Thuisbevallen ervaringen?

Ik ben 2x thuis bevallen en vond dat erg fijn. Lekker na de bevalling in m'n eigen schone bed met de kleine. De troep en viezigheid wordt meteen opgeruimd door de kraamzorg, voor ik het wist was m'n bed verschoond en draaide er al een wasmachine.

Nadeel is wel dat je eigenlijk geen pijnbestrijding kan krijgen thuis. Maar heb dat eigenlijk ook niet gemist. Ondanks dat ik bij de eerste flink was uitgescheurd en de tweede een sterrenkijker was die niet wilde draaien.

Als de verloskundige bij je thuis is en zij denkt dat je het niet meer zou redden om naar het ziekenhuis te gaan, dan zal ze een ambulance bellen. Dus ook dat komt dan wel goed.

Hier 2x thuis. Eerste x was verloskundige net op tijd kraamhulp na bevalling gebeld. Voor mijn gevoel hoefde verloskundige niet te komen 45 min later gebeld van nou nu wel en toen ze er was was de kleine binnen 10 min geboren. Totaal vanaf eerste wee tot geboorte duurde 5 kwartier. Mar ondanks dat zo ontspannen. Kraamhulp alles nog opgeruimd wasmachine aangezet dus alles was heerlij schoon. Bij de tweede moest ik bij elk pijntje bellen. Dus toen ik zo ontzettend begon te bloeden en pijn had gebeld vk was er binnen 15 min bleek ik al 8cm ontsluiting en vliezen gebroken. Kon toen even heerlijk onder oonze douche. En binnen 30 vanaf dat vk er was dochyer geboren. Totaal bevalling 1 uur. Kraamhulp was er wel op tijd dit keer en weer netjes alles opgeruimd ën alvast wat uitgelegd. Ik zou niet anders wiĺlen vond dit zo fijn.

Ik heb geen pijnbestrijding nodig gehad maar ik heb wel formulier gehad met informatie voor pijnbestrijding bij thuis bevalling dus ook dat is.mogelijk.

1e ZH, vreselijk die weeen op de snelweg ?
2e thuis! Heerlijk! Lekker eigen omgeving. De kraamzorg ruimt idd alles op, en zet gelijk de wasmachine aan...
Vooral ook fijn dat je zelf eerst rustig kan bijkomen ipv "laten we maar gaan douchen zodat ik naar huis kan"

Thuis bevallen is wat mij betreft het fijnste wat er is. Je eigen, vertrouwde verloskundige. Je eigen omgeving en spullen. Zelf de regie in handen houden. Geen drukte om je heen. 

Ik ben 2 keer thuis bevallen, en 2 keer heb ik geen enkele zooi gehad. Alles wordt super snel voor je opgeruimd door de Kraamzorg en verloskundige. Meestal terwijl jij lekker even onder de douche staat bij te komen. Je komt er onder vandaan en je eigen, schone bed staat je op te wachten, heerlijk! 

Ik ben een week geleden thuis bevallen en ik kijk er heel goed op terug. Had het niet anders gewild. Fijn in je eigen huis, eigen douche, eigen bed.

Terug
Bovenaan