Thuisblijf moeders, thuiswerken?

Goedemorgen allemaal....

Ik heb even een vraagje.. Ik wil ontzettend graag thuis blijven als ik bevallen ben en het kindje er is. Een thuisblijfmoeder dus. Maar financieel gezien gaat dat gewoon niet..

Maarja, Als ik weer  (part-time) ga werken, dan werk ik eigenlijk alleen maar voor de opvang..

Mijn vraag is dus of er moeders zijn die thuisblijf moeders zijn en tevens thuis hun geld verdienen.. Thuiswerkers dus.. Wie heeft hier ervaring mee, en kan mij advies geven? Ben heel erg benieuwd nl. wat de mogeiljkheden zijn... Ik weet dat je bv thuis pennen inelkaar kan zetten ofzo, of folders kan vouwen, maar dat is dus NIET wat ik zoek... Is er niet een bedrijf waar ik thuis achter de computer kan werken ofzo? Dus gewoon kan functioneren, maar dan ipv op kantoor thuis... ofzo..

Groetjes,

Sharon

Hoi Sharon,

Het is inderdaad lastig tegenwoordig, en vaak werk je voor de kosten van de opvang dus schiet dat ook niet zo op. Je zou ook een gastouder kunnen overwegen (familie ofzo, zie topic verderop in dit forum).

Ik zelf ben een kleine zelfstandig ondernemer geworden en een eigen online winkel begonnen. Ik maak poppenkleding die ik dus via internet verkoop. Zo kan ik zelf mijn tijd indelen en ben dus straks thuis  als de kinderen geboren zijn. Misschien ben je ook handig in iets en zie je dat zitten? Het is allemaal niet zo moeilijk en het biedt voor mij veel voordelen.

Je kunt natuurlijk ook op internet zoeken voor thuiswerk, of bij uitzendburo's informeren.

Ik weet niet of je iets aan mijn advies hebt, maar weeg in ieder geval de voor en tegens af tegen elkaar als je besluit te gaan werken (buiten de deur).

Groetjes Marasje

O, dat lijkt mij ook fantastisch, een eigen onderneming! Ik heb alleen nog niet iets gevonden waarmee ik genoeg geld verdienen kan... Maar het lijkt mij wel een supermanier om thuis te kunnen blijven!

Hoi!

bedankt voor je reactie,ik zou wel heel graag iets voor mezelf gaan beginnen, maar net wat Bianca zegt... Wat? Het is zo moeilijk allemaal! Ik loop er echt al een hele tijd mee in mijn hoofd te maloen wat ik zou kunnen doen om toch gewoon thuis te kunnen blijven maar ook iets van een inkomen te hebben...maar hoe meer ik erover nadenk, hoe miner ik echt ierts  kan bedenken...

En het moet natuurlijk ook wel rendabel zijn! Ik bedoel, het moet niet alleen maar geld kosten, ik moet er uiteindleijk ook wel iets mee  verdienen!

Heeft iemand nog ideëen?

Groetjes,

Sharon

hoi,

ik ben workshops gaan geven, 1 avond in de week, soms 2 soms geen ligt aan MIJN agenda of ik zin heb en het uitkomt, ik doe workshops make up hand en nagelverzorging voetverzorging doe kinderfeestjes etc maar ik bepaal wanneer en hoeveel ik werk, ik heb geen volledig salaris hiervan, maar wle bijv de cosmetica voor het hele gezin, kadootjes voor verjaardagen een hoge aftrekpost voor je belasting, (of als je geen aangifte doer, houdt je je moederbijdrage, is volgens mij rond de 135 euro per maand)
en wat geld over voor extra's dus al we een weekeindje weg willen of uit eten ofzo

ik hoefde niet te investeren en kreeg een opleiding van het bedrijf, het is voor mij de ideale oplossing!

groetjes brenda

ik heb er ook over na gedacht en ik doe het uiteindelijk niet. Na 16 1/2 week zwangerschapsverlof wilde ik zo graag weer naar mijn werk. Dat had ik helemaal niet verwacht. Maar wat ik bedacht had om thuis te gaan doen (en wat ik dus niet ga doen) is strijkservice. Dat blijkt goed in de markt te liggen. En dat kun je goed combineren met je kids, je kunt strijken wanneer zij slapen. Misschien een idee?

Groetjes,
Tineke

Terug
Bovenaan