A
Anoniem
Guest
Hoi thuisblijfmama's,
Soms spookt het wel eens door mijn hoofd; Hoe zou het zijn om een Fulltime thuismama te zijn.. (rare zin, maar goed..)
Ik geniet zo ontzettend van het mama zijn en alles er omheen dat ik soms echt zoiets heb van; laat mij maar lekker thuis blijven!! Van de andere kant is de afwisseling met werk ook heerlijk.. Heb, zoals vele hier wel weten, het altijd wel druk met dingetjes dat ik op een dag tijd te kort kom. Dus vervelen en omkomen in eenzaamheid als ik thuis zou blijven is dan hier niet aan de orde.. Maar toch..
Ik werk één uur rijden van mijn woonplaats af en betaal me dus ziek aan diesel en de auto. Dit is gemiddelt zo'n 400 euro in de maand om alléén nog maar op mijn werk te komen. Maar het daarentegen doe ik mijn werk weer zo ontzettend graag dat ik de tijd van reizen en de kosten voor lief neem.
Ooit wil ik nog minder gaan werken dan de 24 uur die ik nu in de week werk, danwel helemaal stoppen om fulltime mama te zijn. Ik zou dan iets in de avonduren kunnen gaan doen (werken dan hè) en wat me zo heerlijk lijkt ooit hulpouder op een basisschool en dat soort mutserig gedoe whahaha..
Ik zit dus vaak in dubio met wat ik wil, maar vooral wat kan, in de toekomst..
Er zijn veel dingen die ik me afvraag omdat die situatie voor mij totaal onbekend is en bijgod niet weet hoe die dingen geregelt zijn. Of je subsidies krijgt etc.. Moet je het ergens melden, krijg je een steunuitkering of gaat dat allemaal.
Willen jullie mij een rondleiding geven in het leven van de Fulltime huismama?
Esmé mv Kay
ps: Wie weet wordt ik de 10e wel millionair (trekking staatsloterijshow), dan moeten jullie deze topic maar als niet geschreven beschouwen. Want dan heb ik mijn baas binnen een uur gebeld en hem de hartelijke groeten gedaan hahaha!!