Thuisbevallen ervaringen?

Ik ben ook thuis bevallen, en vond het fantastisch! Het enige nadeel was dat de placenta niet mee kwam. Hierdoor moest ik met spoed naar het ziekenhuis per ambulance. Helaas was ik flauw gevallen doen ik rechtop wilde staan en moest dus de brandweer komen omdat de verloskundige niet wist of het ambulance personeel mij de trap af kon krijgen. Hierom 3(!!) Brandweerwagens voor de deur. Was heel gezellig in de straat (wij wonen in een doodlopende straat waar allemaal pensionada's wonen). Op het moment was het niet fijn, maar achteraf kan ik er om lachen ? het is een slotte allemaal goed gekomen.

Ik ben bij mijn eerste ook thuis bevallen.. zo fijn! Persen op een baarkruk (aanrader) na even te zijn bijgekomen stap je onder je eigen douche en vervolgens lekker in je eigen (schone) bed. Ik heb hier ook bewust voor gekozen omdat ik bang was dat ik in het ziekenhuis niet zou kunnen ontspannen. Nu zwanger van de tweede en ook deze keer wordt het hopelijk een thuisbevalling.

Ik ben drie keer thuis bevallen. Alledrie hele snelle bevallingen (3, 2 en 1 uur) met weeënstorm. Bij de eerste dacht ik na 1,5 uur ‘dit hou ik nooit vol zonder pijnbestrijding’, maar toen had ik al volledige ontsluiting ?
En last van de ‘troep’ heb je echt niet hoor. Jij bent net bevallen en kan heerlijk van je kindje genieten en onder je eigen douche gaan staan. Wat hierboven gezegd wordt; als je terugkomt bij je bed is die al verschoond ??

Eerste keer moest ik helaas naar het ziekenhuis, omdat ik medischs werd door langdurig gebroken vliezen! Tweede keer thuis bevallen!! Nouuuu ik raad het iedereen aan, wat was het thuis heerlijk zeg.. maar volg vooral je gevoel

Mijn wens was het om thuis te bevallen. Hier ben ik ook gewoon begonnen, maar de persweeen waren niet heftig genoeg. Dus moesten we nog de keuze maken voor het ziekenhuis. Ik heb dit echt niet als een probleem ervaren. Ja, het was 20 minuten rijden, maar je krijgt ook dan instructies. Dus in de combinatie ook een goede ervaring. Alhoewel ik nu bij de tweede hoop dat ik thuis kan blijven.

Ik wilde graag thuis bevallen omdat ik bang was dat ik in het ziekenhuis niet goed zou kunnen ontspannen, maar doordat m'n zoontje het zo naar z'n zin had in m'n baarmoeder moest ik worden ingeleid met 41+4. Dus toch naar het ziekenhuis. Dat heb ik als heel fijn ervaren, ik vond het toen juist fijn dat ik me niet druk hoefde te maken of de buurt het meekreeg en of de troep wel allemaal schoon zou worden. Het was vooral fijn dat er binnen een paar minuten iemand aan m'n bed stond als dat nodig was om plaats van na 20 minuten als de verloskundige opeens moest komen. Ik had ook een weeënstorm dus uiteindelijk toch een ruggenprik gekregen. Ik was heel blij dat ik die optie had. De volgende keer ga ik dus in een keer naar het ziekenhuis.
Dit is misschien niet wat je wilde horen, maar dit was mijn ervaring ;)

Hier bij de eerste ook een thuisbevalling. Heeeeerlijk vond ik het. Gewoon in je eigen bed, uren onder m'n eigen douche en heel intiem met alleen m'n man en de verloskundige erbij. Geen heel team aan je bed, geen wisseling van gezichten. Ik vond het top! Van de eerste wee tot geboorte duurde precies 12 uur. Persen duurde exact 1 uur. De verloskundige gaf me alle tijd. M'n dochter woog 4465 gram en was dus heel zwaar maar is geboren zonder knip en ik ben ook niet uitgescheurd, omdat de verloskundige mij zoveel rust en tijd en vertrouwen gaf. In het ziekenhuis is het meer snel, snel, snel en was ik zeker weten ingeknipt. Ik ben zo blij dat dat thuis niet hoefde!

Mijn 2e kindje lag in stuit en is geboren in het ziekenhuis met keizersnede, dus tja dat was een ander verhaal. Was ook prima hoor, maar niet een 'echte' bevalling. Ik ben zo blij dat ik de eerste bevalling Gewoon lekker thuis kon doen, ik zal het nooit vergeten. Vond het zo intiem! En daarna lekker douchen en weer terug in je eigen bed. Geen baby in de maxi cosi laden en zelf met een broek vol kraamverband terug in de auto stappen naar huis haha.

Terug
Bovenaan