom echt niet op te wachten dat een van hun mijn bevalling gaat doen.
 
Ik moet ook in ziekenhuis bevallen. Bij de eerste een keizersnede gehad dus moet straks over naar de gynaecoloog. VInd het wel erg jammer. Maar aangezien mijn bevallingen enorm lan duren (1ste naar ruim 24 u. 2cm ontsluiting en toen een keizersnede ivm poep in vruchtwater) en 2de een natuurlijke bevalling van 3,5 dag!
 
Thuis, als het allemaal kan.

Ik ben ook thuis bevallen van onze eerste. Ik kon rondlopen, douchen, in bad, eten, enz. Niet dat ik dat alles heb gedaan, maar het gevoel dat ik mezelf kon zijn gaf mij van te voren rust.

Maar...ik heb altijd geroepen, mocht dit niet kunnen vanwege mijn gezondheid of de kleine dan ga ik naar het ziekenhuis. Ik wil geen risico's lopen.

De bevalling is goed verlopen, in totaal 7 uur, waarvan een half uur persweeen. Het was pijnlijk, maar te doen. Ik heb van te voren niet over pijnstilling nagedacht.

Ook hier ruimde de kraamhulp alles op en zorgde voor een schoon bed. Ze was helemaal niet aanwezig, maar zorgde er wel voor dat alles geregeld werd, erg fijn!

Het is overigens niet zo dat je meer risico loopt bij thuisbevalling. Mijn vk had er toen een goede uitleg voor, maar ik heb dat niet onthouden toen met mijn zwangere lijf/hoofd, hihi!

Liefs grotebroer
 
ik ben in het zkh bevallen en achteraf maar goed ook, meneertje had zn navelstreng om zn nek en in met vacupomp gehaald.. als het thuis was het wel ff stess geweest denk ik.. dus blij dat ik in het zkh was :D
 
Ons mannetje had ook de navelstreng om z'n nek, maar ondanks dat het een thuisbevalling was ging het goed. De vk en de muur zaten alleen onder de bloed sputters door het snelle handelen, ik hoorde alleen maar knip en toen had ik meneertje ook al op m'n buik liggen, geweldig!!!
 
Hoi,
Micromuis, je moet er trouwens niet vanuit gaan dat je in het ziekenhuis zomaar pijnstilling krijgt, dat ligt heel erg aan de situatie en het tijdstip van je bevalling, dat doet een gyneacoloog/vk namelijk niet zelf.
Misschien heb je het niet eens nodig, tuurlijk doet het pijn maar ook met pijnstilling is dat niet volledig en meteen weg van wat ik weet!
Groetjes MJ
 
Terug
Bovenaan