Thuisblijf moeders, thuiswerken?

Hallo Brenda,

De betaling gaat via het buro. De ouders maken het over naar het buro en zij maken het aan het einde van de maand over naar mij. Als ik een dag vrij neem of ziek ben of een dag of aantal uren extra opgepast heb  moet ik dit aan het gastouderburo doorgeven en dan houden zij rekening met de uitbetaling aan het einde van de maand. Ik ben bij dit buro terecht gekomen via een advertentie in de krant. Ze staan er regelmatig in, want er is vraag genoeg naar een goede gastouder.
Groetjes Sem2

Hi ,

Je kunt van huis uit ook telefonisch enquetes afnemen. Je werkt dan voor Nipo.
Meer informatie te vinden op www.nipo.nl --->   werken bij TNS Nipo.

Succes.

Hoi,

Ik ben moeder van 2 kindjes, de oudste wordt bijna 4 en de jongste is 21 maanden. Daarnaast ben ik 2 dagen in de week gastouder van 2 zusjes, via een gastouderbureau.
Op het oudste oppasmeisje pas ik al vanaf dat mijn dochter 7 maanden is; ze schelen elkaar 4 maanden en het zijn echte vriendinnetjes geworden.
Wij werken met urenbriefjes; elke maand vul je het aantal uren in die je die je hebt opgepast. Voor de 3e van de maand moet het briefje bij het gastouderbureau zijn; zij betalen mij dan voor de 10e uit, en schieten dit zelf voor, waarna ze vervolgens de factuur naar de vraagouders sturen; Zo hoef je dus nooit op je geld te wachten.
Mits zij op tijd aangeven dat je een bepaalde dag niet hoeft op te passen, wordt je niet betaald; als ze bijvoorbeeld 's morgens bellen dat de kids niet komen, mag ik de uren wel schrijven. Vakantie en ziekte van mijzelf worden ook niet betaald. Dat is een nadeel.
Maar voor 2 kindjes voor 2 dagen van 9 uur krijg ik toch EUR 135,-- (per week dus!)
Dat tikt toch lekker aan; en je bent bij je kindje(s) thuis en je verdient leuk, en zij hebben een speelkameraadje!
Nog een leuk voordeel is dat je alles kan lenen wat je maar nodig hebt (buggy, bedje, kinderstoel enz.), je bent gratis lid van de speelotheek, en je hebt een onafhankelijk bureau om op terug te vallen mochten er problemen zijn!!
Ik kan je echt aanraden om gastouder te worden; als het je wat lijkt natuurlijk!!

Groetjes Mirjam

Hoi Mirjam,

Tja, ik heb er ook wel aan gedacht om voor gastouder te gaan, maar hgewt probleem is is dat ik zelf twee honden (lees hondjes twee jack russels) heb, en ik denk niet dat at nou zo handig is als je gast ouder bent... De meeste mensen vinden dat denk ik toch een beetje griezelig, en ik zit zelf natuurlijk ook met de verzorging van de twee hondjes erbij (uitlaten enzo..) ken je ook mensen die gast ouder zijn en 1 of meerdere honden heeft?

Groetjes,

Sharon

Hoi Sharon,

Die hondjes hoeven geen probleem te zijn hoor!! Je krijgt een intake gesprek waarbij je een vragenlijst moet beantwoorden, waaronder of je huisdieren hebt. De vraagouders die op zoek zijn naar een gastouder moeten dit ook doen, en dan invullen of ze bezwaar hebben tegen huisdieren! Zijn genoeg mensen die zelf thuis ook honden hebben toch?!
En je kunt bijvoorbeeld bij het gastouderbureau waar ik bij zit bijvoorbeeld een tweelingbuggy lenen, en/of bolderkar, kiddyboard!
Als je dit echt wilt gaan doen, moet je je gewoon inschrijven joh!
Moet je misschien het hondenuitlaten een beetje aanpassen aan de slaapjes van de kids; daar vind je ook wel weer een weg in hoor!!
Nee, ik ken verder geen gastouders met een hond, ik heb zoiezo geen contact met andere gastouders of zo. Die zie ik hooguit een keer bij een cursus via GOB, kinderEHBO bijv., nog een voordeel die ik niet genoemd heb!
Succes met je keuze!!
Ik hoor het vast wel of je het wel of niet gaat doen!

Groetjes Mirjam

Terug
Bovenaan