Hier bij de eerste ook een thuisbevalling. Heeeeerlijk vond ik het. Gewoon in je eigen bed, uren onder m'n eigen douche en heel intiem met alleen m'n man en de verloskundige erbij. Geen heel team aan je bed, geen wisseling van gezichten. Ik vond het top! Van de eerste wee tot geboorte duurde precies 12 uur. Persen duurde exact 1 uur. De verloskundige gaf me alle tijd. M'n dochter woog 4465 gram en was dus heel zwaar maar is geboren zonder knip en ik ben ook niet uitgescheurd, omdat de verloskundige mij zoveel rust en tijd en vertrouwen gaf. In het ziekenhuis is het meer snel, snel, snel en was ik zeker weten ingeknipt. Ik ben zo blij dat dat thuis niet hoefde!
Mijn 2e kindje lag in stuit en is geboren in het ziekenhuis met keizersnede, dus tja dat was een ander verhaal. Was ook prima hoor, maar niet een 'echte' bevalling. Ik ben zo blij dat ik de eerste bevalling Gewoon lekker thuis kon doen, ik zal het nooit vergeten. Vond het zo intiem! En daarna lekker douchen en weer terug in je eigen bed. Geen baby in de maxi cosi laden en zelf met een broek vol kraamverband terug in de auto stappen naar huis haha.