THUISBLIJFMAMA'S advies graag!!

A

Anoniem

Guest

Hoi thuisblijfmama's,

Soms spookt het wel eens door mijn hoofd; Hoe zou het zijn om een Fulltime thuismama te zijn.. (rare zin, maar goed..)

Ik geniet zo ontzettend van het mama zijn en alles er omheen dat ik soms echt zoiets heb van; laat mij maar lekker thuis blijven!! Van de andere kant is de afwisseling met werk ook heerlijk.. Heb, zoals vele hier wel weten, het altijd wel druk met dingetjes dat ik op een dag tijd te kort kom. Dus vervelen en omkomen in eenzaamheid  als ik thuis zou blijven  is dan hier niet aan de orde.. Maar toch..

Ik werk één uur rijden van mijn woonplaats af en betaal me dus ziek aan  diesel en de auto. Dit is gemiddelt zo'n 400 euro in de maand om alléén nog maar op mijn werk te komen. Maar het  daarentegen doe ik mijn werk  weer zo ontzettend graag dat ik de tijd van reizen en de kosten voor lief neem.

Ooit wil ik nog minder gaan werken dan de 24 uur die ik nu in de week werk, danwel helemaal stoppen om fulltime mama te zijn. Ik zou dan iets in de avonduren kunnen gaan doen  (werken dan hè) en wat me zo heerlijk lijkt ooit hulpouder op een basisschool en dat soort mutserig gedoe whahaha..

Ik zit dus vaak in dubio met wat ik wil, maar vooral wat kan,  in de toekomst..  

Er zijn veel dingen die ik me afvraag omdat die situatie voor mij totaal onbekend is en bijgod niet weet hoe die dingen geregelt zijn. Of je subsidies krijgt etc.. Moet je het ergens melden, krijg je een steunuitkering of gaat dat allemaal.

Willen jullie mij een rondleiding geven in het leven van de Fulltime huismama?

Esmé mv Kay

ps: Wie weet  wordt ik de 10e wel millionair (trekking staatsloterijshow), dan moeten jullie deze topic maar als niet geschreven beschouwen. Want dan heb ik mijn baas binnen een uur gebeld en hem de hartelijke groeten gedaan hahaha!!

Hoi,

Ik ben hier dus ook wel benieuwd naar, ik had het nooit van mezelf verwacht, maar ik denk soms dus ook weleens hoe zou het zijn om een thuisblijfmoeder te zijn, volgens mij zou ik me ook niet vervelen!! Dit zijn voor mij echt nieuwe gedachten, omdat ik altijd het blijven werken heb gestimuleerd, maar nu je moeder ben verander je toch meer dan gedacht (ik in ieder geval).

Ik kan je dus geen antwoord geven maar ben wel erg nieuwsgierig hier naar.

Groetjes Elise

Het enige wat ik je kan zeggen is dat ik er erg van geniet om thuis te zijn bij mijn ventje, maar het ook wel eens lekker vind om even je handen vrij te hebben. Gelukkig kan ik hem dan even bij opa en oma om de hoek brengen.
Vervelen? wat is dat? ik kom tijd tekort! De dagen gaan zo ontzettend snel, nee hoor ik verveel me geen seconde!

Wbt de subsidies e.d daar weet ik helemaal niets vanaf.....

Groetjes van Cissy

Hier nog een thuisblijfmama!
Ik vind het heerlijk om bij mijn dochter te zijn!
Ik geniet elk moment van de dag....En de dagen gaan redelijk snel voorbij!
Je hebt geen seconde rust haha.....Alleen als ze slaapt natuurlijk...
Maarja dan doe ik meestal de huishoudelijke dingen!

Maar.....

Ik mis toch wel een beetje de sociale contacten om me heen...
Ik heb soms het idee dat ik toch wel een beetje geisoleerd ben als ik alleen thuis ben....Ik bedoel veel mensen zijn toch aan het werk overdag!
En ik zou ook welleens een dagje niet bij mijn dochtertje willen zijn (Oeh wat klinkt dat hard) Gewoon omdat ik dan even alles van me los kan laten...Even niet aan flesjes,luiers,voeding enz denken!

Nou dan zou je denken....' Zoek een baantje'
Nou die zijn er niet zoveel hier in de buurt....Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer...Rijbewijs heb ik nog niet....En we wonen redelijk ver van de bewoonde wereld...En de enigste optie is op zaterdag werken want doordeweeks is mijn man aan het werk....En die heeft verschillende tijden wanneer die thuiskomt....Dus savond's werken is ook geen optie!
En het weekend ben ik juist blij dat het hele gezin samen is...Dus wil ik liever ook niet werken!

Maar goed ben gewoon een beetje aan het rondkijken wat ik wil gaan doen...
Ik krijg geen uitkering ofzo omdat mijn man meer dan genoeg verdient!
En daar kunnen we saampjes redelijk mee doorkomen...
Het is soms welleens krap...Maarja dat hoort er nou eenmaal bij...
En ik weet ook niet beter!

Zo heb ook weer m'n hartje gelucht...

Groetjes

Ik ben niet officieel een thuisblijfmoeder, omdat ik wel werk.
Maar ik heb er bewust voor gekozen alleen maar nachtdiensten te draaien.
Ik werk nu dus gemiddeld 2 nachten in de week. Overdag ben ik lekker bij m'n meiden.

Het bevalt me echt prima! Heb ook nooit gedoe met oppas omdat Marcel 's nachts altijd thuis is.

Ik zou niet anders meer willen, ben veel te blij dat ik niks hoef te missen van de meiden!

Ik weet wel dat een thuismoeder meer terug krijgt van de belasting, maar voor de rest ben ik er niet van op de hoogte, ja, die André Rouvoet is volgens mij bezig om thuismama's meer geld te geven, maar of dat er al door is weet ik niet.

Succes met je beslissing!

Liefs Annemarie

Hoi Esmee,

Ik ben sinds kort thuisblijfmama. Ik had een baan van 28 uur en moest daardoor Jorick naar de creche brengen. Toen  ik met 30 weken zwangerschap thuis kwam te zitten zag ik dat Jorick eigenlijk helemaal niet op zijn plaats zat op de creche, raar eigenlijk dat ik er toen pas achter kwam. Dus na de bevalling heb ik Jorick thuis gehouden en ben om me heen gaan kijken naar een gastouder voor Jorick en Milan. In januari ben ik weer aan het werk gegaan 24 uur. Wat viel dit tegen en ik zag Milan en Jorick bijna niet meer, want als ik thuis was deed ik het werk in huis en Vincent deed de kids. Echt niet leuk meer, ook mijn vrienden zag ik niet meer zo vaak want in het weekend vond ik het belangrijk dat ik bij de kinderen en Vincent was. Dus heb ik besloten om te kijken of het financieel wel uit kon om thuis te blijven. Toen ik dit uitgezocht had, heb ik Vincent gevraagd wat hij ervan zou vinden om een vrouw en moeder te hebben i.p.v. vrouw, moeder, dwaze kip zonder kop en een hopeloos saai huwelijk (want ik was er dus echt niet voor hem) En toen zei hij, dat hij hierop al heel lang zat te wachten. Dus ben vanaf toen thuis gebleven.

De voordelen van thuisblijven is dat je geen minuut van je kids mist, dat je de eerste woordjes en de ondeugende dingen ziet, maar ook dat je meer kwaliteitstijd hebt. Ook zie ik mijn vrienden nu weer meer, dit komt omdat ik thuis de hele dag tijd heb om de dingen te doen die ik wil doen en dan op de avond of weekend langs kan gaan, zonder mij schuldig te hoeven voelen.

Tuurlijk ben ik ook wel eens flauw van de kids, en denk ik ik ga morgen weer werken. Maar als ze dan lekker gedoucht op bed liggen dan denk ik al heel snel, hiervoor doe ik het.

Financieel gaan we er maar € 200 op achteruit en dit kan Vincent i.p. met storingsdiensten en achterwacht weer flink opvangen. Dus voor ons is dit de beste optie. Lekker bij de kinderen thuisblijven !!

Oja en ik ben nu voorleesmama bij de peuterschool en voor dit soort dingen heb ik nu tijd en anders niet.

Hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.

Jolanda

Ik ben al 3 jaar thuis....sinds de geboorte van mijn oudtste. En het bevalt prima. We hebben het nog druk zat. Maandag gaat hij nu naar de pz. Dinsdag gaan we naar de gym (sinds hij 15 maanden is) woensdag lekker rustig aan. Donderdag ga ik smorgens met beide kids zwemmen ( al sinds de oudste 4 maanden is) en smiddags gaat de oudste naar de pz; En vrijdag weer een rustige dag. Onze week is goed gevuld en tussendoor maak ik schoon   en gaan we weg naar kinderboerderij of de bieb of op visite. Er is genoeg te doen en je hoeft echt niet te vereenzamen.
Mijn man verdient genoeg voor ons (ja sorry luxe...maar word wel betaald door zijn afwezigheid in het geheel zeg maar) dus verder geen uitkering ofzo. Wel had je eerst de voorlopig terugvraag van de belasting die je al kon krijgen maar volgens mij is die sinds dit jaar weer terug gedraaid.

Hoi Jorick,

Ik vraag me af hoe komt dat je er maar 200 euro op achter uitgaat?
Krijg je dan vergoedingen?

Dát plaatje is mij namelijk totaal onduidelijk!

Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan