Thuisbevallen ervaringen?

Hallo allemaal ik wens iedere mama een gezonde bevalling toe. Wie wilt er eigenlijk thuis bevallen? Of zijn er al mama’s die een thuis bevalling hebben gehad? Hoe hebben jullie dat ervaren? Helaas moet ik straks 15-20 min rijden om naar het ziekenhuis te gaan... lijkt mij niet zo gemakkelijk, daarom dacht ik ook even aan een thuisbevalling... maar hoe zal dat zijn?

Ik heb bij mn dochter een thuisbevalling gehad wilde dit graag en mijn wens kwam uit. Heb het als droombevalling ervaren. Lekker alles van mezelf om me heen. Nu had ik hevige rug weeën en enorme persdrang en na 2x kort persen was mijn dochter geboren in 5.5u. Misschien dat dat ook wel meespeelde. Maar heb het echt als perfect ervaren.

Nu in oktober bevalling 2 voor de boeg. Helaas ben ik deze zwangerschap medisch. En dus moet ik in het ziekenhuis bevallen. Het was een enorme domper toen ik hoorde dat ik niet weer thuis mocht bevallen. Maar na een week heb ik het kunnen verwerken en weet ik nu dat het echt het beste is voor mij en me zoontje om in het ziekenhuis te zijn.. Wel is mijn aangeraden om direct naar het ziekenhuis te bellen en gaan als ik om de 5 min weeën heb.

Ook wij moeten 15 a 20min rijden. Maar ik denk dat dit niet eens heel ver is. Omdat een bevalling vaak wel lang duurt en je echt niet binnen die tijd bevalt. Goede voorbereiding is denk wel een pre. En een fijne houding vinden in de auto om je weeën fijn en goed op te kunnen vangen. Maar het komt echt wel goed. Kind vliegt er niet zomaar uit..

Ben 2x thuisbevallen en vond het 2x heerlijk. Ik heb er bewust voor gekozen omdat ik bang was dat ik in het zkh niet zou kunnen ontspannen. Vk was er beide keren zo en de kz ook. Ontsluiting vorderde goed. Heb prachtige foto's. Top! 1 tip... blijf tijdens de ontsluitingsfase lopen of bewegen. Dat gaat veeel beter. En bevallen op je hurken/ knieën is ook een aanrader. Zwaartekracht werkt dan mee. Succes met keuzes maken!!

Oh geweldig zeg! En heb je gebruik gemaakt van medicatie? Hoe ging dat? Mijn eerste bevalling heeft maar 4 uurtjes geduurd met 15 min persen was mijn zoontje er al. ik hoop zo dat de tweede bevalling ook zo makkelijk en vlotjes gaat. Ik heb tot 8 cm ontsluiting vol gehouden om geen medicatie te nemen maar kon het daarna niet meer volhouden dus ging ik voor een infuus. Maar hoe zal dat thuis zijn. En al die troep ?? Ik heb er zo’n gek beeld bij. Alsof alles straks vies wordt ofso ?

Hoe het zit qua medicatie weet ik niet. Heb het zonder gedaan. Vond het wel te doen.. Qua troep niks noppes nada.. Ze (vk en kz) hebben direct na de bevalling alles netjes opgeruimd. Hebben alles netjes in een vuikniszak gegooit en weggooit. En het bed was gewoon schoon ma hebben ze tijdens ik ib de douche was hebben ze het verschoond en hetgene van de bevalling lekker gewassen. Dus troep heb je echt niet..

Ik ben van onze tweede thuis bevallen, onze eerste was ik niet medisch maar moest we in het ziekenhuis ivm medicatie en observatie daarna.
Mijn man vond het spannend maar zei twee dagen later: ik ben genezen van ziekenhuis bevallingen.

Nu was mijn zoon razend snel, binnen half uur dat de verloskundige arriveerde en de kraamzorg heeft het nooit gered. Maar het voelde veel meer in eigen controle, dat was heerlijk. Ik zou niet anders meer willen.

De rommel geen zorgen over maken, het bloed zit niet aan de muren ;-) en ze maken dat keurig schoon allemaal.

Hoi, ik ben 7 weken geleden bevallen. Ik mocht in het ziekenhuis met bedgarantie maar ik zag zooo op tegen het auto rijden ernaartoe. Plus de drukte in de ziekenhuizen tegenwoordig. De verloskundige gaf aan “alles” bij zich te hebben in de auto en zodoende om 09u er voor gekozen om thuis te bevallen op de baarkruk. Dat stond ook in mijn bevalplan dus ik had er al wel goed over nagedacht. Beste beslissing! Heerlijk die vrijheid van ons eigen huis, super fijne verloskundige en het voelde super vertrouwt om thuis te blijven. 4 uurtjes later is onze dochter geboren op de baarkruk in de slaapkamer ?
Geen viezigheid en dingen, dat ruimen ze super snel op! (Kraamzorg was erbij) geen pijnmedicatie maar ook dat was een bewuste keuze.

Terug
Bovenaan